    From: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik mnie sciga... :(
    Date: Sun, 04 Aug 2002 17:25:13 +0200

    Dnia Sun, 04 Aug 2002 15:53:02 +0200, Astec SA <b...@a...pl>
    napisał(a):

    >Mi szkodzisz. Ludzie nie zapinający pasów nawet przy lekkich stłuczkach
    >odnoszą poważne obrażenia, za których leczenie *JA* muszę potem płacić.
    >Przejdź się też do szpitala ortopedycznego i popatrz na ludzi po wypadkach,
    >którzy nie mieli zapiętych pasów. Gdyby mieli nic by im się nie stało.
    >Niestety nie mieli. W efekcie siedzący z przodu poważnie kaleczyli siebie
    >- najczęstsze urazy to wybite biodra i połamane kręgosłupy - lub także kaleczyli
    >siedzących przed sobą, łamiąc im kręgosłupy, po udrzeniu w przednie siedzenia.

    Wybacz, ale połamane kości nie są przyczyną nie zapięcia pasów tylko
    spowodowania wypadku przez nieuważnego kierowce. Inaczej mówiąc
    całkowity zakaz poruszania się samochodami przyczyniłby się do jeszcze
    mniejszej liczby poszkodowanych, tylko czy aby o to nam właśnie
    chodzi. To, że pokrywasz koszty leczenia lekkomyślnego kierowcy jest
    wynikiem kolejnego przymusu państwowej służby zrdowia, a to już osobna
    sprawa. Poza tym Twoje rozumowanie, wybacz, jest nazbyt płytkie. Jeśli
    już martwisz się o koszty leczenia, z drugiej strony to równie dobrze
    śmierć kierowcy na miejscu wypadku miałoby dla twojej kieszeni
    zbawienny wpływ, czyż nie o to Ci chodziło?

    Równie dobrze można narzucić obowiązek zakładania kasków narciarzom,
    czego - jeszcze - się nie robi?! Myślę, że przy rozbujałej fantazji
    polskich polityków (objawiającej się często w obietnicach
    przedwyborczych) można by opracować nawet specjalne pasy
    bezpieczeństwa montowane do desek. Czy zdajesz sobie sprawę ile Ciebie
    kosztuje corocznie leczenie połamanych rąk i nóg owych narciarzy? A
    kto dba o swoje zdrowie, kask podczasz zjazdów na nartach zakłada...
    i JEŹDZI OSTROŻNIE !

    >Potem jak już się napatrzysz na skutki jeżdżenia bez pasów możesz tu wrócić
    >i przeprosić za swoje ideologiczne brednie.
    >
    >Arek
    >
    >p.s.
    >Jak ktoś się boi spalić w samochodzie to może wozić nożyk, lub nożyczki
    >przyczepione przy zapięciu pasów.

    Jest to jakiś pomysł na kolejną ustawę nakładającą obowiązek wożenia
    ze sobą nożyczek do rozcinania pasów "bezpieczeństwa". Nożyczki
    powinny charakteryzować się specjalną konstrukcją, która gwarantuje,
    że nie zrobisz sobie nimi krzywdy. Dostępne będą w sklepach po
    wprowadzeniu ustawy w życie. Obowiązek ich nabycia spoczywać będzie na
    wszystkich kierowcach. W pierwszym półroczu będzie dotyczyć kierowców,
    których w nr rej. pojazdu ostatnia cyfra jest nieparzysta, w drugim
    tych, których w nr rej. pojazdu ostatnia jest cyfra parzysta lub znak
    alfabetu. Kara za ich "niemanie" to kolejne 500 zł. Moje gratulacje.

    Uzbrojeni w pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne (też jeszcze
    nieobowiązkowe, ale spokojnie, doczekamy się i tego), wzmocnione
    drzwi, kaski dla kierowców (dziwią Cię kaski w samochodach? Poczekaj,
    też kiedyś będą, i tacy jak Ty, którzy nie dadzą sobie wmówić, że te
    kaski, czy raczej obowiązek ich zakładania, to głupota:-) i właśnie
    nożyczki możemy już spokojnie chwycić za kierownicę i docisnąć pedał
    gazu do oporu czując się bezpiecznie w naszym "uzbrojonym"
    samochodzie.

    Pozdrawiam
    TeDe

    ps. "GŁOS SZCZECIŃSKI" 2 sierpnia 2002: "W środę popołudniu
    nastolatka, bez wiedzy rodziców zasiadła za kierownicą ich fiesty.
    Dziewczyna nie ma prawa jazdy. Zabrała ze sobą dwie piętnastoletnie
    koleżanki. Postanowiły pojeździć ulicami miasta. Jadąc promenadą nad
    jeziorem, nastolatka straciła panowanie nad kierownicą. Samochód
    uderzył w krawężnik, odbił się, potrącił jadącą na rowerze kobietę i
    zatrzymał się na drzewie. Pięćdziesięcioletnią kobietę przewieziono do
    szpitala. Kobieta miała pękniętą śledzionę i krwotok wewnętrzny.
    Pomimo wysiłków lekarzy zmarła tuż przed północą. Nastolatki, które
    jechały samochodem odniosły obrażenia. Ze złamaniami i potłuczeniami
    przebywają w szpitalu".

    1. Co było powodem wypadku i śmierci 50-letniej kobiety?

    a) brak zapiętych pasów w samochodzie,
    b) brak zapiętych pasów przez rowerzystę,
    c) brak prawa jazdy kierowcy samochodu,
    d) płytka wyobraźnia nastolatki prowadzącej samochód i zapewne jej
    rodziców.

    2. Co za to grozi nastolatce?

    a) dożywocie,
    b) długotrwałe leczenie w szpitalu,
    c) nagana w dzienniczku,
    d) nagroda Dyrektora ZUS'u.

    3. Co państwo powinno zrobić by nie dopuścić w przyszłości do
    podobnych zdarzeń?

    a) wprowadzić obowiązek zapinania pasów przez rowerzystów,
    b) specjalnej konstrukcji foteliki dla nieletnich kierowców,
    c) wymienić krawężniki na takie, od których się samochody nie odbijają
    i zasadzić drzewa takie, na których się samochody nie rozwalają,
    d) surowo karać za zabójstwa.

    Zanim coś napiszesz, przemyśl to :-)

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org