  • Data: 2011-06-18 17:12:10
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Bo usiłuję wymyśleć gdzie to występują ci rowerzyści na chodnikach
    > jeżdżacy jak szaleni, a sądzę że piechotą poruszam się więcej
    > od Ciebie.

    Zapraszam Gotfrydzie do Wrocławia. Sa wszędzie, nawet na waskich chodnikach.
    Wymuszają pierwszeństwo, czesto nawet bez zwalniania. I nie są to
    jacyś szaleńcy, a zupełnie normalnie wyglądający użytkownicy rowerów.
    Widocznie obyczaj takiej jazdy panuje teraz. Bardzo rzadko widuję kogoś,
    kto zwolni czy stanie by przepuścić przechodnia.
    Do przejścia podziemnego pod pl. JP II co chwilę wpadają zjazdem
    "zza węgła" pędzący rowerzyści wywołując popłoch wśród pieszych.
    Idąc chodnikiem idę "z duszą na ramieniu", bo co chwila prawie ociera się
    o mnie wyprzedzający "szybki" rowerzysta, a planując nawet lekką zmianę
    toru marszu najpierw ostrożnie oglądam się za siebie. Wiem, że brzmi to jak
    jakaś paranoja, ale nie przesadzam.
    Kiedyś tego nie było, a chodniki były miejscem, gdzie mozna było spokojnie
    iść bez "oczu dookoła głowy".

    Krystian