    From: Poldek <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik żąda wyjaśnień...
    Date: Tue, 06 Nov 2012 21:38:22 +0100

    witek wrote:

    > najlepiej tatusiowi.

    Dziękuję za odpowiedź. Czy sąd nie powinien przysłać w pierwszej
    kolejności do mnie pisma z numerem konta, na które należy zapłacić karę?

    Doczytałem i komornik podaje swój numer konta do zapłacenia kary i
    opłaty egzekucyjnej i kosztów sądowych i "wydatków gotówkowych" (?).
    Podaje sumę wytłuszczonym drukiem i jeszcze pod spodem pisze, że "do
    każdej przekazywanej kwoty należy doliczyć 2 zł za przelew". Tu już się
    gubię. Czy doliczyć jeden raz 2 zł, czy też cztery razy 2 zł? Wygląda,
    że komornik chce grzywnę i opłaty egzekucyjne na swoje konto i żeby mu
    zapłacić za to, że przeleje na konto sądu, czy też innego organu, który
    jest uprawniony do pobrania tej grzywny. Komu, na jaki numer rachunku
    należałoby wpłacić grzywnę, opłaty sądowe w "normalnym" przypadku, tego
    nie miałem okazji być poinformowany przez sąd, ani komornika, ani nikogo
    innego. Słyszałem o przypadkach, że komornik lubi wyjść przed szereg, bo
    jeśli by delikwent normalnie zapłacił karę, to wtedy komornik nie ma z
    czego żyć. Więc wysyła pismo do ukaranego zanim faktycznie jest jego kolej.