  • Data: 2004-08-26 15:58:46
    Temat: Re: Komornik a niska pensja
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek" <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w
    news:3062.00000094.412b43f6@newsgate.onet.pl:

    > 1. Czy komornik może zająć tak dużą kwotę (prowizja przekracza dług)

    Tak.

    > 2. Moje legalne dochody to wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia -
    > 340 zł brutto i alimenty - 250 zł. Czy komornik może zająć mi całą
    > pensję za umowę zlecenie, nie ma przypadkiem jakiegoś limitu, który
    > _musi_ zostać człowiekowi na życie ?

    Jest, ale wtedy, gdy pieniądze są ze stosunku pracy. Nie ma pracy, nie ma
    ochrony.

    Chociaż mógłbyś próbować artykuł 829 KPC:

    Nie podlegają egzekucji:

    5) u dłużnika pobierającego periodyczną stałą płacę - pieniądze w
    kwocie, która odpowiada nie podlegającej egzekucji części płacy za czas
    do najbliższego terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego stałej
    płacy - pieniądze niezbędne dla niego i jego rodziny na utrzymanie przez
    dwa tygodnie;

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    No HTMLs tags were harmed during production of this message.