  • 11. Data: 2002-12-06 23:33:50
    Temat: Odp: Kasy fiskalne
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
    > przesylam linki z informacjami i ustawa
    >
    > http://prawo.hoga.pl/poradnik/prawa_konsumenta.asp
    >
    > http://www.halat.pl/warunki.html
    >

    > http://www.city.poznan.pl/konsument/warto.html

    dziękuje chętnie przeczytam ...

    Sandra

  • 12. Data: 2002-12-06 23:39:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asql5o$1f47$...@n...ipartners.pl...
    > Kodeks Cywilny - nic innego nie przychodzi mi do głowy. Co do zasady po
    > zawarciu umowy sprzedaży, nie można od niej odstąpić, poza niektórymi
    > zdefiniowanymi w przepisach przypadkami (sprzedaż na odległość, wady
    > towaru etc.)....

    teraz sie zgodze :-)

    > ...jeśli twierdzisz, że jest inaczej, ja poproszę o podstawę - wiele się
    > od Ciebie ciekawych rzeczy dowiaduję więc i teraz chętnie posłucham.

    głownie chodzi o to tłumaczenie się ,że nie można tego załatwić na kasie
    fiskalnej ...mysle ,ze można jest tam ponoc taki klawisz data sprzedazy i
    enterkiem i wtedy ponoc towar wroci na stan magazynu a z kasy zostanie
    wyplacona gotowka...i jeszcze jeden klawisz del cos tez z tym ma wspólnego
    ...widzialam osobiscie gdy zwracalam towar i pani go mi przyjeła...moze i to
    byla dobra wola i moje szczescie w tym dniu ;-)

    Sandra

  • 13. Data: 2002-12-07 09:25:19
    Temat: Re: Kasy fiskalne
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > http://www.city.poznan.pl/konsument/warto.html

    Z tego linku:

    ZWROTY ? czasem zdarza się, że dopiero w domu stwierdzamy, iż zakupiony
    towar niezupełnie nam odpowiada (bluzka nie leży tak jak powinna, a
    zegar ścienny nie pasuje do koloru ściany). W takiej sytuacji
    najczęściej chcemy zakupioną rzecz zwrócić, jednak sprzedawca nie ma
    obowiązku jej przyjąć. Oczywiście może to zrobić, ale zależy to
    wyłącznie od jego dobrej woli. Warto zatem pamiętać, że decyzja podjęta
    w sklepie jest ostateczna, dlatego nie podejmujmy jej pochopnie, lecz po
    głębszym zastanowieniu, zwłaszcza jeśli kupujemy rzecz wartościową.

    Wyjątek stanowi tutaj możliwość zwrotu rzeczy zakupionych na odległość
    (np. w sprzedaży katalogowej, przez Internet) lub poza lokalem
    przedsiębiorstwa (np. za pośrednictwem akwizytora). Mamy wówczas 10 dni
    na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2002-12-09 07:49:04
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    > ...widzialam osobiscie gdy zwracalam towar i pani go mi
    przyjeła...moze i to
    > byla dobra wola i moje szczescie w tym dniu ;-)

    Nie można wycofać ze sprzedaży w kasie. W jej rejestrach zostaje
    spisana sprzedaż i nie ma, po zakończeniu transakcji i wydrukowania
    paragonu do końca, żadnych możliwości fizycznego usunięcia zapisu w
    rejestrach. Przed zakończeniem dnia jedynie uprawniony serwisant może
    dokonać zerowania rejestrów (ale zerowań w całym życiu kasy jest chyba
    jedynie 30 i też zostają one zapisane do modułu fiskalnego). Jedynie w
    jaki sposób można zmniejszyć sprzedaż to umieścić odebrany od klienta
    (wraz ze zwróconym towarem) paragon w tzw. książce błędów i zwrotów
    (lub innym rejestrze) z którego wyniki po zsumowaniu miesięcznym
    wpisuje się do ksiąg handlowych.

    (no chyba że coś się zmieniło od czasu gdy byłem serwisantem kas
    fiskalnych)

    Podstawa prawna: rozporządzenia ministra finansów (było tego 'jak
    psów')

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 15. Data: 2002-12-09 10:50:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@2...17.138.62...
    > (no chyba że coś się zmieniło od czasu gdy byłem serwisantem kas
    > fiskalnych)
    >
    > Podstawa prawna: rozporządzenia ministra finansów (było tego 'jak
    > psów')

    Nie, można wycofać i towar wróci na stan sklepu...

    Sandra

  • 16. Data: 2002-12-09 13:22:41
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Nie, można wycofać i towar wróci na stan sklepu...

    W systemie magazynowym Tak ale w kasie fiskalnej NIE - Moduł fiskalny
    na to nie zezwala.

    Przykre ale prawdziwe - tzw. kasa fiskalna jest faktycznie
    'urządzeniem rejestrującym sprzedaż i niedozwolone jest używanie jej
    jako 'urządzenia rejestrującego stan magazynowy (aczkolwiek np. kasy
    Sharp mają takie funkcje). Wiele typów kas, współpracujących z
    komputerem (systemem komputerowym) może przekazywać do programu
    (komputerowego) dokonaną sprzedaż ale zwrotów NA STAN MAGAZYNOWY
    dokonywać trzeba w ramach programu komputerowego.

    (no chyba że coś się zmieniło od czasu gdy byłem serwisantem kas
    fiskalnych) - ale wątpię - nie widziałem żadnych kas na tyle nowych
    by posiadały takie możliwości a ostatnie informacje z MF, które do
    mnie dotarły, nie wskazywały na tak drastyczne zmiany (przynajmniej w
    tym kierunku)

    Wszystko o czym piszę dotyczy sytuacji "Po zamknięciu paragonu
    fiskalnego" to znaczy wtedy gdy kasa wydrukuje logo fiskalne na dole
    paragonu.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 17. Data: 2002-12-09 16:04:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]

    > Wszystko o czym piszę dotyczy sytuacji "Po zamknięciu paragonu
    > fiskalnego" to znaczy wtedy gdy kasa wydrukuje logo fiskalne na dole

    dobrze ja jak nie dotknę to nie uwierze:-)
    spytam koleżanki ma sklep i kase fiskalną :-)

    Sandra

  • 18. Data: 2002-12-09 22:34:57
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Mon, 9 Dec 2002 08:49:04 +0100,Qwax <1...@2...17.138.62>
    napisał/a:

> [...]
    > (wraz ze zwróconym towarem) paragon w tzw. książce błędów i zwrotów
    > (lub innym rejestrze) z którego wyniki po zsumowaniu miesięcznym

    A nie można tej kwoty na minus do kasy wprowadzić?
    Istnieje chyba coś takiego jak storno.

    --
    Kaja

  • 19. Data: 2002-12-10 07:24:41
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > A nie można tej kwoty na minus do kasy wprowadzić?
    > Istnieje chyba coś takiego jak storno.

    Przed zamknięciem paragonu istnieje taka możliwość.
    Po zamknięciu paragonu znikają (w większości kas) pozycje z paragonu a
    jedynie sumy przenoszone są (suma) do odpowiednich rejestrów kasy skąd
    przy raporcie dobowym zapisywane zostaną (na stałe) do pamięci
    fiskalnej.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 20. Data: 2002-12-10 07:26:27
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > dobrze ja jak nie dotknę to nie uwierze:-)
    > spytam koleżanki ma sklep i kase fiskalną :-)

    Przy założeniu że koleżanka została dobrze przeszkolona. Większość
    serwisantów - mimo obowiązku - olewa szkolenie personelu. Mnie takie
    szkolenie zajmowało od 1 do 8h ( i może dlatego moja firma padła).

    Pozdrawiam
    Qwax