  • 1. Data: 2006-12-04 12:37:53
    Temat: Koszty postepowania komorniczego - pytanie
    Od: PK <r...@w...pl>

    Witam!

    Jakis czas temu komornik sadowy zajal mi wynagrodzenie.
    Calosc naleznosci, lacznie z kosztami procesowymi, adwokackimi itd.
    zostala z tego wynagrodzenia w ciagu kilku miesiecy splacona.
    Dzisiaj otrzymalem pismo od komornika ze pozostala mi do splacenia
    dodatkowa suma - jak rozumiem powinny to byc koszty postepowania (choc
    na pismie nie ma nic - zadnego rozliczenia, ani nie jest napisane skad
    sie wziela ta kwota). Wygrzebalem w internecie ze koszty powinny wynosic
    15% od egzekwowanej kwoty.
    Na pierwszym pismie ktore otrzymalem od komornika w czerwcu, kiedy
    rozpoczynal egzekucje, jest napisane ze koszty egzekucji wyniosą 18%.
    Jednak kwota ktora mam jeszcze zaplacic jest wyzsza zarowno od tych 15
    jak i 18%...

    I tutaj pytanie - czy komornik ma prawo pobrac oplate wieksza niz te 15%?
    I czy ma obowiazek poinformowac mnie o tym jak wyliczyl koszty?
    Czy jedyne co moge zrobic to zlozyc skarge do sadu rejonowego?

    Kontakt z tym komornikiem jest tylko listowny - telefonow nie odbiera, a
    w dodatku biuro ma poza moim miejscem zamieszkania...
    Prosze o porade.

    Pozdrawiam serdecznie
    Pawel

  • 2. Data: 2006-12-04 12:53:21
    Temat: Re: Koszty postepowania komorniczego - pytanie
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Mon, 04 Dec 2006 13:37:53 +0100, PK napisał(a):

> [...]
    > dodatkowa suma - jak rozumiem powinny to byc koszty postepowania (choc
    > na pismie nie ma nic - zadnego rozliczenia, ani nie jest napisane skad

    A nie dodatkowe odsetki? Skoro spłata trwała parę miesięcy, przez
    cały czas od niezapłaconej należności cykały Ci odsetki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-12-04 12:59:54
    Od: PK <r...@w...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > A nie dodatkowe odsetki? Skoro spłata trwała parę miesięcy, przez
    > cały czas od niezapłaconej należności cykały Ci odsetki.

    Nie nie, komornik nie pobiera odsetek od momentu rozpoczecia egzekucji -
    zreszta na pismie z tytulem wykonawczym bylo napisane - odsetki 0,00 za
    kazdy dzien od momentu rozpoczecia egzekucji.
    A odsetki naliczone przez wierzyciela tez zostaly juz splacone.

    Pawel

  • 4. Data: 2006-12-04 16:10:26
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Jednak kwota ktora mam jeszcze zaplacic jest wyzsza zarowno od tych 15
    > jak i 18%...

    http://podatki.pl/artykuly/11_65.htm?idDzialu=11&idA
    rtykulu=65

    --