  • 11. Data: 2005-01-14 10:54:28
    Temat: Re: Komputery pod lupa komisji europejskiej
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

    > Ależ ja nie mam na myśli narzucania Linuxa, (BSD, Unixa, MacOS, czy
    > innego) tylko _nie_ narzucenie systemu w specyfikacji - podawanie np.
    > zadań do jakich system ma być wykorzystywany.

    Zgoda, zakładając że zaczynamy od początku.
    Ale jesli już coś jest, załóżmy system A i trzeba to rozbudować to po
    co bawić się w pokrętne opisywanie systemu i do czego ma on służyć
    skoro potrzebny jest nam właśnie system A.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 12. Data: 2005-01-14 11:20:40
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AdamS wrote:

> [...]
    > co bawić się w pokrętne opisywanie systemu i do czego ma on służyć
    > skoro potrzebny jest nam właśnie system A.

    to sie po prostu robi przetarg na rozbudowe systemu A..

    Boguslaw

  • 13. Data: 2005-01-14 12:12:53
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 10:58:17 +0100, bo napisał(a):

    > Nie wiem, czy zauwazyl Pan, ze specyfikacja ma dotyczyc
    > ISTOTNYCH warunkow zamowienia..
    >
    > Jesli wiec okreslasz,ze ma byc P-4 a na Athlon,
    > to powinienes wiedziec dlaczego to jest ISTOTNE.

    Proponuję na przyszłość darować sobie per Pan :)
    Bądźmy szczerzy, wszystko da się opisać inaczej albo prawie wszystko,
    tylko po co sobie życie utrudniać. Przecież każdy kupując prywatnie
    posługuje się właśnie nazwami procesorów, płyt głównych itp, bo takie
    występują w oficjalnych ofertach, a nie każdy musi znać budowę
    procesora czy chipsetu. Skoro więc nazwy procesorów są jednoznaczne,
    ogólnie zrozumiałe i szeroko stosowane to dlaczego sztucznie je
    omijać.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 14. Data: 2005-01-14 12:31:02
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AdamS wrote:

    [...]

    > Proponuję na przyszłość darować sobie per Pan :)

    No dobrze....

> [...]
    > posługuje się właśnie nazwami procesorów, płyt głównych itp, bo takie
    > występują w oficjalnych ofertach, a nie każdy musi znać budowę

    Tylko ze prywatnie to ozemy sobie kupic monitor w czarnej obudowie bo nam
    sie taki dobrze z meblami komponuje, a ZA NASZE pieniadze powinno
    byc kupowane TO CO TRZEBA, a nie to, co sie ladnie komponuje
    z meblami

    > Skoro więc nazwy procesorów są jednoznaczne,
    > ogólnie zrozumiałe i szeroko stosowane to dlaczego sztucznie je
    > omijać.

    Ano dlatego, ze ja nie wiem dlaczego pani Kasia w biurze ma miec
    procesor za 1500 zl i plyte glowna za 700, skoro to, co ona robi
    BARDZO DOBRZE moze obsluzyc plyta za 300 i procesor za 400.

    dlatego ISTOTNE wymagania sa wazne, a nie widzimisie
    "szanopwnego Pana Informatyka", ktory chce "Pani Kasi"
    za nasze pieniadze "dobrze zrobic"

    Wlasnie "podanie nazwy" jest "sztucznym ominieciem" ISTOTNYCH WARUNKOW.
    bo wystarczy sobie podac, ze ma procesor obslugiwac
    Hyper-Threading i juz musi byc Intel..
    wystarczy nie podac tylko np. mozliwosci obliczeniowe
    juz mamy ze wzgledu na cene AMD-ka..

    Tylkoz e wtedy widac jakna dloni ze ktos kombinuje,
    jesli do wystawiania faktur chce
    Hyper-Threading ..

    Boguslaw

  • 15. Data: 2005-01-15 01:40:11
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    1 BMT wrote:

    [ ... ]

    > I tu pytanie do Szanownych grupowiczow : jak okreslic w specyfikacjii
    > parametry techniczne komputera oraz systemu operacyjnego i nie naruszyc ww
    > przepisow . Nadmieniam, ze chodzi nam o komputery klasy PC Pentium i system
    > operacyjny Windows.

    Normalnie. Po pierwsze, obowiązuje cię ustawa a nie newsy ze stron UE.
    Więc o przyczytanym cytacie zapomnij do czasu az "UE uważa" zmieni się w
    "Ustawa nakazuje".
    Po drugie parametry techniczne określ po prostu tak jak chcesz:
    komputery klasy pentium* i system MS Windows.
    Dla swiętego spokoju możesz podać uzasadnienie. Co do systemu
    operacyjnego to sam już je podałeś w poprzednich postach. Wstaw do
    specyfikacji: "system Windows wymagany jest w celu zachowania zgodności
    z obecnie eksploatowanym systemem informatycznym".
    To samo z procesorami. Odpowiedz sobie szczerze na pytanie dlaczego
    właściwie chcesz pentium i to właśnie będzie uzasadnieniem dla twojej
    specyfikacji (może masz całą piwnicę części zamiennych, umowę na serwis
    z obniżką na komputery z procesorem Intela, programy wykorzystujące
    możliwości tych procesorów itp. itd)

    [*] tu oczywiście dokładną specyfikację a nie "komputery klasy...".
    Częstotliwość zegara możesz podać. Polska ustawa nie ma nic przeciwko.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 16. Data: 2005-01-17 08:57:09
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

    > Ano dlatego, ze ja nie wiem dlaczego pani Kasia w biurze ma miec
    > procesor za 1500 zl i plyte glowna za 700, skoro to, co ona robi
    > BARDZO DOBRZE moze obsluzyc plyta za 300 i procesor za 400.

    Po pierwsze: nie musisz wiedzieć co pani Kasia robi w pracy i do czego
    jest jej potrzebny komputer.
    Po drugie: jeśli już kupujemy komputer to powinien on służyć firmie
    przez co najmniej kilka lat. Komputer to nie czajnik, ma wiele
    zastosowań, może w każdej chwili służyć komu innemu i do czego innego,
    na dzień dzisiejszy trudno jest przewidzieć co pani Kasia będzie
    musiała wtedy robić i czy w ogóle to będzie pani Kasia. Zresztą to nie
    chodzi o to żeby to była płyta za 300, tylko żeby to była konkretna
    płyta chociażby i za 200.

    > dlatego ISTOTNE wymagania sa wazne, a nie widzimisie
    > "szanopwnego Pana Informatyka", ktory chce "Pani Kasi"
    > za nasze pieniadze "dobrze zrobic"

    Jeśli informatyk pracuje na etacie państwowym, to jego pensja jest z
    "naszych" pieniędzy i jeśli będzie chciał zrobić komukolwiek dobrze to
    i tak zrobi, nic nam do tego ;)
    Informatyk może co najwyżej zaproponować sprzęt, a zamawiający czyli
    kierownik (dyrektor) zatwierdza propozycję lub nie bo to własnie on
    jest opdpowiedzialny za realizację zamówienia.

    > Wlasnie "podanie nazwy" jest "sztucznym ominieciem" ISTOTNYCH WARUNKOW.
    > bo wystarczy sobie podac, ze ma procesor obslugiwac
    > Hyper-Threading i juz musi byc Intel..

    A to nie jest sztucznym ominiecię skoro tylko jeden procesor na rynku
    to posiada? Czyli reasumując jeśli podam że chcę Pentium 4 3,4 GHz to
    robię pani Kasi "dobrze", ale jeśli podam że chcę procesor wykonany w
    technologii 130 nm z pamięcią podręczną L2 512 kB i L3 2 MB zegar 3,46
    GHz FSB 800 MHz z technologią HT to wtedy jest OK, choć efekt ten sam.

    > wystarczy nie podac tylko np. mozliwosci obliczeniowe
    > juz mamy ze wzgledu na cene AMD-ka..

    albo VIA

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 17. Data: 2005-01-17 09:19:33
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AdamS wrote:

    > Po pierwsze: nie musisz wiedzieć co pani Kasia robi w pracy i do czego
    > jest jej potrzebny komputer.

    I nawet nie che wiedziec..
    Chce tylko wiedziec, ze za NASZE pieniadze Pani Kasia
    dostanie to, co jest ISTOTNE dla jej pracy.

> [...]
    > musiała wtedy robić i czy w ogóle to będzie pani Kasia. Zresztą to nie
    > chodzi o to żeby to była płyta za 300, tylko żeby to była konkretna

    Dobry czlowieku.
    Kupilem dla AGH w drodze przetargu DZIESIATKI komputerow.
    Robie to OD LAT i zpewniam cie, ze ZNACZNIE TANIEJ jest
    kupic za dwa lata druga plyte za drugie 200 lepsza i szybsza
    z drugim procesorem za drugie 300.
    W wiekszej firmie ktora co rok cos kupuje jest
    EKONOMICZNYM BEZSENSEM kupowanie do zwyklych zastosowan
    produktow "z najwyzszej polki"
    (sa oczywiscie wyjatki gdzie to jest ISTOTNE)

    Firma sprzedajaca w drodze przetargu DAJE GWARANCJE,
    (bo takie sa istotne warunki)
    czesto na dwa trzylata i GLOWNIE SOBIE zrobi klopot,
    gdy sprzeda "badziewie".
    Warunki ustala sie tak, ze "firma slup" nie ma szans..
    Od LAT nie ma ZADNYCH klopotow z tanimi plytami
    i tanimi procesorami AMD i do wiekszosci zastosowan
    jest to CALKIEM DOBRE.

> [...]
    > kierownik (dyrektor) zatwierdza propozycję lub nie bo to własnie on
    > jest opdpowiedzialny za realizację zamówienia.

    Baju baj......

> [...]
    > technologii 130 nm z pamięcią podręczną L2 512 kB i L3 2 MB zegar 3,46
    > GHz FSB 800 MHz z technologią HT to wtedy jest OK, choć efekt ten sam.

    Reasumujac sa rozne sposoby "sztucznego ominiecia"..
    tylko ze jedna sa jakby "bardziej miekkie",
    a drugie "na zywca".

    Gdy ja robie specyfikacje pisze PODSTAWOWE dane i niech sprzedaja CO CHCA,
    byle spelnialo warunki. I od lat jest zawsze tanio i dobrze..

    > albo VIA

    NIe zdarzylo mi sie...

    A gdyby VIA zrobila dobry i tani procesor
    tez bym kupil...

    Boguslaw

  • 18. Data: 2005-01-17 11:32:44
    Od: AdamS <a...@b...webpark.pl>

> [...]
    > Robie to OD LAT i zpewniam cie, ze ZNACZNIE TANIEJ jest
    > kupic za dwa lata druga plyte za drugie 200 lepsza i szybsza

    Ja niestety pracuje w firmie, w której jest notoryczny brak
    komputerów, jeśli już pojawią się fundusze na ten cel (pojawiają się
    rzadko, dotyczy również unowocześniania posiadanego sprzętu) to chcemy
    je maksymalnie wykorzystać (nie oznacza kupić najdroższy). Osobiście
    kupiłem mniej komputerów i zawsze wybieram kompromis pomiędzy jakoścą,
    ceną i oczywiście jego zastosowaniem i jak na razie wszystko działa
    ok.

    > Firma sprzedajaca w drodze przetargu DAJE GWARANCJE,
    > (bo takie sa istotne warunki)
    > czesto na dwa trzylata i GLOWNIE SOBIE zrobi klopot,
    > gdy sprzeda "badziewie".

    Nam też, gdy zostaniemy pozbawieni sprzętu na okres naprawy.

    > NIe zdarzylo mi sie...
    >
    > A gdyby VIA zrobila dobry i tani procesor

    A kiedy jesteśmy w stanie stwierdzić, że procesor jest dobry???

    Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 19. Data: 2005-01-17 14:12:11
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    AdamS wrote:

> [...]
    > kupiłem mniej komputerów i zawsze wybieram kompromis pomiędzy jakoścą,
    > ceną i oczywiście jego zastosowaniem i jak na razie wszystko działa

    Jest OCZYWISTE, ze zawsze trzeba dokonywac kompromisu pomiedzy cena
    a mozliwosciami komputerow.
    Sam "walczylm" z Pania Kwestor", gdy zauwazylem, ze trudnosci
    w ulepszaniu powoduja zjawisko, ktore Pan opisal..
    dzieki temu mialem celeronka 633 a po 3 latach za 500
    zl mam juz Athlona XP 2000+
    za cene tych kdwoch inni do dzis maja P3 800
    bo wtedy sam procesor kosztowal tyle, co obie plyty i oba procesory.

    WLASNIE wtedy, gdy jest malopieniedzy nie warto kupowac sprzetu
    "z gornej polki".

    > Nam też, gdy zostaniemy pozbawieni sprzętu na okres naprawy.

    NIe.
    Umowa gwarancyjna przewiduje, ze jesli okres nmaprawy przekracza
    x godzin firma daje "zastepczy".

    Praktycznie sama "gorzba" poproszenia o zastepczy sprawia, ze nei trzeba z
    niej korzystac.

    > A kiedy jesteśmy w stanie stwierdzić, że procesor jest dobry???

    Zwykle po latach...

    Ja do AMD niemoglem sieprzekonac,ale od 5 lat
    nie mam z nimiZADNYCH problemow.

    Pozdrowienia

    Boguslaw