  • 1. Data: 2002-02-13 22:17:32
    Temat: Kazdy obywatel posiada odbiornik radiowy lub telewizyjny ?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Kazdy obywatel posiada odbiornik radiowy lub telewizyjny
    i musi placic abonament.

    Prawie kazdy posiada komputer.
    czy tez beda obowiazkowe, roczne oplaty licencyjne ?

    Czy mozna jedynie ogladac zagraniczne stacje telewizyjne z satelity i
    nie placic abonamentu ?

  • 2. Data: 2002-02-13 22:33:25
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 13 Feb 2002, Jacek wrote:

    > Kazdy obywatel posiada odbiornik radiowy lub telewizyjny
    > i musi placic abonament.

    Nie każdy.. mi jest w zasadzie niepotrzebny i gdy zamieszkam sam, to
    telewizora nie kupię.

    > Prawie kazdy posiada komputer.

    Wg. ostatnich badań - jedynie jakieś 60% gospodarstw domowych (pewnie
    wliczono też konsole).

    > czy tez beda obowiazkowe, roczne oplaty licencyjne ?

    Jak Ekspierd zacznie rządzić Internetem to na pewno :)

    > Czy mozna jedynie ogladac zagraniczne stacje telewizyjne z satelity i
    > nie placic abonamentu ?

    Nie, bo płacisz od odbiornika, a nie od tego co odbierasz.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-13 22:45:14
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

> [...]
    >
    > Jak Ekspierd zacznie rządzić Internetem to na pewno :)

    > Nie, bo płacisz od odbiornika, a nie od tego co odbierasz.

    Czy to oznacza ze salon telewizyjny tez bedzie placil abonament od
    odbiornika ?
    Nawet gdy ma wlaczone jedynie kilka sposrod 100 ?

    A czy abonament salonu TV bedzie w takiej samej wysokosci, gdy na
    wszystkich telewizorach bedzie ten sam obraz ?

    Czy salony Wizji TV z takimi tubami z 20 telewizorami, beda placily 20
    abonamentow ?

    Czy abonament beda placili posiadacze kart TV do komputera ?

    Czy bedzie mozna odliczac abonament za okres zepsucia sie telewizora ?

    Czy od 3 telewizorow w mieszkaniu beda placone 3 abonamenty ?

    Czy 3 rodziny mieszkajace w jednym domu, posiadajace 5 telewizorow, beda
    placily :
    - 1 abonament
    - 3 abonamenty
    - 5 abonamentow ?

    Czy studenci w akademiku beda placili abonament ?

    Czy osoba zameldowana czasowo bedzie placila abonament ?

    Czy wlasciciel zakladu napraw TV bedzie placil abonament ?
    Czy kierowca Lincolna do slubow z TV, bedzie placil abonament ?

    Czy abonamentu nie mozna od razu wliczyc do ceny telewizora ?

    mam jeszcze kilka pytan ale ich nie zadam, dopoki ktos nie odpowie
    sensownie na kazde z dotychczasowych.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-14 07:04:51
    Od: "LFC" <l...@m...zdnet.com.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Nie, bo płacisz od odbiornika, a nie od tego co odbierasz.

    A czy na przykład nie możnaby uchwalić abonamentu od posiadanych majtek,
    albo krawatów? - Wszak wszyscy je mają i noszą. (no.. -krawaty męska część
    społeczeństwa). Czy to aby nie jest podzwonne podatku od luksusu. Trzeba by
    też posadzić do więzienia wszystkich mężczyzn za posiadanie narzędzi gwałtu.
    Skoro je posiadają to na pewno gwałcą. -To oczywiście żarty, ale, czy nie
    oddają toku myślenia twórców tej ustawy? Czy nie bardziej prawidłowe byłoby
    rozumowanie, że skoro mamy nadawcę publicznego, który został stworzony za
    pieniądze publiczne i jest z nich utrzymywany, to dlaczego mamy jeszcze
    dopłacac do jego funkcjonowania?

    LFC

  • 5. Data: 2002-02-14 07:32:27
    Od: d...@w...sobie.to

    Z tego jest chyba proste wyjscie ;)

    Nie czytalem zrodla, ale jesli mowa tam o oplacie w przypadku posiadania,
    to trzeba go pozyczyc! Od kogos oczywiscie.

    Przykladowo jesli tesc zdecyduje sie placic, to ja "pozycze" od niego tv.
    On juz placi, a ja nie posiadam.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    33. Punch a hole in the T.V. Sit and watch it anyway, complaining

  • 6. Data: 2002-02-14 07:42:07
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    A dlaczego podpowiadacie? Niech sami wysila mozgownice;))

    Leszek

  • 7. Data: 2002-02-14 12:48:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Feb 2002 07:32:27 +0000 (UTC), d...@w...sobie.to
    wrote:

    >Przykladowo jesli tesc zdecyduje sie placic, to ja "pozycze" od niego tv.
    >On juz placi, a ja nie posiadam.

    Tylko po co? Opłata za RTV jest dobrowolna. Sam zgłaszasz się na
    pocztę i sam płacisz. Nie płacisz? I tak nikt tego nie sprawdzi ani
    nie wyegzekwuje.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)