  • 41. Data: 2009-10-30 09:48:25
    Temat: Re: Kolizja
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Urban legend.
    >
    > Tak jak to że nie można dostać mandatu za zbyt wolną jazdę (można, choć
    > językowcy będą twierdzili że to nie to samo) oraz że w przypadku
    > najechania na tył poprzedzającego pojazdu zawsze jest winny ten drugi. :)

    ha ha, jestes w bledzie. Wyobraz sobie, ze wlaczasz sie do ruchu na drodze
    jednokierunkowej. Ktos jedzie pod prad. Nastepuje kolizja. Kto jest winny ?
    Wlaczajacy sie do ruchu. Bo wlaczajac sie do ruchu masz psi obowiazek
    ustapic wszystkim pojazdom jadacym (i to nawet niezgodnie).

    Sadze, ze przed sadem moznaby uzyskac uniewinnienie ale to w kwestii
    dywagacji i gdybania.

    Icek

  • 42. Data: 2009-10-30 11:30:40
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik pmlb napisał:

    > a juz absurdalnym jest twierdzenie,
    > jakoby mam przypuszczac, ze inni uzytkownicy drogi stosuja sie do
    > przepisow:)

    Może i absurdalne ale obowiązujące i zgodnie z prawem masz się do niego
    stosować.

  • 43. Data: 2009-10-30 13:46:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Może i absurdalne ale obowiązujące i zgodnie z prawem masz się do niego
    > stosować.

    ale nawet w przepisach jest koniecznosci zachowania szczegolnej ostroznosci
    i zasada ograniczonego zaufania co sugeruje, ze zakladanie, ze wszyscy inni
    zawsze i wszedzie stosuja sie do przepisow jest nie na miejscu

    Icek

  • 44. Data: 2009-10-30 14:39:10
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 30 Paź, 14:46, "Icek" <i...@d...pl> wrote:
    > ale nawet w przepisach jest koniecznosci zachowania szczegolnej ostroznosci
    > i zasada ograniczonego zaufania co sugeruje, ze zakladanie, ze wszyscy inni
    > zawsze i wszedzie stosuja sie do przepisow jest nie na miejscu

    Nie ma zasady ograniczonego zaufania. Jest za to, że masz prawo się
    spodziewać przestrzegania przepisów przez innych, chyba że *widzisz*
    coś, co sugeruje inaczej. Czyli praktycznie odwrotność zasady
    ograniczonego zaufania.

    --
    Regards
    Matt

  • 45. Data: 2009-10-30 16:51:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4ae9f9a5$1@news.home.net.pl...

    > A jakby tam leżał pijany człowiek? Z braku czasu byś go przejechał?

    Ale stuknietego w glowe fotografa juz tak ...

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 46. Data: 2009-10-30 17:24:23
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]

    Nie ma zasady ograniczonego zaufania. Jest za to, że masz prawo się
    spodziewać przestrzegania przepisów przez innych, chyba że *widzisz*

    To bzdura, bo skad wiesz czy w pojezdzie naprzeciwko kierowca wlasnie nie
    dostal ataku serca? albo jest nawalony? Jak masz oczwkiwac w takim przypadku
    stosowanie sie ich do przepisow?
    TY MASZ OBOWIAZEK MYSLENIA ZA INNYCH A NIE BY INNI MYSLELI ZA CIEBIE!
    Prowadzenie samochodu to nie zabawa w przedszkolu, samnochdem mozna zabic.

    coś, co sugeruje inaczej. Czyli praktycznie odwrotność zasady
    ograniczonego zaufania.

    Nie wiem kto to wprowadzil o tym przekonaniu, ze inni stosuja sie do
    przepisow, ale z ewnoscia nie byl to czlowiek o trzezwym mysleniu;)

  • 47. Data: 2009-10-30 18:16:46
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 30 Paź, 18:24, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    > To bzdura, bo skad wiesz czy w pojezdzie naprzeciwko kierowca wlasnie nie
    > dostal ataku serca? albo jest nawalony? Jak masz oczwkiwac w takim przypadku
    > stosowanie sie ich do przepisow?

    Czyli widząc jadący prosto i normalnie z naprzeciwka samochód mam
    uciekać na pobocze bo jego kierowca może nagle dostać zawału serca?

    > Nie wiem kto to wprowadzil o tym przekonaniu, ze inni stosuja sie do
    > przepisow, ale z ewnoscia nie byl to czlowiek o trzezwym mysleniu;)

    Prosto z PoRD:
    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
    prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość
    odmiennego ich zachowania.

    --
    Regards
    Matt

  • 48. Data: 2009-10-30 18:20:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    Matt pisze:

> [...]
    > prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    > ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość

    Problem polega na tym, że część kierowców sądzi iż zasada ograniczonego
    zaufania to to samo co zasada nieograniczonego braku zaufania. :(

    --
    spp

  • 49. Data: 2009-10-30 20:42:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    m.googlegroups.com Matt
    <m...@g...com> pisze:

    > Nie ma zasady ograniczonego zaufania.
    Bo to nie zasada. To instynkt samozachowawczy.

    > Jest za to, że masz prawo się
    > spodziewać przestrzegania przepisów przez innych, chyba że *widzisz*
    > coś, co sugeruje inaczej.
    Osobiście zawsze coś takiego widzę. Wystarczy, że ktoś jedzie.

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2009-10-30 20:56:51
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Matt" <m...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]

    Czyli widząc jadący prosto i normalnie z naprzeciwka samochód mam
    uciekać na pobocze bo jego kierowca może nagle dostać zawału serca?

    Masz miec oczy na "okolo glowy" i starac sie przewidywac, co w sytuacji jak
    samochod naprzeciwko mnie nagle zjedzie mi pod maske...
    Ty prowadzisz pojazd, ty odpowiadasz za decyzje ktore niejednokrotnie sa
    sprawa zycia lub smierci - czy taka odpowiedzialnosc to malo by myslec za
    innych?

> [...]

    prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów
    ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość

    To jest dokladnie zasada ograniczonego zaufania!
    Masz prawo liczyc na to, ze inni sie stosuja ale nie jest to obowiazek!
    Zle ludzie interpretuja ten zapis. Masz prawo liczyc, ze kierowca naprzeci
    ciebie nie ma wlasnie zawalu ale nie mozesz tego byc pewoien dlatego musisz
    miec caly czas to na uwadze.
    Ludzie czesto nie rozumieja, ze prowadzac pojazd czasem decydujesz o czyims
    zyciu... o zyciu rodziny, dzieci danej osoby. Prowadzenie pojazdu to nie
    symulacja komputerowa czy zabawa w ganianego.
    Co prawda, ja uczylem sie na prawo jazdy za czasow PRL-u to i pewnie dlatego
    nam takich "glupot" nawciskali, ktore pamietam do dzis. Pewnie jak bym dzis
    robil prawko to bvy mnie nauczyli, ze "to ja mam byc pierwszy"... i nie
    wolno sie zwalniac przed przejsciem bo korki robie i narazam sie na
    trabienie...