  • 1. Data: 2006-08-08 07:58:27
    Temat: Koszty założenia działalności gospodarczej.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    Chciałym założyć swoją dizałalność gospodarczą. Ile mnie to będzie
    kosztować, i jak wygląda procedura
    jej założenia?.

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 2. Data: 2006-08-08 08:34:42
    Temat: Re: Koszty założenia działalności gospodarczej.
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Dr.Endriu" wrote:

    > Chciałym założyć swoją dizałalność gospodarczą. Ile mnie to będzie
    > kosztować, i jak wygląda procedura
    > jej założenia?.

    100 lub 50 w UM za rejestracje
    i 150 w US jesli VATowiec

    1) urzad miasta od reki, wpis do ewidencji
    2) regon kilka dni
    3) us zlozenie wniosku i kilka dni

    do tego potem miesiac w miesiac 250 zusu przez 2 lata (no albo 750)

    podatki min. 19%, jak VAT ot jreszcze 22% VAT

    szczegoly zobacz na firma.interia.pl albo firma.onet.pl -- wlasciwie
    kazdy posrtal ma rozpisane co i jak...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-08-08 08:52:56
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > 100 lub 50 w UM za rejestracje
    > i 150 w US jesli VATowiec

    O co chodzi z tym Vat-owcem......mogę po krótce się dowiedzieć...?

    > do tego potem miesiac w miesiac 250 zusu przez 2 lata (no albo 750)

    A jeżeli ta moja działalność będzie prowadzona równolegle do innej pracy,
    gdzie składki są już za mnie opłacane,
    czy musze dodatkowo drugi raz coś odprowadzać (do tej bandy złodziei ....
    zresztą)

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 4. Data: 2006-08-08 09:13:58
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Dr.Endriu napisał(a):
> [...]
    > gdzie składki są już za mnie opłacane,
    > czy musze dodatkowo drugi raz coś odprowadzać (do tej bandy złodziei ....

    Jesli w pracy zarabiasz co najmniej 899,10 zl brutto (minimalne
    wynagrodzenie) to z DG bedziesz odprowadzal tylko (a raczej aż) skladke
    zdrowotna.

  • 5. Data: 2006-08-08 09:16:32
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Jesli w pracy zarabiasz co najmniej 899,10 zl brutto (minimalne
    > wynagrodzenie) to z DG bedziesz odprowadzal tylko (a raczej aż) skladke
    > zdrowotna.

    Czyli będę płacił podwójnie składke zdrowotną.......( za służbę zdrowia
    która defacto w naszym kraju
    nie funkcjonuje)..????
    Jesteś pewien/pewna?. Bo muszę mieć pewną informację.

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 6. Data: 2006-08-08 09:17:23
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > 100 lub 50 w UM za rejestracje

    Albo 0 wszystko zalezy od UM.

    > i 150 w US jesli VATowiec
    >
    > 1) urzad miasta od reki, wpis do ewidencji
    > 2) regon kilka dni

    regon tez od reki

    > 3) us zlozenie wniosku i kilka dni

    Jesli byl nadany nip, to od zlozenia wniosku juz sie jest VATowcem i nie
    trzeba na nic czekac (szczegolnie przy zakladaniu dzialalnosci).

    > do tego potem miesiac w miesiac 250 zusu przez 2 lata (no albo 750)

    Albo 150 jesli sie jest u kogos na etacie.
    ale najpierw tez trzeba zglosic sie do ubezpieczen ZUS.

    +pierdoly - pieczatka, konto bankowe, ale to tez wszystko od reki.

    Ogolnie firme mozna zalozyc w jeden dzien, przy dobrej lokalizacji z
    zerowymi kosztami (nie liczac pieczatki).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2006-08-08 09:36:48
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    >Jest jeden plus - obie skladki (w wysokosci 7,75% podstawy
    >wymiaru

    wymiaru czego :

    -dochodów ? (przecież moja działalność nie bedzie przynosić dochodów).

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 8. Data: 2006-08-08 09:39:13
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Dr.Endriu napisał(a):
> [...]
    > która defacto w naszym kraju
    > nie funkcjonuje)..????
    > Jesteś pewien/pewna?. Bo muszę mieć pewną informację.

    Jestem pewien.Bedziesz placil podwojna skladke zdrowotna.DG bedzie Twoim
    kolejnym zrodlem przychodu a s.zdrowotna placi sie od kazdego
    zrodla.Jest jeden plus - obie skladki (w wysokosci 7,75% podstawy
    wymiaru) bedziesz mogl odliczyc od podatku :).

  • 9. Data: 2006-08-08 09:50:28
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Przemyslaw Osmanski napsal(a):
    > +pierdoly - pieczatka, konto bankowe, ale to tez wszystko od reki.

    Pieczatka jest obowiazkowa?

    Ludek

  • 10. Data: 2006-08-08 09:52:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > regon tez od reki

    Tak, slyszalem, al enei potwierdzam. Kumpel ostatnio zakladal i musial
    2-3 dni czekac... Nie wiem czemu, moze przez urlopy...

    > Jesli byl nadany nip, to od zlozenia wniosku juz sie jest VATowcem i nie
    > trzeba na nic czekac (szczegolnie przy zakladaniu dzialalnosci).

    Nie wiem, wydaja od razu zaswiadczenie? Mnie wydali poczta, kilka dni to
    szlo...

    > +pierdoly - pieczatka, konto bankowe, ale to tez wszystko od reki.

    Nooo, np. konto w mBanku to troche zakladanie trwa ;)

    > Ogolnie firme mozna zalozyc w jeden dzien, przy dobrej lokalizacji z
    > zerowymi kosztami (nie liczac pieczatki).

    Tak. Koszty to sie potem same zrobia :)