  • Data: 2011-06-18 14:05:18
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: sco <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Już parę razy szalony rowerzysta na chodniku mi prawie wpadł na plecy.
    > Ja mam 50kg nadwagi, to może bym wyżył w razie czego. Ale co np. z
    > dzieckiem 3 latka? o tym, że nie mam ochoty jako pieszy uskakiwać przed
    > notorycznie mnie obdzwaniającymi rowerokami nie wspomnę, bo znów jakiś
    > Tępy Anonim Używający Nazwisk będzie popierdywał o mojej wygodzie (bo
    > oczywiście mam ustawowy obowiązek się uniżać).
    Biorac przyklad z tej grupy: a moze szedles lewa strona, albo zajmowales
    dwa pasy, albo bujales sie z lewej do prawej, moze to Ty jestes winny.
    Wez przestan, ja nawet jak chodze pieszo to musze obdzwaniac pieszych i
    na 2m-ych chodnikach. Na chodnikach nie widac ani troche rozsadku.
    Zombiaki nie rozruzniaja prawej od lewej, stadnie zajmuja cala szerokosc
    chodnika, poruszaja sie z predkoscia rowna 0, nie wiedza z ktorej strony
    sie wymija. Do tego te pieprzone lemingi mysla zawsze ze to na nich
    trzeba uwazac bo sa krolami na drodze, nigdy w zyciu sie nie rozejrzy,
    nie obejrzy, nie pomysli, tylko uparcie do przodu.

    A 3 letnie dziecko to taka eLka, jak instruktor wie co robi to wypadku
    nie bedzie. No i na cos co nie siega do kierownika tez sie zawsze uwaza ;]

    Wg mnie ruch na chodniku powinien byc unormowany tak samo jak na drodze,
    dokladnie takie same przepisy i mandaty za lazenie lewa strona,
    tamowanie ruchu itd. Troche absurdalne ale jak by sie przyzwyczaili to
    by bylo cacy. I rowerem by przejechal bo by musieli sie przyzwyczaic ze
    przed wyprzedzaniem trzeba sie obejrzec. Zreszta na rowery powinno byc
    to samo, ile to lemingow jezdzi ;] Jak by przeliczyl to co widzialem to
    nawet 1% nie patrzy przez ramie przy wyprzedzaniu. Moze 5% wie z ktorej
    nalezy sie wymijac. Jezdze rowerem codziennie i nigdy nie zdazylo mi sie
    zeby bylo tak jak powinno byc, zawsze jakies lemingi ;]

    > Dlatego jest podział:
    >
    > Jezdnia dla silnikowych
    > droga dla rowerów dla rowerów
    > chodnik dla pieszych i warunkowo rowerów w tych momentach, gdy
    > pogorszenie bezpieczeństwa roweroka z niejechania chodnikiem na tyle
    > rośnie, że warto poświęcić ew. bezpieczeństwo pieszych i ich wygodę.

    A i jeszcze tym na rolkach musial bys wytlumaczyc ze im nie wolno na
    rowerowej ;]