  • 1. Data: 2004-08-24 13:34:47
    Temat: Komornik a niska pensja
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    W wyniku ugody przed sądem rejonowym w sprawie alimentów jestem winien swojemu
    tatusiowi 170 zł tytułem zwrotu za koszty sprawy czy coś tam :-D.
    Nie za bardzo mam mu z czego to zapłacić, więc ten wybrał się do komornika aby
    wyegzekwować należność.
    Dostałem pismo, jakoby komornik zajął mi około 400 zł ( należność + prowizja ).
    I w związku z tym mam pytania:
    1. Czy komornik może zająć tak dużą kwotę ( prowizja przekracza dług )
    2. Moje legalne dochody to wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia - 340 zł brutto
    i alimenty - 250 zł. Czy komornik może zająć mi całą pensję za umowę zlecenie,
    nie ma przypadkiem jakiegoś limitu, który _musi_ zostać człowiekowi na życie ?

    Z góry dzięki za odpowiedź ( proszę o ewentulanie wskazanie jakie przepisy o tym
    mówią, abym mógł sobie jakieś pismo sprodukować ).

  • 2. Data: 2004-08-26 12:50:16
    Temat: Re: Komornik a niska pensja
    Od: "JanuszS" <g...@p...pl>

> [...]
    o tym
    > mówią, abym mógł sobie jakieś pismo sprodukować ).

    witam
    z tego co wiem komornik nie moze dzialac na szkode dluznika, przy tak
    niskich dochodach nie powinien zajac tej kwoty, mozesz sie doagac z
    komornikiem ze bedziesz mu splacal dlug w wysokosci np 50 zl miesiecznie -
    wykazujesz wtedy dobra wole i wlasciwie nie moze ci nic zrobic , ale
    poniewaz w naszym karaju zdaza sie roznie pownienes zgloscic sprawe w ZUS'ie
    i zeby oni dokladni wytlumaczyli sprawe
    pozdrawiam
    Janusz S.

  • 3. Data: 2004-08-26 15:11:06
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    JanuszS wrote:
    > z tego co wiem komornik nie moze dzialac na szkode dluznika,

    hmm?

    > przy tak
    > niskich dochodach nie powinien zajac tej kwoty,

    dlaczego nie?

> [...]
    > wykazujesz wtedy dobra wole i wlasciwie nie moze ci nic zrobic , ale
    > poniewaz w naszym karaju zdaza sie roznie pownienes zgloscic sprawe w ZUS'ie

    a dlaczego tam?

    KG

  • 4. Data: 2004-08-26 15:36:34
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > dlaczego nie?

    Bo istnieje cośtakiego jak kwota wolna od zajęcia ?

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 5. Data: 2004-08-26 15:58:46
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Tomek" <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > 1. Czy komornik może zająć tak dużą kwotę (prowizja przekracza dług)

    Tak.

> [...]
    > 340 zł brutto i alimenty - 250 zł. Czy komornik może zająć mi całą
    > pensję za umowę zlecenie, nie ma przypadkiem jakiegoś limitu, który

    Jest, ale wtedy, gdy pieniądze są ze stosunku pracy. Nie ma pracy, nie ma
    ochrony.

    Chociaż mógłbyś próbować artykuł 829 KPC:

    Nie podlegają egzekucji:

    5) u dłużnika pobierającego periodyczną stałą płacę - pieniądze w
    kwocie, która odpowiada nie podlegającej egzekucji części płacy za czas
    do najbliższego terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego stałej
    płacy - pieniądze niezbędne dla niego i jego rodziny na utrzymanie przez
    dwa tygodnie;

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    No HTMLs tags were harmed during production of this message.

  • 6. Data: 2004-08-26 15:59:46
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> naskrobał/a w

    > Bo istnieje cośtakiego jak kwota wolna od zajęcia ?

    Tylko co ona ma wspólnego z umową zleceniem?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    We are born naked, wet and hungry. Then things get worse.

  • 7. Data: 2004-08-26 17:29:24
    Od: "jacobs400" <p...@U...wp.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do najbliższego terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego stałej
    > płacy - pieniądze niezbędne dla niego i jego rodziny na utrzymanie przez

    i właśnie ja miałem taką sytuację iż komornik zajął mi zasiłek dla
    bezrobotnych, pozostawiając 140 zł na całą rodzinę. Po wniesieniu skargi na
    czynności komornika, sąd mnie olał. Co można począć ?

    jacobs

  • 8. Data: 2004-08-26 18:23:26
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Goomich napisał:

    > Tylko co ona ma wspólnego z umową zleceniem?

    A co jeśli to jedyne źródło utrzymania w rodzince ?

  • 9. Data: 2004-08-26 18:25:18
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    > Tylko co ona ma wspólnego z umową zleceniem?

    Zacytuję Ciebie ;)

[...]

    Właśnie to miałem na myśli ... Jedyne źródło utrzymania rodzini np ...

  • 10. Data: 2004-08-28 13:08:39
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "jacobs400" <p...@U...wp.pl> naskrobał/a w

    > i właśnie ja miałem taką sytuację iż komornik zajął mi zasiłek dla
    > bezrobotnych, pozostawiając 140 zł na całą rodzinę. Po wniesieniu
    > skargi na czynności komornika, sąd mnie olał. Co można począć ?

    Zasiłki dla bezrobotnych są traktowane i chronione tak jak wynagrodzenie
    za pracę. Jesli chcesz mogę podesłać ci Sądu Najwyższego w tej sprawie.

    Idź do Urzędu Pracy/ZUSu (w zależności kto teraz ci to wypłaca) i
    wyjaśnij tę sprawę.