  • 1. Data: 2006-08-23 18:01:56
    Temat: Kradziez podpisow
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Witam,

    Zastanowila mnie ostatino historia mojego dziadka. Mieszka sobie na
    dzialce pomiedzy Piasecznem a Warszawa (tam, gdzie nowopowstaly blok
    ogrodzeniem odcial polowe okolicznych mieszkancow od drogi i musza teraz
    nadkladac kilometry). Jakies 20-30 lat temu sasiedzi zbierali podpisy o
    odrolnienie terenow, co by sobie na dzialkach domki pobudowac. Na
    pierwszej stronie bylo cos w stylu "jestem za odrolnieniem terenow takich
    a takich", na kolejnych kartkach juz nie. Byly one dopiete do pierwszej
    strony. Te podpisy zostaly ostatnio uzyte do innego celu. Ktos przyczepil
    je do kartki "nie mam nic przeciwko wysokiej zabudowie w tej okolicy".
    Wczesniej w planach zagospodarowania na tym obszarze bylo chyba
    ograniczenie do dwoch pieter ... a na dzien dzisiejszy rosna tam duze
    bloki.

    Mozna cos z tym zrobic? Odszkodowanie? Wyburzenie blokow? Zadanie
    przeniesienia w miejsce z niska zabudowa o podobnej wartosci?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2006-08-23 18:10:43
    Temat: Re: Kradziez podpisow
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mozna cos z tym zrobic? Odszkodowanie? Wyburzenie blokow? Zadanie
    > przeniesienia w miejsce z niska zabudowa o podobnej wartosci?

    Jeżeli jest tam twój podpis, to zgłoś oszustwo. :)

  • 3. Data: 2006-08-23 18:13:41
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 23-08-2006 o 20:10:43 qwerty <q...@p...fm> napisał(a):

    > Jeżeli jest tam twój podpis, to zgłoś oszustwo. :)

    Moj nie, ale dziadka i chyba wszystkich sasiadow. Polece ta wersje. Co
    mogloby mojemu dziadkowi z tego przyjsc?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2006-08-23 19:25:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeżeli jest tam twój podpis, to zgłoś oszustwo. :)

    A na czym niby miało by to niekorzystne rozporządzenie mieniem dziadka
    pytającego polegać?

  • 5. Data: 2006-08-23 19:29:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    By cokolwiek w tej sprawie ewentualnie robić musisz sprawdzić, czy do
    zmienionego w swej treści oświadczenia dołączono oryginalne podpisy Twojego
    dziadka i pozostałych osób, czy też ich kserokopie. Jeśli dołączono oryginalne
    podpisy, to należy złożyć zawiadomienie o przestępstwie sfałszowania dokumentu.
    Bo nie tyle sfałszowano podpisy, co pierwszą stronę tego dokumentu, pod którym
    się owe osoby podpisały. Jeśli dołączono kserokopie - a spotkałem się wiele razy
    z takim stanem rzeczy - to w znanych mi przypadkach prokuratura morzyła
    postępowanie karne twierdząc, że nie jest to dokument. Ale z kolei ujawnienie w
    aktach postępowania administracyjnego tak spreparowanego dokumentu stanowi samo
    w sobie podstawę do chylenia wydanej w tym postępowaniu decyzji i wszczęcia
    postępowania na nowo.

  • 6. Data: 2006-08-24 03:54:22
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:
    > Moj nie, ale dziadka i chyba wszystkich sasiadow. Polece ta wersje. Co
    > mogloby mojemu dziadkowi z tego przyjsc?

    Nic

  • 7. Data: 2006-08-24 06:04:10
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 24-08-2006 o 05:54:22 witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    napisał(a):

    > Nic

    Moze to glupie podejscie ale w tej sytuacji raczej nie warto niczego
    robic. A gdyby np. kolejna lista z podczepionymi podpisami zatytulowana
    byla: "jestem za wyburzeniem niskiej zabudowy i postawieniu w jej miejscu
    supermarketu". Ktoregos razu pod nieobecnosc wlasciciela dzialki
    przyjedzie ekipa i zburzy ogrodzenie, domek i co tam jeszcze bo wlasciciel
    wyrazil na to zgode. Czy to nie jest dokladnie ta sama sytuacja? W koncu
    czy wartosc dzialki spadnie przez przekopanie ja przez buldozer czy przez
    postawienie za plotem apartamentowca ma znaczenie. Jedno i drugie by
    zostalo zrobione wbrew woli mieszkancow i wbrew prawu.

    Moze chociaz w zwiazku z tym mozna walczyc o zmniejszenie czynszu? Bo
    wartosc dzialki spadnie drastycznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 8. Data: 2006-08-24 06:44:43
    Od: "Angie" <h...@W...fm>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Jakies 20-30 lat temu sasiedzi zbierali podpisy o odrolnienie terenow, co
    >by sobie na dzialkach domki pobudowac.

    Jak 20-30 lat temu to moze ktos z podpisanych umarł/wyprowadzil
    sie/zdematerializowal? Jesli podpis takiej osoby widnieje na tej liscie to
    ujawnienie tego powinno co najmniej spowodowac uchylenie decyzji, ktora byla
    wynikiem tej petycji "mieszkanców"

    Angie

  • 9. Data: 2006-08-24 12:48:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Moze to glupie podejscie ale w tej sytuacji raczej nie warto niczego
    > robic.

    Po za złożeniem zawiadomienia do prokuratury, bo jest to ewidentne oszustwo.

  • 10. Data: 2006-08-24 17:07:37
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 24-08-2006 o 08:44:43 Angie <h...@W...fm> napisał(a):

    > ujawnienie tego powinno co najmniej spowodowac uchylenie decyzji, ktora
    > byla wynikiem tej petycji "mieszkanców"

    Nie wiem czy jest specjalnie co uchylac ... wysoka zabudowa juz jest.
    Oszustwo jest ... ale bedzie warto cos zrobic ... bo przynajmniej nie
    bedzie ich wiecej ... moze.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik