    From: "Qwax" <...@...Q>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kasy fiskalne
    Date: Mon, 9 Dec 2002 14:22:41 +0100

    > Nie, można wycofać i towar wróci na stan sklepu...

    W systemie magazynowym Tak ale w kasie fiskalnej NIE - Moduł fiskalny
    na to nie zezwala.

    Przykre ale prawdziwe - tzw. kasa fiskalna jest faktycznie
    'urządzeniem rejestrującym sprzedaż i niedozwolone jest używanie jej
    jako 'urządzenia rejestrującego stan magazynowy (aczkolwiek np. kasy
    Sharp mają takie funkcje). Wiele typów kas, współpracujących z
    komputerem (systemem komputerowym) może przekazywać do programu
    (komputerowego) dokonaną sprzedaż ale zwrotów NA STAN MAGAZYNOWY
    dokonywać trzeba w ramach programu komputerowego.

    (no chyba że coś się zmieniło od czasu gdy byłem serwisantem kas
    fiskalnych) - ale wątpię - nie widziałem żadnych kas na tyle nowych
    by posiadały takie możliwości a ostatnie informacje z MF, które do
    mnie dotarły, nie wskazywały na tak drastyczne zmiany (przynajmniej w
    tym kierunku)

    Wszystko o czym piszę dotyczy sytuacji "Po zamknięciu paragonu
    fiskalnego" to znaczy wtedy gdy kasa wydrukuje logo fiskalne na dole
    paragonu.

    Pozdrawiam
    Qwax