  • 11. Data: 2009-03-18 10:58:56
    Temat: Re: Karetka na sygnale
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 18, 11:47 am, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > istotnej zmiany prędkości, a pieszego ? do zatrzymania się, zwolnienia lub
    > przyspieszenia kroku;
    >
    > i niektórzy kierowcy pamiętając, że mają ustąpić, po prostu się zatrzymują.
    > A to nie tak. Czasami wręcz trzeba przyśpieszyć czy też wykonywać inne
    > manewry. Celem jest bowiem jak najszybszy przejazd pojazdu
    > uprzywilejowanego. I definicja ustąpienia pierwszeństwa do tego nie pasuje.
    >
    > --
    > Tristan
    >
    > Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

    Ulatwienie przejazdu oznacza ustapienie pierwszenstwa lub inne
    zachowanie np. usuniecie sie z drogi poprzez wjazd na pobocze.

    Ulatwienie jest pojeciem zakresowo szerokim i "pochlania" ustapienie.

  • 12. Data: 2009-03-18 11:13:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nieprawda. I to niestety szkodliwa nieprawda powtarzana przez
    > społeczeństwo
    > i utrudniająca karetkom ruch.

    sam sie zapetliles w tej swojej semnatyce

  • 13. Data: 2009-03-18 11:19:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 18 marzec 2009 11:58
    (autor BK
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <3...@b...go
    oglegroups.com>):
    > Ulatwienie przejazdu oznacza ustapienie pierwszenstwa lub inne
    > zachowanie np. usuniecie sie z drogi poprzez wjazd na pobocze.
    >
    > Ulatwienie jest pojeciem zakresowo szerokim i "pochlania" ustapienie.

    No właśnie. Dlatego krytykuję sprowadzanie działania do ustąpienia
    pierwszeństwa, bo czasami powstrzymanie się od ruchu będzie wręcz szkodliwe
    i widuję takich ,,geniuszy'' co na dźwięk sygnału naciskają hamulec na
    oślep.

  • 14. Data: 2009-03-18 11:20:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 18 marzec 2009 12:13
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gpql1l$38l$1@news.task.gda.pl>):

    > sam sie zapetliles w tej swojej semnatyce

    To twoje, jak zwykle błędne i jak zwykle napisane z błędami zdanie.

  • 15. Data: 2009-03-18 12:26:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 18, 12:19 pm, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 18 marzec 2009 11:58
    > (autor BK
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak:
    > <3...@b...go
    oglegroups.com>):

> [...]
    >
    > --
    > Tristan
    >
    > Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

    Ale ja jestem szczerze przekonany, ze to nie wynika z jezykowego
    uproszczenia polegajacego na sprowadzeniu pojecia ulatwiania do
    ustepowania ;)

    Ja mysle, ze definicje jezykowe tych wyrazen nie maja tu zadnego
    znaczenia.

    Ja mysle, ze przepis nie ma tu zadnego znaczenia, bo malo kto zna go
    na pamiec.

    Ja jestem przekonany, i obawiam sie, ze mam racje - ze jest to wynik
    brakow w wyszkoleniu kierowocow, oraz brakow zdrowego rozsadku.

    Dobry i rozsadny kierowca poprostu umie sie zachowac na drodze bez
    wzgledu na definicje jezykowe czy przepisy. Mi np. przepisy nie sa
    potrzebne do tego zeby jezdzic rozsadnie, bezpiecznie i kulturalnie...
    Przepisy wiele rzeczy porzadkuja i ujednolicaja ale nie oszukujmy sie
    czasami tez sa poprostu glupie.

    Ci kierowcy co tak hamuja na oslep zapewne nie znaja przepisow tylko
    poprostu nie potrafia jezdzic i zachowac sie na drodze.

  • 16. Data: 2009-03-18 12:41:47
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'przypadek'
    Wpis z dnia 18-03-2009:

    > Zauważmy że nie ma nic o:
    >
    > - rozjeżdżaniu trawników,
    > - przejeżdżaniu przez linię zatrzymania i pasy na czerwonym świetle,
    > - jak już zwrócił uwagę Tristian, ustapieniu pierwszenstwa

    Ależ jest - masz *niezwłocznie usunąć się z drogi pojazdu*. Czyli również
    wtedy, jeśli Ty masz zielone, a on czerwone.

    --
    TomaSz.

  • 17. Data: 2009-03-18 12:42:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Ja mysle, ze definicje jezykowe tych wyrazen nie maja tu zadnego
    > znaczenia.

    tristan, jak widac, jest przegieciem w druga strone, nie potrafi istniec bez
    przepisow branych w sensie doslownym/slownikowym :)

  • 18. Data: 2009-03-18 12:50:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 18 marzec 2009 13:26
    (autor BK
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <0...@h...go
    oglegroups.com>):

    > Ja mysle, ze definicje jezykowe tych wyrazen nie maja tu zadnego
    > znaczenia.

    Ale to są definicje z PoRD.

    > Ja mysle, ze przepis nie ma tu zadnego znaczenia, bo malo kto zna go
    > na pamiec.

    No ale ludziom się źle kojarzy PU z zatrzymywaniem się. W ogóle sporo osób
    się boi PU.

    > Ja jestem przekonany, i obawiam sie, ze mam racje - ze jest to wynik
    > brakow w wyszkoleniu kierowocow, oraz brakow zdrowego rozsadku.

    A to i owszem

> [...]
    >
    > Ci kierowcy co tak hamuja na oslep zapewne nie znaja przepisow tylko
    > poprostu nie potrafia jezdzic i zachowac sie na drodze.

    No, dlatego czasami trzeba akcentować właściwe, jak ja to zrobiłem.
    --
    Tristan

  • 19. Data: 2009-03-18 17:44:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Czaq" <w...@o...pl> wrote
    > rozumiem więc, że jeśli np jedzie sobie samochód albo najlepiej
    > kilkanaście za sobą jednokierunkową w którą wjedzie karetka na sygnale i
    > dojdzie do kolizji to wina leży po stronie kierowcy karetki?

    Niezupełnie. Trzaby mu najpierw udowodnić, że nie zachował szczególnej
    ostrożności przy takim manewrze.

  • 20. Data: 2009-03-18 21:17:33
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czaq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Istnieje coś takiego, jak ograniczone zaufanie. Kierujący pojazdem
    uprzywilejowanym ma prawo przypuszczać,że inni uczestnicy ruchu zastosują
    się do przepisów i ułątwią mu przejazd - o ile co innego nie wynika z
    sytuacji na drodze. Więc jeśli kierujący karetką zobaczy, że jadący z
    przeciwka samochód zwalnia i zjeżdża, to jeśli ten drugi kierujący się
    rozmyśli, to będzie ponosił winę za kolizję. Ale jeśli widać gołym okiem, że
    ten drugi kierujący nie ma zamiaru ustąpić karetce, to bycie
    uprzywilejowanym nie upoważnia kierującego karetką do szarży na
    "przeciwnika".