  • 11. Data: 2006-08-08 09:53:28
    Temat: Re: Koszty założenia działalności gospodarczej.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Tak. Koszty to sie potem same zrobia :)

    np.... Jakieś sugestie......?

    Działalność tą chcę założyć z powodu - jak by to powiedzieć pierdoły. Nie
    chciał bym się natknąć na
    minę w postaci kosztów poniesionych na nią, o których jeszce nie wiem.

    Na razie usatliłem że będę musiał płacić zdublowaną składkę zdowotną, którą
    to póniej muszę odbić sobie w
    rozliczeniu PIT. Co jeszce...? Jakieś pomysły.

    Działalność oczywiście nie będize przynosić żadnych dochodów, ani start,
    żadnych pracowników
    majatku, siedziby, jedyną wartość firmy będzie stanowiła jej pieczątka.

    Co może mnie jeszce spotkać?

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl

  • 13. Data: 2006-08-08 10:07:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Ludek Vasta wrote:

    > Pieczatka jest obowiazkowa?

    W niektórych bankach tak.

  • 12. Data: 2006-08-08 10:07:39
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Dr.Endriu napisał(a):

    > wymiaru czego :
    >
    > -dochodów ? (przecież moja działalność nie bedzie przynosić dochodów).

    Nie bedzie przynosic przychodow/dochodow? To oplaca Ci sie otwierac DG? ;)
    Podstawy wymiaru skladek.
    Sczegoly:
    ww.zus.pl nastepnie dzial "Poradniki" i poradnik pt."Ubezp.spol. osob
    wykonujacych dzial.gosp."
    http://www.wskazniki.pit.pl/pages/i/686.php

  • 14. Data: 2006-08-08 10:09:38
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Hikikomori San napisał(a):
    > Tak, slyszalem, al enei potwierdzam. Kumpel ostatnio zakladal i musial
    > 2-3 dni czekac... Nie wiem czemu, moze przez urlopy...

    Ja wiem i ze slyszenia i z wlasnego doswiadczenia (kilka razy). W
    Poznaniu jest od reki.

    > Nie wiem, wydaja od razu zaswiadczenie? Mnie wydali poczta, kilka dni to
    > szlo...

    Tak, zaswiadczenie tak, ale jesli masz nadany numer NIP to od zlozenia
    wniosku jestes VATowcem, przy zalozeniu ze to nowa dzialalnosc. Przy
    przechodzeniu na VAT istniejacej dzialalnosci to bodajze od 1 danego
    miesiaca mozna...

    > Nooo, np. konto w mBanku to troche zakladanie trwa ;)

    No tak ;) Tez to wiem z doswiadczenia, niemniej chodzilo mi o banki
    'stacjonarne'. W kazdym razie da sie na poczekaniu (jesli masz pieczatke).

    > Tak. Koszty to sie potem same zrobia :)

    :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 15. Data: 2006-08-08 10:10:28
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 8 Aug 2006 09:58:27 +0200, Dr.Endriu napisał(a):

    > Chciałym założyć swoją dizałalność gospodarczą. Ile mnie to będzie
    > kosztować, i jak wygląda procedura
    > jej założenia?.

    A może chcesz sp. z o.o. "otworzyć"?
    Może s.j.?
    W naszym kraju czy w innym państwie np w UE?

  • 16. Data: 2006-08-08 10:11:41
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Dr.Endriu napisał(a):
    > Czyli będę płacił podwójnie składke zdrowotną.......( za służbę zdrowia
    > która defacto w naszym kraju
    > nie funkcjonuje)..????
    > Jesteś pewien/pewna?. Bo muszę mieć pewną informację.

    Ba, zeby tylko, to jest tak popierniczone, ze mozna placic wiecej niz
    podwojna ;) Moj ojciec swego czasu placił potrójną (renta + etat + DG) a
    jesli bylby jeszcze w jakiejs spolce to i od tego.

    Powinni jeszcze traktowac taka osobe 2-3 razy lepiej w sluzbie zdrowia :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 17. Data: 2006-08-08 10:12:17
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałym założyć swoją dizałalność gospodarczą. Ile mnie to będzie
> [...]

    dla bezrobotnego 5 zł w urzedzie miasta za wpis do ewidencji(normalnie 100),
    czeka sie od godziny do kilku dni, regon raczej od reki zalezy od urzedasow,
    zus to moment jak i skarbowy. mi sie udalo w dzien zalozyc.

    Adas

  • 18. Data: 2006-08-08 10:15:46
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Dr.Endriu" wrote:

    > (przecież moja działalność nie bedzie przynosić dochodów).

    To po uj ja zakladasz?

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 19. Data: 2006-08-08 10:16:10
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    > Pieczatka jest obowiazkowa?

    Niewatpliwie bardzo ulatwia sprawy w wielu miejscach...

  • 20. Data: 2006-08-08 10:17:07
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Adas napisał(a):

    > dla bezrobotnego 5 zł w urzedzie miasta za wpis do ewidencji(normalnie 100),

    Nie ma 'normalnej' oplaty, to ich wysokosc jest ustalana (ZTCW) przez
    UM. Najczesciej jest to 100zł, ale szlyszalem ze czesto zdaza sie 50zł,
    albo i brak opłat (czego akurat osobiscie doświadczyłem i to wcale nie
    bedac bezrobotnym czy cos podobnego).

    pozdrawiam,
    Przemek O.