  • 11. Data: 2002-03-05 12:23:42
    Temat: Re: Kochani...
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    ciach
    > W Hiszpanii Niemcy wykupili sobie co ciekawsze tereny
    > w kurortach. Zaglądają tam na 2 tygodnie w roku.
    > Z uwagi na mniejszą liczbę gości miasteczka te
    > podupadają. I co z nimi zrobić?

    Ciekawych terenów w Hiszpanii z chatami za grosze jest multum. Tak więc nie
    sądzę aby prawo do wykupu ziemi przez cudzoziemców było przyczyna upadku
    hiszpańskiej gospodarki

  • 12. Data: 2002-03-05 21:57:24
    Od: "miro" <m...@w...onet.pl>

    > działek)
    >
    > Tak

    OKay, dziękuję, w międzyczasie też się tego dowiedziałem, trochę
    odetchnąłem, ale niewiele...

    > Tak (ale tym z państw UE i stowarzyszonych, czyli też Polakom )
    > Na dzień dzisiejszy ziemia rolna w dawnych wschodnich Niemczech jest
    tańsza
    > niż w Polsce - czyli bardziej opłaca się kupić ziemię w Niemczech niż w
    > Polsce, gdyż jeszcze dostaje się dopłaty bezpośrednie.

    Hmm !... Jeśli to prawda, to zaraz lecę i kupuję (:-)). I to jeszcze przed
    wstąpieniem Polski do UE, bo mam obywatelstwo niemieckie !.(:-))...
    (:-))))
    Pozdrówki, miro.

  • 13. Data: 2002-03-05 22:08:45
    Od: "miro" <m...@w...onet.pl>

    Użytkownik "winetu" <P...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > sądzę aby prawo do wykupu ziemi przez cudzoziemców było przyczyna upadku

    Tys prowda... Ale ciekawi mnie, co się może porobić na całym Śląsku opolskim
    i dalej na wschód (:-)). Oraz z całymi "Ziemiami Odzyskanymi" (:-)))))))...
    Właściwie trudno przewidzieć. Jakieś polityczne sentymenty chyba dawno już
    się przestały liczyć, a "ziomale" powymierali (oby...). Kupowane będzie po
    prostu to, co rokuje nadzieje na kasę i tylko kasę, nic więcej... Tanio
    kupić, tanio wybudować, zatrudnić tanią siłę niewolniczą, zapłacić tanie
    podatki... Jasne. W niektórych miejscach na pewno dojdzie do tekstów typu
    "Won prostaki, teraz to moje i wara !..." - i to niekoniecznie z ust
    niemieckich. Po prostu z ust za którymi stoi kasa. Nawet, jeśli to będzie
    Rom jakiś z obywatelstwem unijnym i to niekoniecznie Król, czy inny mafiozo
    rosyjski poprzez unijne ręce... Jak wolność, demokracja i równouprawnienie -
    to trza sie tego trzymać przecie... Ach, niepotrzebnie się zapluwam, sorry.
    I tak nie mamy na to wpływu. Nawet na referendum (:-)).
    Okay. Tylko... dlaczego nasze ROLNICTWO ma być niby gorsze od unijnego, np.
    portugalskiego, czy włoskiego ?...I miało wymagać MNIEJSZYCH subwencji, niż
    w w/w ?... Tego nie kumam.. To znaczy - kumam. Wiadomo o co chodzi. Chodzi o
    kasę, jak zwykle... Naszą. Żebyśmy znowu płacili komuś latami całymi (i
    nasze dzieci + wnuki) składki na czyjeś unijno-ministerialne konta w
    Szwajcarii i na Kajmanach...
    Jak wyżej - pytanie było czysto retoryczne.
    Dobra. Szkoda gęstej śliny. Ciepłym moczem to.

    Pozdrówki, miro.

  • 14. Data: 2002-03-06 13:38:01
    Od: "wroclawski Qrczak" <m...@q...kom.pl>

    Użytkownik "miro" <m...@w...onet.pl>

    > Okay. Tylko... dlaczego nasze ROLNICTWO ma być niby gorsze od unijnego,
    np.
    > portugalskiego, czy włoskiego ?

    Hmmm... Pomyślmy.... Warunki klimatyczne? Gleba? (w Polsce gleb nadających
    się pod uprawę czegoś więcej niż owies, żyto czy ziemniaki mamy ogółem koło
    5%)

    --
    Pzdrw wroclawski Qrczak @ work
    Przewodnik Sudecki klasy zerowej