  • 1. Data: 2002-10-24 09:39:55
    Temat: Klauzula wykonalnosci
    Od: r...@i...pl (BOHO)

    Witam,
    mam pilne pytanko.
    Sąd wydał nakaz zapłaty przeciwko 4 osobom, osoby te wniosły zarzuty w
    wyniku czego sąd utrzymał nakaz zapłaty w mocy jedynie co do 2 osób.
    Wyrok ten uprawomocnił się i chce wystąpić z wnioskim o nadanie klauzuli
    wykonalnosci.
    Pytanie: jak mam to zrobic - wystąpić o nadanie klauzuli nakazowi zapłaty w
    części dot. 2 osób, czy nadanie klauzuli wyrokowi utrzymującemu go w mocy,
    czy nakazowi i wyrokowi naraz.
    PILNE, z góry dzięki za podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Boho

    Co moze moc Urzad Skarbowy? >>> http://link.interia.pl/f166f

  • 2. Data: 2002-10-24 12:54:17
    Temat: Re: Klauzula wykonalnosci
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > części dot. 2 osób, czy nadanie klauzuli wyrokowi utrzymującemu go w mocy,

    Witasm,
    Art. 777. k.p.c. § 1. Tytułami egzekucyjnymi są:
    1) orzeczenie sądu prawomocne ...

    Chyba wszystko jasne ...
    Paweł

  • 3. Data: 2002-10-24 13:03:42
    Od: r...@i...pl (BOHO)

> [...]
    > czy nakazowi i wyrokowi naraz.

    Witasm,
    Art. 777. k.p.c. § 1. Tytułami egzekucyjnymi są:

    <Ciach>

    Ten art. to ja znam, i to nie jest odpowiedx na moje pytanie.
    Klauzula ma być nadana na nakazie, a nie na wyroku.
    Ale dzięki.

    Pozdr.
    BOHO

    Otworzysz za friko! >>> http://link.interia.pl/f166c

  • 4. Data: 2002-10-24 22:46:31
    Temat: Re: Klauzula wykonalności
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Napisał Ci przecież, że " tytułami egzekucyjnymi są : orzeczenia sądu
    prawomocne "
    Nakaz to też orzeczenie.
    A prawomocny nakaz ma moc wyroku.
    pozdrowienia
    Stanisław

    BOHO <r...@i...pl> napisał(a) w artykule
    <DOEMJLHIABABLAKOLGFHEEPMCHAA.rafalbochacki@interia.
    pl>...

  • 5. Data: 2002-10-24 23:33:06
    Temat: Odp: Klauzula wykonalności
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Stanisław Salamaga <s...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:01c27bb0$3f4d8260$6502a8c0@salas...
    > Nakaz to też orzeczenie.
    > A prawomocny nakaz ma moc wyroku.

    Jednak klauzula prawomocności a klauzula wykonalnosci dwie rózne sprawy na
    podst. klauzuli prawomocnosci nie mozemy wszcząć egzekucji...

    Sandra

  • 6. Data: 2002-10-25 07:49:11
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    No włanie. Do komornika można iśc dopiero z tytułem wykonawczym. Tytułem tym
    jest tytuł egzekucyjny zaopatrzony w klauzulę wykonalności.

    Wystarczy wystąpić o klauzulę na wyrok. (O ile jest jednoznaczny i komornik
    na jego podstawie bedzie wiedział co czynić). Jeśli tak nie jest to sąd
    powinnien tak skserować papiery by na jednej kartce był i ten nakaz i wyrok.
    Wtedy na odwrocie przystawi tylko klauzulę.

  • 7. Data: 2002-10-25 13:26:21
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Czy ja pisałem coś o klauzuli prawomocności, czy o prawomocności
    orzeczenia, którym jest również nakaz zapłaty ???????
    Stanisław

    Sandra <d...@w...pl> napisał(a) w artykule

  • 8. Data: 2002-10-25 14:55:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Stanisław Salamaga <s...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:01c27c2b$2a18c6e0$6502a8c0@salas...
    > Czy ja pisałem coś o klauzuli prawomocności, czy o prawomocności
    > orzeczenia, którym jest również nakaz zapłaty ???????

    jednak i ten musi być opatrzony klauzulą wykonalności
    sama prawomocność orzeczenia nie stanowi podst. egzekucji...

    Sandra

  • 9. Data: 2002-10-25 18:23:21
    Od: c...@p...onet.pl

    > Pytanie: jak mam to zrobic - wystąpić o nadanie klauzuli nakazowi zapłaty w
    > części dot. 2 osób, czy nadanie klauzuli wyrokowi utrzymującemu go w mocy,
    > czy nakazowi i wyrokowi naraz.

    Ja bym wnosił o nadanie klauzuli nakazowi zapłaty w stosunku do tych dwóch osób,
    wobec których nakaz został utrzymany w mocy.
    Ciacho

  • 10. Data: 2002-10-25 19:10:51
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Toż o tym pisałem.
    Nakaz, od którego nie złożono zarzutów w terminie staje się prawomocny i
    sąd nadaje mu klauzulę wykonalności na wniosek wierzyciela.
    Nakaz, od którego złożono zarzuty, sąd wyrokiem utrzymuje w mocy lub
    wyrokiem uchyla.
    Utrzymanemu w mocy - po uprawomocnieniu - nadaje również klauzulę
    wykonalności.
    Nakaz od którego nie wniesiono zarzutów ma - po uprawomocnieniu się - moc
    prawomocnego wyroku.
    I o tym było cały czas.
    Nie wiem skąd ta klauzula prawomocności.

    <apblpl$uef$1@absinth.dialog.net.pl>...