  • 1. Data: 2023-12-27 15:39:51
    Temat: Konstytucja i Budżet i kadencja...
    Od: AleeOSC <n...@t...typ.von>

    Konstytucja:

    Art. 222.
    Rada Ministrów przedkłada Sejmowi najpóźniej na 3 miesiące przed
    rozpoczęciem roku budżetowego projekt ustawy budżetowej na rok następny. W
    wyjątkowych przypadkach możliwe jest późniejsze przedłożenie projektu.

    [...]

    Art. 225.
    Jeżeli w ciągu 4 miesięcy od dnia przedłożenia Sejmowi projektu ustawy
    budżetowej nie zostanie ona przedstawiona Prezydentowi Rzeczypospolitej do
    podpisu, Prezydent Rzeczypospolitej może w ciągu 14 dni zarządzić skrócenie
    kadencji Sejmu.

    To jak to jest?
    RM przedlożyła Sejmowi IX kadencji projekt, a obecnie jest X kadencja Sejmu
    (tak zadecydował Prezydent i wyznaczył wybory).
    Czy aby na pewno na podstawie takiej konstrukcji przepisów i zaistniałych
    faktów Prezydent ma podstawy do skrócenia X kadencji Sejmu?

  • 2. Data: 2023-12-27 15:46:33
    Temat: Re: Konstytucja i Budżet i kadencja...
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    AleeOSC <n...@t...typ.von> pisze:
> [...]
    > Czy aby na pewno na podstawie takiej konstrukcji przepisów i zaistniałych
    > faktów Prezydent ma podstawy do skrócenia X kadencji Sejmu?

    Nie będzie szybciej zapytać się czyj jest (obecnie/dalej) organ
    dokonujący ostatecznej i obowiązującej wykładni Najświętszej
    Konstytucji? Coś czuje że Konstytucja zacznie być jakoś mniej święta.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2023-12-27 15:57:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Dec 2023 15:46:33 +0100, A. Filip napisał(a):

    > Coś czuje że Konstytucja zacznie być jakoś mniej święta.

    Nie lękaj się!
    Śpiący rycerz z Żoliborza do tego nie dopuści; jeszcze dojdzie do tego, że
    cały klub parlamentarny PiS założy takie koszulki:
    https://www.megakoszulki.pl/zdjecia/konstytucja-kosz
    ulka-meska-484818.jpg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2023-12-27 16:18:57
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Prezydent zrobi tak jak Tusk.

    Nie podpisze i odeśle do TK

    Terminy się spiętrzą i ogłosi wcześniejsze wybory.

    Takie za nowej władzy mamy prawo.

    Moje prawo jest bardziej MOJSZE ;-)

  • 5. Data: 2023-12-27 16:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Dec 2023 15:39:51 +0100, AleeOSC wrote:
> [...]
    > Czy aby na pewno na podstawie takiej konstrukcji przepisów i zaistniałych
    > faktów Prezydent ma podstawy do skrócenia X kadencji Sejmu?

    Jak nie bedzie budzetu, to beda podstawy, i slusznie.

    Ale bedzie budzet uchwalony, i przedstawiony do podpisu.
    I bedzie musial podpisac, czy mu sie to podoba, czy nie.

    Tylko nie wiem, czy wpisza tam 3mld na TVP, czy rezerwe na TVP,
    czy nie wpisza.

    Za to podwyzki dla kancelarii prezydenta nie bedzie :-P

    J.

  • 6. Data: 2023-12-27 17:02:21
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 27.12.2023 o 16:42, J.F pisze:

> [...]
    > I bedzie musial podpisac, czy mu sie to podoba, czy nie.
    >
    > Tylko nie wiem, czy wpisza tam 3mld na TVP, czy rezerwe na TVP,
    Te 3 mld. to astronomiczna kwota. Komuś coś upadło ma mózgi.

    --
    animka

  • 7. Data: 2023-12-27 17:56:59
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    AleeOSC napisał(a):

    > Czy aby na pewno na podstawie takiej konstrukcji przepisów i zaistniałych
    > faktów Prezydent ma podstawy do skrócenia X kadencji Sejmu?

    Niedawno "ż"/DE piały o tym jak to pis ma wyprowadzić wojsko na ulicę
    jak przegrają wybory. "ż"/DE media ciągle w napięciu.

  • 8. Data: 2023-12-27 18:17:02
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 27.12.2023 o 17:56, Alojzy Gąska pisze:

    > Niedawno "ż"/DE piały o tym jak to pis ma wyprowadzić wojsko na ulicę
    > jak przegrają wybory. "ż"/DE media ciągle w napięciu.
    PIS nie ma już prawa do wojska i policji.

    --
    animka

  • 9. Data: 2023-12-27 20:39:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Dec 2023 17:02:21 +0100, Animka wrote:

    > Te 3 mld. to astronomiczna kwota. Komuś coś upadło ma mózgi.

    Do tej pory było zdaje sie ponad 2 mld.

    Co ciekawe - a TVN i Polsat sie same utrzymują.
    I Puls, i Stopklatka ...

    J.

  • 10. Data: 2023-12-27 23:37:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 15:39, AleeOSC pisze:
> [...]
    > podpisu, Prezydent Rzeczypospolitej może w ciągu 14 dni zarządzić skrócenie

    Nie jestem konstytucjonalistą, ale z tego zacytowanego fragmentu, to
    nijak nie wynika możliwość skrócenia kadencji. Przecież przedstawiono
    rezydentowi do odpisu Ustawę. To, ze jej nie podpisał, to inna sprawa.

    --
    (~) Robert Tomasik