  • 11. Data: 2013-09-04 22:12:01
    Temat: Re: Kopiowanie dowodu osobistego?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 22:08, witek pisze:

    > w jaki sposób widzisz wzrost w cm?

    Może mam miarkę przy drzwiach? :) Zresztą, jak już jesteśmy takimi
    formalistami, podawanie wzrostu w cm powoduje, że w 90% przypadków
    będzie to wartość nieprawdziwa.

    > po drugie w jaki sposob uzasadnisz przed GIODO zbieranie takich danych?

    "Dane są dobrowolnie dawane przez dłużników" - bo przecież rzeczywiście
    na kija komu wzrosty, jak dłużnik nie chce, to może zamazać w kopii dowodu.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2013-09-04 22:16:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 04 Sep 2013 14:13:15 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:

    >Pewien biznes z ktorym robilem biznes zazadal okazania dowodu
    >osobistego i chcial zrobic kopie dowodu.
    >
    >Czy wymaganie kopiowanie dowodu osobistego jest legalne? Dowod zawiera
    >rozne informacje personalne i niekoniecznie jestem zadowolony gdy nei
    >wiem co sie z ta kopia dzieje i kto ja "obrabia"
    >
    >Czy prawo mowi cos na ten temat?
    >
    >A.L.

    Odpowiedzialem sobie sam

    http://www.piit.org.pl/piit2/index.jsp?place=Lead15&
    news_cat_id=26&news_id=6425&layout=2&page=text

    A.L.

  • 13. Data: 2013-09-04 22:17:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Może mam miarkę przy drzwiach? :) Zresztą, jak już jesteśmy takimi
    > formalistami, podawanie wzrostu w cm powoduje, że w 90% przypadków
    > będzie to wartość nieprawdziwa.

    super miarka, która mierzy dokładnie tak samo jak w dowodzie
    bujac to my a nie nas.

    > "Dane są dobrowolnie dawane przez dłużników" -

    A to ja poproszę pokazać zgody na przetwarzanie tych danych.
    Po zapewne posiadasz dane zanim ktoś stał się dłużnikiem.

  • 14. Data: 2013-09-04 23:30:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > No i nie ma (w dowodzie).
    > Chyba że jeszcze na zielonym dowodzie lecisz :)

    Z głowy czyli z niczego, a dotyczyło skargi, jeszcze zielonego ;-)

    > Natomiast pytanie o stan cywilny jest jak najbardziej na miejscu, w
    > kontekście ewentualnego ustroju majątkowego.

    Zależy komu. Bankowi wolno, operatorowi telco nie.

  • 15. Data: 2013-09-04 23:33:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 23:30, Maciej Bebenek pisze:

    > Z głowy czyli z niczego, a dotyczyło skargi, jeszcze zielonego ;-)

    > Zależy komu. Bankowi wolno, operatorowi telco nie.

    Telco nie może badać zdolności do zapłaty rachunku?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-09-04 23:40:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Telco nie może badać zdolności do zapłaty rachunku?

    Zakres danych do przetwarzania jest okreśłony w PT

  • 17. Data: 2013-09-05 00:01:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 23:40, Maciej Bebenek pisze:

    > Zakres danych do przetwarzania jest okreśłony w PT

    W którym art?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-09-05 00:19:32
    Od: "Tony" <r...@c...mi.sie.podoba>

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > rozne informacje personalne i niekoniecznie jestem zadowolony gdy nei
    > wiem co sie z ta kopia dzieje i kto ja "obrabia"

    Osobiscie takiej firmie kazalbym spierdalac na drzewo. Niestety jest tez
    minus - jak nie dasz sobie zeskanowac dowodu to zazwyczaj nie zalatwisz
    sprawy.

    Niektorzy operatorzy telefoniczni uzalezniaja podpisania umowy na abonament
    od wykonania ksera, niektorzy wymagaja kopii rachunku za gaz czy energie z
    widocznymi danymi. Ja po wielu bojach niektorych oduczylem, ze w przypadku
    pre-paidow nie ma potrzeby kserowania dowodu osobistego.

    W ostatecznosci jesli juz musze dac komus ksero dowodu to wykonuje je sam w
    domu, dodatkowo przekreslam iksem awers i rewers (marker, flamaster) pisze
    czytelnie dla kogo i ostatnio wpisuje date (jak ktos mi podpowiedzial)

    Ale.. w 99% przypadkach okazuje paszport i jak cos, mowie ze patalach moze
    wykonac sobie skan/ksero paszportu (i ewentualnie tez skreslam, wpisuje date
    i dla kogo).

    W 99,99% na pytanie a dlaczego? otrzymuje odpowiedz: mamy takie wytyczne. To
    ja odpowiadam, ze moje wytyczne nie pozwalaja mi udostepniac plastiku w celu
    wykonania ksera/skanu.

    Zawsze zas pytam, czy taki pizdzielec na zgode GIODO na przetwarzania danych
    wrazliwych innych niz wymagane do umowy...

    Wypuscisz gdzies ksero dowodu i mozesz miec przejebane do konca zycia.

  • 19. Data: 2013-09-05 00:25:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-05 00:19, Tony pisze:
    > Wypuscisz gdzies ksero dowodu i mozesz miec przejebane do konca zycia.

    Jakiś przykład?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2013-09-05 09:59:30
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.09.2013 22:17, witek pisze:

    > super miarka, która mierzy dokładnie tak samo jak w dowodzie
    > bujac to my a nie nas.

    Wzrost w dowodzie jest wpisywany na podstawie oświadczenia obywatela i
    może być obarczony dowolnie dużym błędem. Ale o co chodzi w ogóle?

    MJ