  • 1. Data: 2009-03-17 21:34:35
    Temat: Spadek jeszcze raz
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Witam
    Dowiedziałem się od znajomego, że wnioski o nabycie spadku składać
    najlepiej w terminie do 6 miesięy od stwierdzenia zgonu.
    Od czego to zależy? Przejrzałem KC, ale trudno mi wychwycić na czym polega
    różnica.
    Proszę o wyjaśnienie.

    --
    Scowron

  • 2. Data: 2009-03-17 21:45:10
    Temat: Re: Spadek jeszcze raz
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    Do 6 m-cy musisz już mieć załatwione sprawy z US (więc wniosek do sądu
    duuuużo wcześniej).
    ...nie wiem skąd to wiem, ale tak jest!

  • 3. Data: 2009-03-17 22:17:26
    Od: "kosik" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jurek S." <j...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Do 6 m-cy musisz już mieć załatwione sprawy z US (więc wniosek do sądu >
    > duuuużo wcześniej).

    6 miesięcy ale od wystąpienia obowiązku podatkowego, a ten występuje z
    nabyciem spadku. Generalnie od otwarcia spadku (zgonu) masz rok na
    ewentualne odrzucenie spadku, przyjecie z dobrodziejstwem inwentarza lub
    zwykłe przyjęcie. Po tym terminie nabywasz spadek. A co innego sądowe
    nabycie spadku...

    Pozdrawiam
    kosik

  • 4. Data: 2009-03-17 22:40:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kosik wrote:

    > 6 miesięcy ale od wystąpienia obowiązku podatkowego, a ten występuje z
    > nabyciem spadku.

    a ten występuje w dniu śmerci spadkodawcy. :)

    w ustawie jest:
    6 miesiecy od uprawomocnienie sie orzeczenia sądu stwierdzającego
    nabycie spadku,

    Generalnie od otwarcia spadku (zgonu) masz rok

    rok?

    kiedy sie zmieniło?

  • 5. Data: 2009-03-17 22:42:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Scowron wrote:
    > Witam
    > Dowiedziałem się od znajomego, że wnioski o nabycie spadku składać
    > najlepiej w terminie do 6 miesięy od stwierdzenia zgonu.

    Nie widzę powodu.
    A raczej widzę przeciw.
    Do 6 miesiecy można spadek odrzucić, wiec bez oświadczeń wszystkich
    stron nie można podjąć decyzji

    Po 6 miesiącach spadek jest przyjęty z dobrodziejstwem inwentarza, wiec
    jak ktoś się nie zjawi to nie ma problemu.

  • 6. Data: 2009-03-18 05:16:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Po 6 miesiącach spadek jest przyjęty z dobrodziejstwem inwentarza, wiec
    > jak ktoś się nie zjawi to nie ma problemu.

    A to od kiedy się zmieniło?
    Zawsze to było proste przyjęcie (z niewielkim wyjątkami (małoletni,
    osoba prawna)).

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-03-18 06:00:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > A to od kiedy się zmieniło?
    > Zawsze to było proste przyjęcie (z niewielkim wyjątkami (małoletni,
    > osoba prawna)).

    nie zmieniło się
    masz, rację,
    skupiłem się na 6 miesiacach, a potem już poszło bez sensu.

  • 8. Data: 2009-03-18 08:59:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A to od kiedy się zmieniło?
    > Zawsze to było proste przyjęcie (z niewielkim wyjątkami (małoletni, osoba
    > prawna)).

    Lub gdy inny spadkobierca przyjął z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 9. Data: 2009-03-18 17:28:47
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 09:59:37 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Lub gdy inny spadkobierca przyjął z dobrodziejstwem inwentarza.

    Podsumowując:
    Do 6 miesięcy od daty zgonu niewiele można zrobić bez oświadczenia
    przyjęcia/odrzucenia spadku przez pozostałych spadkobierców?
    Nie rozumiem natomiast dlaczego należałoby się spieszyć z założeniem
    sprawy :|.

    --
    Scowron

  • 10. Data: 2009-03-18 22:42:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Scowron" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Podsumowując:
    > Do 6 miesięcy od daty zgonu niewiele można zrobić bez oświadczenia
    > przyjęcia/odrzucenia spadku przez pozostałych spadkobierców?

    Zależy co chcesz zrobić.