  • 21. Data: 2006-08-08 11:52:58
    Temat: Re: Koszty założenia działalności gospodarczej.
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 08 Aug 2006 12:11:41 +0200, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Moj ojciec swego czasu placił potrójną (renta + etat + DG) a

    I to jest cała patalogia.
    Rentę otrzymuje (powinna) osoba która jest niemalże obłożnie chora,
    niezdolna do pracy.
    A tutaj proszę Twój ojciec był na tyle zdrów i zdolny że pracował oraz
    jeszcze prowadził DG ..... normalnie pozazdrościć takiego końskiego zdrowia
    ;)
    A za to wszystko płacimy jako ubezpieczeni/płatnicy składek ZUS ..... a
    gros osób którym renta byłaby należna nie potrafią jej otrzymać (taka
    decyzja orzecznika który nie dostał wziątki).

  • 22. Data: 2006-08-08 12:27:47
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Artur napisał(a):
    > I to jest cała patalogia.

    Nie to jest raczej chory system. A dodatkowo zezwala na takowe praktyki,
    to jesli cos jest dozwolone, to dlaczego z tego nie kozystac?
    Zreszta etat na ktorym pracowal byl w ZPC wiec nie kombinuje, bo on jest
    z zalozenia dla takich osob.

    > Rentę otrzymuje (powinna) osoba która jest niemalże obłożnie chora,
    > niezdolna do pracy.

    SM jest taka choroba. Jednak ma swoje nawroty i momenty niemal pelnego
    zdrowia. U roznych ludzi roznie przebiega, a osoba z automatu przechodzi
    na rente.

    > A tutaj proszę Twój ojciec był na tyle zdrów i zdolny że pracował oraz
    > jeszcze prowadził DG ..... normalnie pozazdrościć takiego końskiego zdrowia
    > ;)

    Raczej tego, ze za smieszne pieniadze (po przepracowaniu tylko 20paru
    lat) nie da sie utrzymac rodziny.

    > A za to wszystko płacimy jako ubezpieczeni/płatnicy składek ZUS ..... a
    > gros osób którym renta byłaby należna nie potrafią jej otrzymać (taka
    > decyzja orzecznika który nie dostał wziątki).

    To juz miej pretensje do systemu w Polsce. Z chcecia nie placilbym tych
    700zł miesiecznie i sam sobie odkladal na swoja przyszlosc. Niestety
    musze utrzymywac to chore panstwo, a z mojego placenia w przyszlosci i
    tak sie nie da wyzyc.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 23. Data: 2006-08-08 13:48:31
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:
    > jesli masz nadany numer NIP to od zlozenia
    > wniosku jestes VATowcem, przy zalozeniu ze to nowa dzialalnosc.

    Jak to jest z tym "zostaniem vatowcem"? Zostaje się nim automatycznie
    w momencie złożenia wniosku pit? A jeśli ktoś nie chce być
    płatnikiem vat??
    Pzdr

  • 24. Data: 2006-08-08 16:06:41
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 08 Aug 2006 14:27:47 +0200, Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Zreszta etat na ktorym pracowal byl w ZPC wiec nie kombinuje, bo on jest
    > z zalozenia dla takich osob.

    ZPC jest dla osób nie całkiem pełnosprawnych - a taką można być od
    urodzenia, albo np. po wypadku. Nie oznacza to że jest dla "rencistów" ;)
    Z drugiej strony zakłady te mają cholerne przywileje tak podatkowe jak i
    dotacje etc - więc nei jest to tak że to łaska pracodawcy - on ma w pełni
    wymierne korzyści z pracy tych chorych ludzi.

    > Raczej tego, ze za smieszne pieniadze (po przepracowaniu tylko 20paru
    > lat) nie da sie utrzymac rodziny.

    Z tym się niestety trzeba zgodzić :(

    > To juz miej pretensje do systemu w Polsce.

    Ależ ja nie mam absolutnie pretensji do Ciebie.

    > Z chcecia nie placilbym tych 700zł miesiecznie i sam sobie odkladal na
    > swoja przyszlosc.

    No też bym tak chciał - ale co zrobić z tymi którzy nabyli prawo do
    emerytury albo renty (vide Twój ojciec) - z czego by mieli otryzmywać swoje
    emeryturki, renciny?

    > Niestety musze utrzymywac to chore panstwo,

    No cóż - nie utrzymujesz generalnie "państwa" tylko "stare pokolenia" które
    już nie są czynne zawodowo.

    > a z mojego placenia w przyszlosci i tak sie nie da wyzyc.

    No widzisz - bo Ty otrzymując emeryturę będziesz miał ją wypłacaną w
    zasadzie z pieniędzy które odprowadzą "młode pokolenia" które teraz są w
    pieluchach jeszcze ;)
    Uzdrowieniem miały być OFE - w których powinny być gromadzone nasze składki
    i ... miały tam puchnąć .... zamiar był może i dobry, ale wyszło jak zwykle
    ... wkrótce pierwsze kobiety przejdą na emerytury które będą otrzymywać z
    ZUSu i z OFE - to będzie dopiero wiadomo co tak naprawdę wyjdzie z tej
    reformy SUS ... :((

  • 25. Data: 2006-08-08 16:29:41
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Chciałym założyć swoją dizałalność gospodarczą. Ile mnie to będzie
    > kosztować, i jak wygląda procedura
    > jej założenia?.

    Po uj zakladasz jesli nie wiesz a potem bedziesz zadawac pytania typu a jak
    to sprzedac

  • 26. Data: 2006-08-08 18:47:38
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    m@rkop napisał(a):

    > Jak to jest z tym "zostaniem vatowcem"? Zostaje się nim automatycznie
    > w momencie złożenia wniosku pit? A jeśli ktoś nie chce być
    > płatnikiem vat??

    Sa obwarowania, kiedy trzeba byc koniecznie platnikiem VAT, a kiedy
    dopiero po przekoczeniu okreslonych progow obrotow(?).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 27. Data: 2006-08-08 20:46:01
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:
    > Sa obwarowania, kiedy trzeba byc koniecznie platnikiem VAT,

    Ok, kapuję ;) Czy będąc np. importerem elektroniki trzeba być
    obowiązkowo vatowcem?

    > a kiedy dopiero po przekoczeniu okreslonych progow obrotow(?).

    Teraz chyba ok. 40 keuro..?
    Pzdr

  • 28. Data: 2006-08-09 19:30:03
    Temat: Re: Koszty założenia działalno?ci gospodarczej.
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 8 Aug 2006 12:12:17 +0200, "Adas" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >dla bezrobotnego 5 zł w urzedzie miasta za wpis do ewidencji(normalnie 100),
    nie 5 zl tylko 0 zl.

    WAM

    PS. Informacja moja ma taka sama wartosc jak Twoja. Jest @%#@@ warta
    jesli nie podales lokalizacji. W Szczecinie 0 zl.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 29. Data: 2006-08-10 14:41:31
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 8 Aug 2006 13:46:01 -0700, m@rkop napisał(a):
    > Ok, kapuję ;) Czy będąc np. importerem elektroniki trzeba być
    > obowiązkowo vatowcem?

    Z tego co wiem - nie, ale gwarancji nie dam ;)
    Ale raczej się opłaci nim być...

    > Teraz chyba ok. 40 keuro..?

    ... ale w stosunku rocznym. Jeśli uruchamiasz firmę np. w połowie roku, to
    VATowcem stajesz się automagicznie po przekroczeniu połowy kwoty limitu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004