  • 1. Data: 2003-03-22 10:45:39
    Temat: Koszt adwokata
    Od: "diablo" <d...@d...com.pl>

    Witam
    Przepraszam ze was zanudzam, ale mam takie lamerskie pytanie.
    Chodzi o zwrot zadatku w wysykosci 10.000 PLN. Czy jesli jest to kwota 10
    tys, to adwokat powinien wziac wynagrodzenie z dolnych czy z gornych
    widelek?
    pozdr.

    Stawki minimalne w sprawach cywilnych, ze stosunku pracy i ubezpieczeń
    społecznych

    § 7. Stawka minimalna wynosi przy wartości przedmiotu sprawy:
    1) do 500 zł - 50 zł,
    2) powyżej 500 zł do 1.500 zł - 150 zł,
    3) powyżej 1.500 zł do 5.000 zł - 500 zł,
    4) powyżej 5.000 zł do 10.000 zł - 1.000 zł,
    5) powyżej 10.000 zł do 50.000 zł - 2.000 zł,
    6) powyżej 50.000 zł do 200.000 zł - 3.000 zł,
    7) powyżej 200.000 zł - 6.000 zł.

  • 2. Data: 2003-03-22 12:25:05
    Temat: Re: Koszt adwokata
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "diablo" <d...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi o zwrot zadatku w wysykosci 10.000 PLN. Czy jesli jest to kwota 10
    > tys, to adwokat powinien wziac wynagrodzenie z dolnych czy z gornych

    1) nie ma już gónych widełek (decyduje o tym sąd)
    2) o tym ile bierze adwokat decyduje tylko umowa z klientem
    3) podane przez ciebie kwoty to zwrot kosztów jakiego można żądać od drugiej
    strony

  • 3. Data: 2003-03-25 11:40:45
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl> napisał w
    wiadomości news:b5hkk2$jo5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    1. Jaki kodeks (ktory paragraf) to jest?

> [...]
    > 2) o tym ile bierze adwokat decyduje tylko umowa z klientem
    > 3) podane przez ciebie kwoty to zwrot kosztów jakiego można żądać od

    2. A jak:
    a) nie ma umowy z adwokatem (byly tylko porady, ofkors platne),
    b) powod reprezentuje sie sam przed WS,
    c) w pozwie jest wniosek o zwrot kosztow,
    d) list adwokacki wzywajacy do zaplaty byl wysylany przez prawnika,
    e) pozew byl pisany przez prawnika,
    f) powod musi dojezdzac na rozprawy do odleglego miasta

    to jak wyglada kwestia zwrotu kosztow? Sad sam sobie wylicza (w oparciu o
    co?)? Powod powinien takie wyliczenie sam dostarczyc?

    pzdr
    aska

  • 4. Data: 2003-03-25 15:03:26
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Bałuszek <k...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1fXfa.182300$8...@n...chello.at...
    > f) powod musi dojezdzac na rozprawy do odleglego miasta

    dlaczego musi? wcale nie musiał ...

    > to jak wyglada kwestia zwrotu kosztow? Sad sam sobie wylicza (w oparciu o
    > co?)? Powod powinien takie wyliczenie sam dostarczyc?

    sąd liczy swoje na podst. ustawy i przeznacza je na SP a adwokat robi
    wyliczenie kosztów jakie poniósł w zwiazku z reprezentowaniem strony w tej
    sprawie a ustawy co do kosztów procesu były juz podane i ustawa odn.kosztów
    adwokackich również była podana ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-25 18:32:49
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:

    > dlaczego musi? wcale nie musiał ...

    ciekawe... i co z tego wynika?

    KG

  • 6. Data: 2003-03-25 19:57:56
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Joanna Bałuszek <k...@i...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:1fXfa.182300$8...@n...chello.at...
    >
    > dlaczego musi? wcale nie musiał ...

    no ale dojezdzal.... koszty ponosil... pilnowal swojej sprawy. jakby pozwany
    byl w porzadku to by nie bylo pozwu i by nie musial pilnowac swojej sprawy
    czyli dojezdzac...

> [...]
    > wyliczenie kosztów jakie poniósł w zwiazku z reprezentowaniem strony w tej
    > sprawie a ustawy co do kosztów procesu były juz podane i ustawa

    ale adwokata NIE MA. Byly tylko porady. Na zasadzie "biore papiery w zeby
    ide do kancelarii adwokackiej, tam prawnik ma slowotok po czym kasuje za
    wizyte". Dwie z tych wizyt zakonczyly sie dodatkowo papierkami (list
    adwokacki i pozew). Ale prawnik reprezentowal tylko w liscie adwokackim, a
    pozew tylko napisal.

    pzdr
    aska

  • 7. Data: 2003-03-25 22:24:18
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Bałuszek <k...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:8x2ga.190510$8...@n...chello.at...
    > no ale dojezdzal.... koszty ponosil... pilnowal swojej sprawy. jakby
    pozwany
    > byl w porzadku to by nie bylo pozwu i by nie musial pilnowac swojej sprawy
    > czyli dojezdzac...

    jak w kazdym innym przypadku mógl złożyc taki wniosek podliczajac poniesione
    koszty dol.do tego dowody jak w przypadku świadka /czyli bilety / jesli był
    wzywany do osobistego stawiennictwa w każdej kolejnej sprawie...

    > ale adwokata NIE MA.

    no to i nie ma kosztów adwokackich ...
> [...]
    > wizyte". Dwie z tych wizyt zakonczyly sie dodatkowo papierkami (list
    > adwokacki i pozew). Ale prawnik reprezentowal tylko w liscie adwokackim, a

    i napewno masz potwierdzenie wpłaty za wykonane czynności

    Sandra