  • 1. Data: 2005-06-05 11:53:08
    Temat: Koszty sądowe, notarialne przy kupnie mieszkania na raty
    Od: "Tader R." <s...@i...net.pl>

    Hej
    Biorę kredyt w banku na kupno mieszkania we Wrocławiu z rynku wtórnego.
    Zastanawiam się czy wszystkie opłaty zapłacić u notariusza, czy też np.
    wnioski
    o ustanowienie hipoteki zwykłej i kaucyjnej złożyć samemu bezpośrednio w
    sądzie (gdzie powinienem to we Wrocławiu złożyć?).
    Uniknąłbym wtedy taksy notarialnej za ustanowienie hipotek u notariusza.
    Z drugiej strony zależy mi, żebym te wszystkie wnioski miał szybko złożone,
    bo inaczej bank nie dokona przelewu
    na konto sprzedającego. Proszę doradźcie gdzie składać takie wnioski, czy
    długo się czeka na to w naszym mieście, czy warto ?

    Poza tym kupuję dwie nieruchomości (lokal i garaż w podziemiu), które mają
    osobne księgi wieczyste.
    Czy można sporządzić umowę notarialną na jednym akcie (oszczędzająć trochę),
    czy zrobić na dwóch aktach ?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Tadek

  • 2. Data: 2005-06-06 07:01:07
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Tader R. napisał
> [...]
    > wnioski, czy
    > długo się czeka na to w naszym mieście, czy warto ?

    Wnioski o wpis hipoteki zlozyc sam. Nie jestem wprawdzie z Wroclawia,
    ale u Was sad ksiegowowieczysty miesci sie chyba w SR dla
    Wroclawia-Krzykow. Co do szybkosci zlozenia wnioskow to notariusz ma
    bodajze 3 dni na zlozenie aktu notarialnego do sadu od daty jego
    sporzadzenia. Dobrze byloby gdybys zatroszczyl sie o to, aby akt wraz
    z wnioskami o wpi hipotek byly zlozone razem, aby mozna obie sprawy
    powiazac ze soba (co skroci czas dokonania wpisu)
    A czy dlugo sie czeka... Komputeryzacja wydzialow ksiag wieczystych w
    naszym kraju nie przebiega sprawnie, ale jak to wyglada we wrocku -
    nie wiem.

> [...]
    > które mają
    > osobne księgi wieczyste.
    > Czy można sporządzić umowę notarialną na jednym akcie (oszczędzająć

    Oczywiscie, ze na jednym mozna, a nawet trzeba.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-06-06 07:03:03
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    MałGosia napisała
    > A czy dlugo sie czeka... Komputeryzacja wydzialow ksiag wieczystych
    > w naszym kraju nie przebiega sprawnie, ale jak to wyglada we
    > wrocku - nie wiem.

    Oczywiscie mam tu na mysli czas od zlozenia wniosku do dokonania wpisu
    w kw. Samo zlozenie wniosku to kwestia kilku minut.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2005-06-06 15:05:04
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Tader R. <s...@i...net.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > czy też np. wnioski
    > o ustanowienie hipoteki zwykłej i kaucyjnej złożyć samemu

    Przede wszystkiem zapytaj o to bank.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide