  • Data: 2012-11-07 03:16:46
    Temat: Re: Komornik żąda wyjaśnień...
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Poldek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:k7c5so$mvl$2@node1.news.atman.pl...

    > Wracając do zasadniczego pytania: czy jeśli zapłacę teraz kwotę, której
    > żąda komornik i nie podam wszystkich składników mojego majątku z numerami
    > ksiąg wieczystych nieruchomości, numerami kont bankowych, miejscami
    > postoju pojazdów mechanicznych, nie podam nazwy i adresu pracodawcy itd.
    > wszystko, czego żąda komornik w swoim piśmie - czy wtedy doliczy mi
    > jeszcze karę 2 tysiące, która może być nakładana wielokrotnie + odsetki?

    Ciekawy problem :) Od razu mówię, że nie jestem prawnikiem i tylko
    podłączam się rozszerzając trochę pytanie - jak nasze prawo traktuje
    tego rodzaju sytuacje?

    Bo tak: konieczność składania zeznań jest funkcją istnienia długu, więc
    anihilowanie długu powinno anihilować i jego funkcję. To jest oczywista,
    stricte matematyczna zależność. Jeszcze dalej w tym łańcuszku leży kara,
    której celem jest (jak się domyślam), zdyscyplinowanie dłużnika, który
    utrudnia ściągnięcie długu. Gdy nie ma długu, składanie zeznań jest
    bezprzedmiotowe - tym trudniej uzasadnić karanie za brak tych zeznań
    (nawet upierając się, że istnieje formalny obowiązek ich złożenia).

    Natomiast może być i tak, że w momencie wystosowania tego żądania
    przez komornika, funkcja traci zależność od swej dziedziny (trzymając
    się terminologii matematycznej) i staje się osobnym "bytem" prawnym.
    Czyli, że liczy się sam fakt, iż komornik do nas napisał, a myśmy nie
    odpisali. Wydaje mi się, że drugi wariant byłby dość niebezpieczny,
    bo wówczas prawo samo by się kreowało i uzasadniało, a nie taka jest
    chyba jego rola. No ale może się mylę.