  • 1. Data: 2022-01-01 11:48:26
    Temat: Kontrola zus
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://www.rynekzdrowia.pl/Prawo/Od-stycznia-kontro
    le-L4-po-nowemu-ZUS-sprawdzi-logowanie-telefonu-i-da
    ne-z-biura-podrozy,228073,2.html

    "kontrolerzy będą mogli sprawdzić logowanie telefonu oraz do portali
    społecznościowych w czasie trwania zwolnienia lekarskiego;"

    Przepraszam - to są jakieś kurwa jaja? Urzędnik ot tak będzie mógł sobie
    stalkować ubezpieczonego, bo popełnia przestępstwo pobierania zasiłku?

    Starałem się znaleźć źródło ale znalazłem tylko to:

    dementii rzecz^H^H^H kłamcy prasowego zus.

    "Chciałbym uspokoić ubezpieczonych i zdementować kilka nieprecyzyjnych
    informacji, jakie pojawiły się w przestrzeni medialnej. ZUS nie będzie
    mógł wystąpić do operatora sieci komórkowej ani banku o informacje na
    temat ich klientów. Nowe przepisy nie dają takich uprawnień ZUS.

    W ustawie zostały natomiast doprecyzowane kwestie związane z
    przekazywaniem informacji do ZUS. Od 1 stycznia 2022 r. Zakład
    Ubezpieczeń Społecznych będzie uprawniony do pozyskiwania danych i
    informacji w zakresie niezbędnym do ustalenia prawa do zasiłków, ich
    wysokości, podstawy wymiaru oraz do ich wypłat od ubezpieczonych oraz
    płatników składek.

    i wisienka na torcie:

    "Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie śledzą ubezpieczonych w
    mediach społecznościowych. Ale czasami podczas kontroli zwolnień
    lekarskich zdarza nam się korzystać z pozyskanych tam informacji "

    No więc starałem się znaleźć zakres tych "niezbędnych danych i
    informacji ale tam jest tylko odniesienie do tłit^H^H rozporządzenia
    ministra.

    Art. 68. [Kontrola]
    1. Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz płatnicy składek, o których mowa
    w art. 61 ust. 1 pkt 1, są uprawnieni do kontrolowania ubezpieczonych co
    do prawidłowości wykorzystywania zwolnień od pracy zgodnie z ich celem
    oraz są upoważnieni do formalnej kontroli zaświadczeń lekarskich.

    2. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego, po
    zasięgnięciu opinii Naczelnej Rady Lekarskiej, określi, w drodze
    rozporządzenia, szczegółowe zasady i tryb kontroli prawidłowości
    wykorzystywania zwolnień od pracy oraz formalnej kontroli zaświadczeń
    lekarskich.

    Więc podsumowując - zasady kontroli ustala minister tłi^H^H
    rozporządzeniem, niedorzecznik zaprzecza i mówi, że nie przecieka bo nie
    padało. Normalnie bym powiedział że to aszdziennik, ale po pierwsze
    aszdziennik z głodu zdycha, po drugie jest dementi kłamcy, po trzecie w
    ustawie jest delegacja do tłitera ministra, po czwarte zwolnienie da się
    z koronapierdolcem powiązać a stamtąd droga do aresztu domowego i
    pozbawienia praw człowieka już prosta, po ostatnie czas zbiega się z
    pisim ładem.

    Ktoś coś?
    --
    Shrek

  • 2. Data: 2022-01-01 13:16:34
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-01 o 11:48, Shrek pisze:
> [...]
    > z koronapierdolcem powiązać a stamtąd droga do aresztu domowego i
    > pozbawienia praw człowieka już prosta, po ostatnie czas zbiega się z

    ZUS od zawsze był uprawniony do kontrolowania zwolnień
    (pomijam jak to jest ujęte w przepisach) ale nigdy nie potrafił
    skorzystać z narzędzi dostępnych. Tak samo jak ze wszystkimi
    innymi urzędniczymi kontrolami. Brakuje im albo jaj albo narzędzi.

    Jak odrzucisz to co piszą portale, dziennikarze i porównasz to z tym co
    opublikowano
    w DU, to okaże się, że twój news to jakby odgrzewany kotlet.

  • 3. Data: 2022-01-01 13:43:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 13:16, cef pisze:

    > ZUS od zawsze był uprawniony do kontrolowania zwolnień
    > (pomijam jak to jest ujęte w przepisach) ale nigdy nie potrafił
    > skorzystać z narzędzi dostępnych.

    Ale jak konkertnie mógł to sprawdzać? No bo logować pozycję po btsach to
    chyba jednak nie.

    > Tak samo jak ze wszystkimi
    > innymi urzędniczymi kontrolami. Brakuje im albo jaj albo narzędzi.

    Ja akurat nie podejrzewam, że zus zacznie wykorzystywać te możliwości
    zgodnie z przeznaczeniem. Sanepidowi też zawsze jaj brakowało, a jak
    dostali zielone światło na jebanie obywateli to przynajmniej część
    sprawiała wrażenie jakby im to satysfakcję sprawiało.

    > Jak odrzucisz to co piszą portale, dziennikarze i porównasz to z tym co
    > opublikowano
    > w DU, to okaże się, że twój news to jakby odgrzewany kotlet.

    No właśnie szukałem co w DU i znalazłem ustawę gdzie jest delegacja do
    rozpo^H^H tłitu ministra. Normalnie bym powiedział że to kaczka
    dziennikarska. No tylko że w normalnym kraju ani czasach nie żyjemy, no
    i ta kaczka;). Masz linka do tego rozporządzenia może?

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2022-01-01 14:22:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 11:48:26 +0100, Shrek napisał(a):

    > Przepraszam - to są jakieś kurwa jaja? Urzędnik ot tak będzie mógł sobie
    > stalkować ubezpieczonego

    Zgodnie z ludzką naturą, połowa ludzi będzie oszukiwać na zwolnieniach.
    Shreku, to będzie z krzywdą dla ciebie. I dla mnie, niestety też.
    Zabulimy z własnych podatków. I co, mamy się oburzać że urzędnicy od
    wypłaty zasiłków będą sprawdzać czy oszust oszukuje? Ja jestem za. Za
    wizytami domowymi, śledzeniem logowania telefonów i przeglądaniem
    sprawozdań z wakacji na fejsie. Prawo niekontrolowane przestaje działać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-01-01 14:24:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-01 o 13:43, Shrek pisze:

    > Ale jak konkertnie mógł to sprawdzać? No bo logować pozycję po btsach to
    > chyba jednak nie.

    Z dostępnych narzędzi. Czyli mógł zajrzeć na socialmedia i wywnioskować.
    Mógł wysłać kontrolera fizycznie w wywnioskowane miejsca i złapać na
    gorącym uczynku.
    Logowanie po sieci to raczej dopiero inne służby ale to już raczej na etapie
    jak się uruchomi prokuraturę do ścigania za oszukiwanie ZUS.

> [...]
    > dostali zielone światło na jebanie obywateli to przynajmniej część
    > sprawiała wrażenie jakby im to satysfakcję sprawiało.

    Większość rzeczy można skontrolować "na logikę" ale nikt nie ma
    do tego albo jaj albo zielonego światła.

> [...]
    > dziennikarska. No tylko że w normalnym kraju ani czasach nie żyjemy, no
    > i ta kaczka;). Masz linka do tego rozporządzenia może?

    Użyj google i poczytaj - tam jest bardziej co można
    kontrolować a nie jak.
    Jakoś nie widzę inwencji u urzędników.

  • 6. Data: 2022-01-01 15:38:54
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > wizytami domowymi, śledzeniem logowania telefonów i przeglądaniem
    > sprawozdań z wakacji na fejsie. Prawo niekontrolowane przestaje działać.

    Jakoś do tej pory brakowało pomysłu na to.
    Co przeszkadzało kontrolerom np skarbówki zajechać w niedzielę
    na parking pod marketem czy kąpieliskiem i spisać rejestracje
    z samochodów, które widać na pierwszy rzut oka, że są służbowe?
    A następnie kontrole w firmach umów, przebiegów i konfrontacja
    ze stwierdzonym stanem faktycznym?
    To łatwiej było wymyslić pierdylion przepisów nie pozwalających zaliczać
    podobnych wydatków do kosztów czyli karać wszystkich niż łapać
    tych, którzy prawa nadużywali.
    Żadne narzędzie nie pomoże jak do użycia przewidziane są nieodpowiednie
    osobowości.

  • 7. Data: 2022-01-01 15:41:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 14:24, cef pisze:

> [...]
    > etapie
    > jak się uruchomi prokuraturę do ścigania za oszukiwanie ZUS.

    No właśnie tak to sobie do tej pory wyobrażałem. Z tym że nie do końca
    wyobrażam sobie, żeby prokurator wydał wniosek o logowania teledonu bo
    janusz na dwutygodniowym l4 poszedł do supermarketu.

    > Większość rzeczy można skontrolować "na logikę" ale nikt nie ma
    > do tego albo jaj albo zielonego światła.

    No ale widzisz, że jak ich ze smyczy spuścić to niektórzy pierdolca
    dostają. Dlatego pytam co w tym tłicie ministra jest.

    > Użyj google i poczytaj - tam jest bardziej co można
    > kontrolować a nie jak.

    No właśnie nie znalazłem jak. Więc spodziewam się, że skoro hasło się
    pojawiło to była próba przepchnięcia przy jakiejś okazji. Na przykład
    pod przykrywko koronopierdolca.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2022-01-01 15:46:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zgodnie z ludzką naturą, połowa ludzi będzie oszukiwać na zwolnieniach.
    > Shreku, to będzie z krzywdą dla ciebie.

    Jest było i będzie. Natomiast ewentualna inwigilacja obywateli bez
    kontroli będzie z całą pewnością dodatową krzywdą dla społeczeństwa i to
    większych rozmiarów niż l4 janusza.

    > Zabulimy z własnych podatków. I co, mamy się oburzać że urzędnicy od
    > wypłaty zasiłków będą sprawdzać czy oszust oszukuje?

    A niech sobie sprawdzają. Tylko wiesz - jest różnica między sprawdzaniem
    a inwigilacją obywateli.

    > Ja jestem za. Za
    > wizytami domowymi, śledzeniem logowania telefonów

    To przemyśl to jeszcze raz.

    > Prawo niekontrolowane przestaje działać.

    Dokładnie - kto będzie pilnować kontrolujących? Przypominam że chcesz tu
    szeregowym urzędnikom przyznać prawo względem obywatela którego jedyną
    winą jest skorzystanie z L4 jakiego nie posiada szeregowy kulson
    względem szeregowego przestępcy.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2022-01-01 16:16:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 15:46:34 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jest było i będzie. Natomiast ewentualna inwigilacja obywateli bez
    > kontroli będzie z całą pewnością dodatową krzywdą dla społeczeństwa i to
    > większych rozmiarów niż l4 janusza.

    Ciekawe jaka to ta krzywda. Zdradzisz? Coś mi się widzi że nadużywasz
    wielkich słów. Krzywda, społeczeństwo, obywatel, inwigilacja. Ja wolę
    proste słowa - oszust, kontrola, prawo. Czemu nie protestujesz że kanary
    sprawdzają bilety a policaje trzeźwość?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2022-01-01 16:33:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wielkich słów. Krzywda, społeczeństwo, obywatel, inwigilacja. Ja wolę
    > proste słowa - oszust, kontrola, prawo. Czemu nie protestujesz że kanary

    Ja spoglądając na takie tematy obawiam się, na ile kontrolujący będą w
    stanie właściwie zinterpretować posiadane dane. Przykładowo: kobieta źle
    się czuje w ciąży i nie może pracować. Czemu domagać się, by leżała w
    domu? A jak pójdzie do matki, siostry, koleżanki, czy nawet pojedzie w
    góry, to czy to oznacza, ze czuje się dobrze? Zwolnienie dotyczy brak
    zdolności do pracy, nie zaś do przemieszczania się - co do zasady
    oczywiście.

    --
    Robert Tomasik