  • 1. Data: 2012-11-06 20:43:58
    Temat: Komornik żąda wyjaśnień...
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Dzień dobry Państwu,

    w maju 2010 roku złapała mnie Straż Miejska. Jechałem skuterem po ulicy,
    na której jest zakaz ruchu (Krakowskie Przedmieście w Warszawie).
    Rozmowa wywiązała się niesympatyczna, byłem tego dnia w złym humorze i
    stanęło na tym, że zaproponowali mandat 150 zł, a ja go nie przyjąłem.
    Emocje opadły i czekałem spokojnie na pismo z Sądu Grodzkiego z karą.
    Pismo przyszło po ponad roku. Kara 150 zł + 30 zł kosztów sądowych. Przy
    czym - co należy podkreślić - pismo zawierało wyrok, karę, ale nie
    zawierało informacji na jaki numer konta wpłacić karę. Pismo zawierało
    również informację, że w sprawie wykonania wyroku sprawa zostaje
    przekazana do Sądu właściwego dla mojego miejsca zamieszkania. Minął
    kolejny rok z hakiem i przyszło od razu pismo od komornika. Doliczył
    sobie koszty egzekucji prawie 300 zł i do tego przysłał "Żądanie
    udzielenia wyjaśnień" - czyli żąda, abym pod karą 2000 zł pisemnie
    wymienił wszystkie składniki swojego majątku ruchomego, posiadane
    nieruchomości i numery ksiąg wieczystych, konta bankowe wraz z
    dokładnymi numerami, wskazał miejsce pracy itd... lista jest długa -
    chce żebym się wyspowiadał ze wszystkiego :-)

    Pytanie numer jeden: jeżeli teraz zapłacę całą kwotę razem z opłatą
    egzekucyjną, to mogę już nie przejmować się tym "żądaniem udzielenia
    wyjaśnień"?

    Pytanie numer dwa: czy można się gdzieś poskarżyć, że nie otrzymałem
    normalnego wezwania do zapłaty kary wraz ze wskazaniem numeru rachunku,
    na który należy wpłacić karę, tylko od razu nasyłają na mnie komornika?

  • 2. Data: 2012-11-06 21:01:36
    Temat: Re: Komornik żąda wyjaśnień...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Poldek wrote:

> [...]
    > czym - co należy podkreślić - pismo zawierało wyrok, karę, ale nie
    > zawierało informacji na jaki numer konta wpłacić karę.

    było sie dowiedziec i wpłacić.

> [...]
    > przekazana do Sądu właściwego dla mojego miejsca zamieszkania. Minął
    > kolejny rok z hakiem i przyszło od razu pismo od komornika. Doliczył

    wolno mu.

> [...]

    > Pytanie numer jeden: jeżeli teraz zapłacę całą kwotę razem z opłatą
    > egzekucyjną, to mogę już nie przejmować się tym "żądaniem udzielenia

    a tego to ci nie powiem
    ale jak mu zapłacisz to co chce, to powinien sie odczepic.
    w kazdym razie niech ci potem jakos potwierdzi ze juz nie chce listy
    twojego majatku.

    > Pytanie numer dwa: czy można się gdzieś poskarżyć, że nie otrzymałem
    > normalnego wezwania do zapłaty kary wraz ze wskazaniem numeru rachunku,
    > na który należy wpłacić karę, tylko od razu nasyłają na mnie komornika?

    najlepiej tatusiowi.

  • 3. Data: 2012-11-06 21:28:12
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    witek wrote:

    > najlepiej tatusiowi.

    Dziękuję za odpowiedź. Czy sąd nie powinien przysłać w pierwszej
    kolejności do mnie pisma z numerem konta, na które należy zapłacić karę?
    Wygląda to podejrzanie.

  • 4. Data: 2012-11-06 21:38:22
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    witek wrote:

    > najlepiej tatusiowi.

    Dziękuję za odpowiedź. Czy sąd nie powinien przysłać w pierwszej
    kolejności do mnie pisma z numerem konta, na które należy zapłacić karę?

    Doczytałem i komornik podaje swój numer konta do zapłacenia kary i
    opłaty egzekucyjnej i kosztów sądowych i "wydatków gotówkowych" (?).
    Podaje sumę wytłuszczonym drukiem i jeszcze pod spodem pisze, że "do
    każdej przekazywanej kwoty należy doliczyć 2 zł za przelew". Tu już się
    gubię. Czy doliczyć jeden raz 2 zł, czy też cztery razy 2 zł? Wygląda,
    że komornik chce grzywnę i opłaty egzekucyjne na swoje konto i żeby mu
    zapłacić za to, że przeleje na konto sądu, czy też innego organu, który
    jest uprawniony do pobrania tej grzywny. Komu, na jaki numer rachunku
    należałoby wpłacić grzywnę, opłaty sądowe w "normalnym" przypadku, tego
    nie miałem okazji być poinformowany przez sąd, ani komornika, ani nikogo
    innego. Słyszałem o przypadkach, że komornik lubi wyjść przed szereg, bo
    jeśli by delikwent normalnie zapłacił karę, to wtedy komornik nie ma z
    czego żyć. Więc wysyła pismo do ukaranego zanim faktycznie jest jego kolej.

  • 5. Data: 2012-11-06 21:43:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Poldek wrote:

    > Dziękuję za odpowiedź. Czy sąd nie powinien przysłać w pierwszej
    > kolejności do mnie pisma z numerem konta, na które należy zapłacić karę?
    > Wygląda to podejrzanie.

    jakby ci przysłał, to zaraz bylyby pretensje, ze zmusza sie do zalozenia
    konta i zapłacenia za przelew.

    dostales wyrok? dostales. to w towim interesie bylo dowiedziec sie jak
    zaplacic. rownie dobrze mogles gotowka. ale ci sie nie chcialo.

  • 6. Data: 2012-11-06 21:51:23
    Od: <3...@8...215123.invalid> (Tom N)

    Poldek w

> [...]

    > stanęło na tym, że zaproponowali mandat 150 zł, a ja go nie przyjąłem.
    > Emocje opadły i czekałem spokojnie na pismo z Sądu Grodzkiego z karą.

    Niemożliwe:
    http://tychy.sr.gov.pl/index.php/aktualnosci/78-znie
    sienie-wydzialow-gordzkich

> [...]
    > również informację, że w sprawie wykonania wyroku sprawa zostaje
    > przekazana do Sądu właściwego dla mojego miejsca zamieszkania.

    Oczywiście pokażesz to pismo (skany)

    > Minął kolejny rok z hakiem i przyszło od razu pismo od komornika.

    To pismo też pokażesz oczywiście...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2012-11-06 22:18:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    (Tom N) wrote:
    i czekałem spokojnie na pismo z Sądu Grodzkiego z karą.

    > Niemożliwe:
    > http://tychy.sr.gov.pl/index.php/aktualnosci/78-znie
    sienie-wydzialow-gordzkich

    mozliwe

    to ze on oczekiwal na pismo z sądu grodzkiego nie oznacza ze z
    grodzkiego dostal.

  • 8. Data: 2012-11-06 22:18:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2012 21:38, Poldek pisze:

    > Dziękuję za odpowiedź. Czy sąd nie powinien przysłać w pierwszej
    > kolejności do mnie pisma z numerem konta, na które należy zapłacić karę?

    Wyrok dostałeś? Dostałeś.

    Czego jeszcze chcesz? Niani, która poprowadzi za rączkę?

    Wpłacasz w kasie sądu lub uzyskujesz od sądu właściwy numer konta.

    Chociaż teraz to już nieco za późno...

  • 9. Data: 2012-11-06 22:26:04
    Od: <3...@...222604.invalid> (Tom N)

    witek w

    > (Tom N) wrote:
    > i czekałem spokojnie na pismo z Sądu Grodzkiego z karą.

    Ja tego nie napisałem witku, to jest niemożliwe, to tylko Twoja manipulacja
    cytatami (świadoma lub nie)

    sienie-wydzialow-gordzkich

    > mozliwe
    > to ze on oczekiwal na pismo z sądu grodzkiego nie oznacza ze z
    > grodzkiego dostal.

    ależ napisał wyraźnie, że oczekiwał pisma z SG i pismo przyszło, nie
    napisał, że nie z SG, więc domyślnie z SG -- i to właśnie jest niemożliwe,
    bo SG już nie było w momencie popełnienia domniemanego wykroczenia

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2012-11-06 22:30:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-06 22:18, Andrzej Lawa pisze:
    > Wyrok dostałeś? Dostałeś.
    > Czego jeszcze chcesz? Niani, która poprowadzi za rączkę?
    > Wpłacasz w kasie sądu lub uzyskujesz od sądu właściwy numer konta.
    > Chociaż teraz to już nieco za późno...
    Może kulturalniej! Nie stresuj człowieka, bo on może mieć dzieci, być
    samotną matką i jeszcze się w sobie zamknie :->

    Maciek