    From: Poldek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik żąda wyjaśnień...
    Date: Tue, 06 Nov 2012 22:45:01 +0100

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wyrok dostałeś? Dostałeś.

    Dostałem wyrok i pismo, że przekazują sprawę wykonania orzeczenia sądu
    do Wydziału Wykonywania Orzeczeń sądu właściwego dla mojego miejsca
    zamieszkania. Spodziewałem się, że sąd właściwy dla mojego miejsca
    zamieszkania przyśle pismo (tytuł egzekucyjny, czy jak to się nazywa?),
    w którym będzie napisane gdzie wpłacić.

    > Czego jeszcze chcesz? Niani, która poprowadzi za rączkę?

    Chcę pisma z sądu z numerem konta, na który należy wpłacić karę, zanim
    wyślą sprawę do komornika.

    > Wpłacasz w kasie sądu lub uzyskujesz od sądu właściwy numer konta.

    Którego sądu - tego, który przysłał wyrok i napisał, że przekazuje
    sprawę wykonania wyroku do innego sądu, czy tego drugiego sądu? W życiu
    tam nie byłem. Sprawa odbyła się w trybie nakazowym, bez mojego udziału.
    Dlaczego drugi sąd, właściwy dla miejsca zamieszkania nie przysłał do
    mnie żadnego pisma?
    W piśmie od komornika jest napisane, że wierzycielem jest Wydział
    Wykonywania Orzeczeń sądu właściwego dla mojego miejsca zamieszkania.
    Natomiast postępowanie egzekucyjne zostało wszczęte na podstawie tytułu
    wykonawczego: Wyrok Nakazowy Sądu Warszawa Śródmieście. Wyrok został
    wydany 10 kwietnia 2012 r. Według komornika ten wyrok został zaopatrzony
    w klauzulę wykonalności w dniu 17 września 2012 r. Postanowieniem Sądu
    Rejonowego dla Warszawy Śródmieścia. Jak się w tym połapać? Dlaczego po
    17 września 2012 r żaden sąd (ani Sródmieście, ani dłużnik, czyli
    właściwy dla mojego miejsca zamieszkania) nie powiadomił mnie o wydaniu
    klauzuli wykonalności, tylko przekazał sprawę wprost do komornika?
    Normalne wydaje mi się, że wierzyciel najpierw wysyła do dłużnika
    wezwanie do zapłaty, a dopiero, jeżeli dłużnik nie zapłaci, to
    przekazuje komornikowi.