  • 131. Data: 2007-01-22 21:20:27
    Temat: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Od: "yam" <y...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > ROTFL
    >
    > Ciebie by nawet jako babcię klozetową nie zatrudnili - takie bzdury
    > wypisujesz, że od lat musisz mieć pierwszą grupę inwalidzką z uwagi na
    > problemy z rozumkiem ;->

    Cezar ma racje :-)

    Biegli sadowi to najgorszy sort informaykow. Sedziowie zupelnie nie kumaja
    spraw ktore prowadza. Policjanci to samo.
    Nie jest istotne co jest prawda w tym kraju. Istotnym jest kto jest w stanie
    przekonac sedziego dyletanta do wlasnych racji. Nic kwestiami technicznymi czy
    niuansami nie zalatwisz. Do nikogo sie nie odwolasz, bo sady wyzszych
    instancji maja takie samo pojecie.
    Wmowisz sedziemu ze wirusy przez radiowke sie nie przenosza bo jak przez
    powietrze ? I sedzia to lyknie jesli bedzie ladnie, przystepnie napisane przez
    bieglego.
    Szkoda czasu na prawnicze roztrzasanie problemu bo nie ma z kim i o czym
    rozmawiac.

    Trzreba sie tylko odpowiednio zabezpieczac na taka ewentualnosc, a wiadomo, ze
    kazdy pirata jakiegos ma i nie pierniczcie ze to nie prawda. Bo kazdy miewa
    cos pirackiego.
    Trzeba sobie przekalkulowac czy drobne inwestycje nie sa wiecej warte niz
    wielotysieczne grzywny i wyrok w zawieszeniu.

    Linki wazne dla kazdego:
    Szyfrowanie dysku, szyfrowanie danych itp

    www.truecrypt.org
    http://tor.eff.org
    http://www.torrify.com
    http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=ISO-8859-2&q=sz
    yfrowanie+dysku&btnG=Szukaj+w+Google&lr=
    http://www.google.pl/search?hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8
    859-2&q=szyfrowanie+danych&btnG=Szukaj&lr=
    http://www.allegro.pl/search.php?string=szyfrowanie
    http://www.icomp.pl/produkty.php?sid=hdd-58
    http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=23313

  • 132. Data: 2007-01-22 21:21:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Maluch* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > jeszcze za Balcerowicza chcieli uszczelnić granicę. aby przemyt nie
    > opłacał się, to zrobił się szum, zadymy na granicy. Kilka tys. osób
    > poszło do Opieki Społecznej po zasiłek i wszystko skończyło się
    > niczym, bo nie zmieniono przepisów. I do dzisiaj jest to samo.

    Przykład IMHO nietrafny, bo drobny (a nawet niedrobny) szmugiel jest
    naturalną odpowiedzią na patologiczne prawo - cła wwozowe, dziwaczne
    różnice w opodatkowaniu towarów itd.
    Co ja poradzę, że u nas wóda kosztuje tyle ile kosztuje a na Białorusi
    dużo mniej?
    To tak jak z lentilkami za komuny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 133. Data: 2007-01-22 21:58:17
    Od: "ML" <o...@N...gazeta.pl>

    Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > znaleziono tego windowsa nie wykaze, ze ma taki klucz do niego to jest
    > mozliwosc stawiania zarzutu, wiec po to jest to przesluchanie, zeby mogla
    > wykazac. W przeciwynym razie stawianie zarzuty byloby przedwczesne i wbrew
    > art. 313 kpk.

    > Policja sie pyta wiec czy wie pan cos na temat legalnosci tego konkretnego
    > programu - ty mozesz powiedziec co chcesz albo skorzystac z 183/1 kpk i
    > milczec, ale jesli nic nie powiesz to policja nie ma dowodow na to, ze jest
    > to legalne i przyjmuje ze jest nielegalne, bo tak wynika posrednio z opinii
    (zmieniłem kolejność cytatów)

    Ciekawi mnie, w jaki sposób z faktu, że dana osoba ma na dysku zainstalowany
    WindowsXP o numerze X "wynika pośrednio", że jest on nielegalny?

  • 134. Data: 2007-01-22 22:32:02
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    yam wrote:

    > Trzreba sie tylko odpowiednio zabezpieczac na taka ewentualnosc, a wiadomo, ze
    > kazdy pirata jakiegos ma i nie pierniczcie ze to nie prawda. Bo kazdy miewa
    > cos pirackiego.

    No po tym co napisal Cezar to chyba musze zrobic format C i od nowa
    zaczac, bo softu przedatowanego ktory gdzies tam lezy jakis shareware to
    pewnie mam na tony. Podobnie jak mp3 z moich plyt :/

    > www.truecrypt.org

    i tu uwaga, to cudo potrafi robic kontener w kontenerze. wyglada to tak,
    np. bierzemy dysk 250 GB, wybieramy opcje 2-halowa. Po podaniu hasla nr
    1 pokazuje sie 20 GB z jakimis naszymi pierdami, np. zdjecia z
    imienin... Ale po podaniu hala drugiego zamiast pierwszego pokazuje sie
    230 GB naszyhc plikow.

    Rozwiazanie o tyle fajny, ze jak polizei cie prosi o haslo, to podajes
    zpierwsze, logowanie sie udaje i... reszty nie ma nigdy nie bylo ;)

    2007

  • 135. Data: 2007-01-22 23:54:10
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-01-22, Hikikomori San <h...@o...eu> wrote:
> [...]
    >
    > Rozwiazanie o tyle fajny, ze jak polizei cie prosi o haslo, to podajes
    > zpierwsze, logowanie sie udaje i... reszty nie ma nigdy nie bylo ;)

    Tak, szkoda ze tylko na systemie plikow FAT.

    --
    Tomasz Trystula

  • 136. Data: 2007-01-23 00:15:37
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Sasiadowi w Interblocku zabrali komputer z pelnym legalem za to ze mial
    > duzo
    > filmow przekonwertowanych do avi z cyfrowej kamerki za samo posiadanie
    > plikow
    > avi.

    A mojemu sąsiadowi zabrali komputer gdy liczba plików .jpg
    na dysku przekroczyła 2 tys. Wtedy policja jest automatycznie
    informowana przez system NTFS.

    > Natomiast wyszlo na jaw pare innych drobiazgow po przeczytaniu jego
    > emaili w outlooku :-)

    No proszę. Nie dosć że przestępczo konwertował pliki
    z kamerki do .avi (jak wiadomo licencja na kamerkę
    na to nie zezwala), to jeszcze się tym chwalił w mailach.
    Prawidziwy bandyta, słusznie ukarany!

    latet

  • 137. Data: 2007-01-23 00:18:51
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > No po tym co napisal Cezar to chyba musze zrobic format C i od nowa
    > zaczac, bo softu przedatowanego ktory gdzies tam lezy jakis shareware to
    > pewnie mam na tony.

    Po tym co napisales, to już do Ciebie jadą!
    I format c:\ nic nie pomoże, bo takie dane i tak się
    dadzą odzyskać i leżysz.

    latet

  • 138. Data: 2007-01-23 00:19:16
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Tak, szkoda ze tylko na systemie plikow FAT.

    A gdzieżeś wyczytał o takim ograniczeniu? To nieprawda.

    latet

  • 139. Data: 2007-01-23 00:27:09
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Tomasz Trystula wrote:
    > Tak, szkoda ze tylko na systemie plikow FAT.

    I NTFS.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 140. Data: 2007-01-23 00:38:33
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Rozwiazanie o tyle fajny, ze jak polizei cie prosi o haslo, to podajes
    > zpierwsze, logowanie sie udaje i... reszty nie ma nigdy nie bylo ;)

    A jaka roznica czy podasz im to pierwsze, czy w ogole żadne?
    Póki nam nie zrobią takiego prawa jak w Anglii czy Holandii,
    to IMHO - żadna. Ale znając zapędy obecnych władz do brania
    za mordę wszystkiego co się rusza, to tylko kwestia czasu,
    kiedy za kratki będzie się szło za samo posiadanie programu
    do szyfrowania danych.

    latet