  • 1. Data: 2008-07-17 17:22:12
    Temat: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Tak to było:
    Miałem telefon w sieci Play i wybierałem sie za granicę.
    Sprawdziłem na stronach operatora z kim ma umowy roamingowe i jakie są
    stawki za połaczenia.
    Po tym wykupiłem w Playu pakiet tanich połaczeń roamingowych do Polski
    działający tylko u jednego
    i wskazanego operatora w UK - Vodafone, pojechałem .
    Na miejscu Vodafone nie chciała zalogować mojego telefonu!!!.

    Na szczęście inna sieć przyjeła mnie "gościnnie" ale wykupiony pakiet tanich
    połączeń do kraju u nich nie
    obowiązywał.

    Pakiet przepadł, zareklamowałem po powrocie usługę, prosząć grzecznie o
    zwrotu pieniędzy za
    niewykorzystany pakiet i brak możliwości połączeń. W odpowiedzi Play:

    "Na podstawie informacji uzyskanych od operatora Vodafone ustaliliśmy, iż
    Operator Zagraniczny blokował połączenia dla numerów w roamingu w niektórych
    lokalizacjach na terenie Wielkiej Brytanii. Zgodnie z Regulaminem § 5 ust. 2
    Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte
    wykonanie Umowy w przypadku braku możliwości świadczenia Usług
    Telekomunikacyjnych podczas realizowania przez Użytkownika połączeń w
    sieciach telekomunikacyjnych Operatorów Zagranicznych oraz sieciach innych
    operatorów."

    Ja rozumiem że kawałka opłaty abonamentowej to w takich przypadkach nie
    oddają
    ale jeśli oferują specejalny i czasowo ograniczony (tydzień) pakiet
    działający akurat tylko w Vofdafone
    w UK to chyba przesada - sprzedali mi usługę której nie realizowali!!! Czy
    mogą się tłumaczyć że to
    obca sieć nawaliła? Dla mnie to wygląda tak jakby w ogóle nie mieli umowy
    roamingowej z Vodafone!!.

    Czy to się da jakość wygrać? (dla ambicji jedynie)

    zbyszek

  • 2. Data: 2008-07-17 17:30:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik zbyszek napisał:
    [..]
    > Czy to się da jakość wygrać? (dla ambicji jedynie)

    Jak dla mnie to zwykłe oszustwo z art. 286 kk .

    Zgłoś sprawę do prokuratury.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-07-17 18:47:13
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Tak to było:
    > Miałem telefon w sieci Play i wybierałem sie za granicę.
    > Sprawdziłem na stronach operatora z kim ma umowy roamingowe i jakie są

    Kupujesz u najtanszych a liczysz na niewiadomo co.
    Kup sobie uzywany telefon, podpisz umowe u normalnego operatora a dostaniesz
    np 4h za 65zl i bedziesz zadowolony.

    Kiedy sie ludziska naucza ze za usluge trzeba zaplacic, rosjanie mieli
    kiedys takie powiedzenie: "oni udaja ze nam placa, my udajemy ze placimy"
    mam nadzieje ze zrozumiesz moja aluzje.

  • 4. Data: 2008-07-17 19:41:11
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Lip, 19:22, "zbyszek" <z...@o...eu> wrote:
    Dla mnie to wygląda tak jakby w ogóle nie mieli umowy
    > roamingowej z Vodafone!!.
    >
    > Czy to się da jakość wygrać? (dla ambicji jedynie)
    >
    > zbyszek

    Zdarzenie niezalezne od operatora.
    Primo: kupiles pakiet ale nie mowiles gdzie jedziesz. Vodafone nie ma
    potrzeby informowania kazdego z kim ma podpisana umowe ze w Royston
    Vasey nie swiadczy uslugi roamingu. Jesli chcialbys wyciagac
    konsekwencje to od vodafone ale czy byles w ich punkcie zeby ci
    aktywowali i tam cie poinformowali ze "sorry but no"?

  • 5. Data: 2008-07-17 20:02:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    e.googlegroups.com...

    Moim zdaniem nie masz racji. Skoro PLAY sprzedał mu specjalny pakiet
    zniżkowy działający w określonej sieci w określonym kraju, to w mojej
    ocenie nie może się zasłaniać tym, że nie wiedział, że on tam jedzie. Taż
    normalnym następstwem takiego zakupu jest próba skorzystania z niego.

  • 6. Data: 2008-07-17 20:11:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    Jeśli goście faktycznie mają taki regulamin, to zgodziłeś się na to.

  • 7. Data: 2008-07-17 20:11:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak dla mnie to zwykłe oszustwo z art. 286 kk .
    > Zgłoś sprawę do prokuratury.

    Oszustwo musi polegać na działaniu celowym. Kto niby miałby być sprawcą w
    tym wypadku?

  • 8. Data: 2008-07-17 20:36:31
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli goście faktycznie mają taki regulamin, to zgodziłeś się na to.

    1. Racja. I na tym można zakończyć. ale:

    2. Czy taki zapis jest dozwolony?

    --

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2008-07-17 20:49:53
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Daniel pisze:

> [...]
    > Kiedy sie ludziska naucza ze za usluge trzeba zaplacic, rosjanie mieli
    > kiedys takie powiedzenie: "oni udaja ze nam placa, my udajemy ze placimy"

    Twoje rosyjskie powiedzonko jest równie bezsensowne jak reszta postu

  • 10. Data: 2008-07-17 20:51:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości

    > 1. Racja. I na tym można zakończyć. ale:
    > 2. Czy taki zapis jest dozwolony?

    Moim zdaniem tak. Przyczyn, z jakich połączenie z telefonu komórkowego może
    okazać się niewykonalne jest cały szereg i trudno je przewidzieć.
    Zwłaszcza, gdy oferuje się usługi w odległym kraju. W mojej ocenie
    roszczenie pytającego jest zasadne, ale powinno być kierowane do
    brytyjskiej firmy, która nie wywiązała sie z umowy.