  • 31. Data: 2005-03-10 11:06:29
    Temat: Re: Kolizja dwoch samochodow
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>
    w wiadomości <news:d0o3mp$hfg$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Widzę to po fotkach tak (jako ratownik drogowy z uprawnieniami do
    > kierowania ruchem drogowym):
    >
    > A nie mógł wjechać w wąską osiedlówkę, bo był tam C
    > B powinien dojechać do A i sie zatrzymać za nim (mam podobną sytuację
    > przy wyjeździe z mojego osiedla)
    > C powinien ruszyć pierwszy żeby zwolnić dla A wjazd

    Ale dopiero jak B się zatrzyma. Tyle, że za moment może nadjechać D, E... ;)

    > A powinien zjechać jako 2
    > B powinien pojechać dalej po skręcie A

    > Tyle spraw porządkowych, HOWGH! Resztę dedukujta same!

    Ja wydedukowałem winę C i B po 50%, z większą grzywną dla B :D

    --
    Posłuchaj się dobrych rad i nie rób tego samemu. Najlepije żeby naprawił
    ktoś z duzym doświadczeniem. Np. informatyk.

  • 32. Data: 2005-03-10 15:55:25
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "damian" <d...@p...cablesurf.de> napisał w wiadomości

    > Na stronie www.autounfall.halonet.de zamiescilem fotki.

    jesli kolizja mialaby miejsce w Polsce to wina jest kierujacego samochodem
    C, bo wyjezdzal on z drogi podporzadkowanej.

    Jak jest w Niemczech to nie wiem :)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 33. Data: 2005-03-10 15:56:30
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie, ze B jest winne. Nie wolno wyprzedzac na skrzyzowaniu.

    Raz ze nie wyprzedzal, dwa ze to i tak nie ma znaczenia, jesli B zlamal
    przepisy to moze zostac ukarany oddzielnie. Ale tak czy inaczej pojazd C nie
    ustapil pierwszenstwa przejazdu samochodowi B i nie ma tu znaczenia po
    ktorym pasie on sie poruszal

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 34. Data: 2005-03-10 15:59:39
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    > Nie można wyprzedzać na skrzyżowaniu. Wyjazd na drogę główną nie jest sam
    > w sobie zabroniony. Wyprzedzanie na skrzyżowaniu jest zabronione.
    > Jaśniej nie potrafię.

    TO B zlamal przepisy, ale tak czy inaczej C nie ustapil pierwszenstwa
    pojazdom znajdujacym sie na drodze uprzywilejowanej.

    Przyjmij sobie ze B jedzie w druga strone, i wyjezdza mu C w ktorego on
    uderza. IMO tak to nalezy rozpatrywac

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 35. Data: 2005-03-10 16:01:01
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mozna pominąć pojazdu A ponieważ jego obecność z włączonym
    > kierunkowskazem uniemożliwia ominięcie go .
    > Tak więc kierowca C miał prawo przypuszczać że jego prawa strona jest
    > wolna.
    > A tak przy okazji - gdyby pojazdu A nie było w ogóle to pojazd B jadąc pod
    > prąd lub scinając zakręt byłby także winny.
    > Napisałem także - nie rozważam w tej chwili winy kierowcy pojazdu C .
    > prawdopodobnie jego współwina także byłaby orzeczona.

    Bzdura wierutna, mam nadzieje ze nie masz prawa jazdy, a jesli je posiadasz
    to szoruj studiowac KD :)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 36. Data: 2005-03-10 16:02:48
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    > OK , lituję się.
    > Pojazd B jest absolutnie bez winy , miał oczywiście prawo omijać stojący z
    > włączonym kierunkowskazem samochód A.

    Ale to czy mial prawo czy nie nie ma znaczenia :) Za swoje wykroczenie
    powinien zostac ukarany mandatem.

    A kolizja powstala w skutek nieustapienia pierwszenstwa przez pojazd C
    samochodom znajdujacym sie na drodze z pierwszenstwem i nie ma tu znaczenia
    czy samochody po tej drodze poruszaja sie zygzakiem, bokiem, tylem itp itp

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 37. Data: 2005-03-10 16:04:34
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    > Oj , chyba nie.
    > Przeciez wyraźnie napisał ze B widział samochód A z włączonym kierunkiem
    > odległości około 100m. W takiej sytuacji nie ma prawa ominąć tego
    > samochodu
    > z jego lewej strony.

    Normalnie brak slow :D czy mial prawo czy nie nie ma tutaj najmniejszego
    znaczenia :)
    B popelnil osobne wykroczenie a C nie ustapil pierwszenstwa i tlumaczenie ze
    sie nie spodziewal itp itp to mozna sobie na polke odlozyc :) i wez przyjmij
    to do wiadomosci

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 38. Data: 2005-03-10 16:06:42
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    > Art 23.1 PORD . B nie miał prawa ominąć A.

    ROTFL, inna sytuacja.
    Samochod B jedzie w przeciwnym kierunku z wlaczonym kierunkowskazem i
    sygnalizuje skret w prawo, kierowca C widzac to wyjezdza na droge z
    pierwszenstwem. Kierowca B jednak nie skreca i zderza sie z samochodem C.

    Czy w tym wypadku tez uwazasz ze wina lezy po stronie B??

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 39. Data: 2005-03-10 16:34:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    castrol wrote:

> [...]
    > pierwszenstwem. Kierowca B jednak nie skreca i zderza sie z samochodem C.
    >
    > Czy w tym wypadku tez uwazasz ze wina lezy po stronie B??

    C jest winnym wypadku, a B dostanie mandat.

  • 40. Data: 2005-03-10 16:42:27
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > W takiej sytuacji nie ma prawa ominąć tego samochodu
    > z jego lewej strony.

    A z prawej może? (zakładając oczywiście, że jest miejsce, bo w opisanym
    przypadku droga była na to chyba zbyt wąska). Wiele lat temu jak robiłem prawko
    był to jedyny przypadek, że wolno było ominąć pojazd z prawej strony (tzn.
    jeśli sygnalizował on zamiar skrętu w lewo). Czy coś się zmieniło w tej kwestii
    po nowelizacjach PD? Bo wyczytałem gdzieś, że już nie wolno, ale możliwe, że
    była jakaś kaczka dziennikarska na zapchanie kolumny.

    Pozdrawiam,

    Czapla