  • 1. Data: 2002-03-03 08:38:02
    Temat: Wypowiedzenie umowy opracę
    Od: "zarowa" <z...@p...com>

    W sierpniu 2001 sklep w którym pracowałem zajął komornik. W listopadzie
    6,7,8, był otwarty sklep i byłem w pracy, póżniej znów sklep był zamknięty.
    18.02.2002. Szef kazał mi przyjść do pracy i wręczył mi wypowiedzenie umowy
    o pracę z datą otrzymania 31.10.2001 oraz miesięcznym wypowiedzeniem. Dodam
    że do tego czasu utrzymywałem kontakt z szefem który cały czas mi obiecywał
    dalsze zatrudnienie.Wraz z wypowiedzeniem otrzymałem również świadectwo
    pracy i pit. Na potwierdzeniu otrzymania tych dokumentów zaznaczyłem datę
    otrzymania oraz poprosiłem pisemnie o poprawienie pit-u i świadectwa pracy
    (chodzi o okres zatrudnienia do daty otrzymania plus miesięczne
    wypowiedzenie). Szef powiedział że piszę bzdury bo jak mi oświadczył firmę
    zlikwidował na koniec listopada i że mi nie dał wcześniej wypowiedzenia to
    nic nie zmienia i tak mi się nie należy za ten okres nic. Do tej pory nie
    dostałem poprawionego pit-u i chyba nie poprawi go. Na tym wypowiedzeniu
    jest miesięczny okres wypowiedzenia a ja pracowałem ta 5 lat więc chyba
    powinno być 3-miesięczne. Powód rozwiązania umowy jest likwidacja
    stanowiska, trudna sytuacja firmy oraz jej likwidacja. Czy mogę w tej
    sytuacji wystąpić do sądu o uznanie okresu do końca marca jako zatrudniony i
    żądać pensji wraz z odsetkami za w\w okres.

  • 2. Data: 2002-03-05 16:07:08
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy opracę
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "zarowa" <z...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > żądać pensji wraz z odsetkami za w\w okres.
    >
    > Każda ze stron może rozwiązać umowę o pracę ...
    Okres wypowidzenia jest uzależniony od okresu zatrudnienia w twoim przypadku
    faktycznie byłby to okres 3 miesięcy ...Ale : jeżeli wypowiedzenie następuje
    z powodu ogłoszenia upadłości czy likwidacji ,zmniejszenia liczy pracowników
    z innych przyczyn /odrębne przepisy/ pracodawca może skrócić okres
    wypowiedzenia do jednego miesiąca lecz w tym przypadku pracownikowi
    przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za pozostałą część
    okresu wypowiedzenia ...Natomiast ten okres, za który przysługuje
    odszkodowanie wlicza ise do okresu zatrudnienia. Ponadto w okresie
    wypowiedzenia przysługuje zwolnienie na poszukanie pracy ... na podst.
    twojego wypowiedzenia jest to wymiar 2 dni ... W oświadczeniu pracodawcy o
    wypowiedzeniu umowy o pracę powinna być wskazana przyczyna uzasadniająca
    wypowiedzenie lub rozwiazanie umowy ...Ponadto powinno być zawarte pouczenie
    o przysługującym pracownikowi prawie odwolania sie do sądu pracy ...
    Podejrzewam ,że twój pracodawca zaniedbał swoje obowiązki o zasadach
    wypowiadania umowy o prace ...W momencie gdy sie zwróciłeś na pismie o
    sprostowanie , powinien tego dokonać w określonym czasie , całą dokumentację
    zbierz ,wszystkie dokumenty jakie są w twoim posiadaniu i skieruj sprawę do
    Sądu Pracy ... Sandra

  • 3. Data: 2002-03-05 23:49:42
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik news.faq.net.pl <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a62q59$6ot$...@n...bsi.net.pl...

> [...]
    dokumentację
    > zbierz ,wszystkie dokumenty jakie są w twoim posiadaniu i skieruj sprawę

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 4. Data: 2002-03-05 23:49:42
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

  • 5. Data: 2002-03-09 01:36:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 6 Mar 2002 00:49:42 +0100, "Cinek"
    <m...@h...pl> zakodował:

    Możesz jaśniej?
    Ja widzę tylko jakiś źle połamanytekst, praktycznie cały zakomentowany
    (poza złamanymi końcówkami linii) i Twoje tylko "pozdrawiam marcin".
    Cytowałeś ładne kilkadziesiąt linii i do tego w sygnaturze (czyli po
    -- ) którą mi Agent ładnie wywala automatycznie?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775