  • 1. Data: 2009-03-17 21:20:33
    Temat: Czy mogę stracić na adwokacie?
    Od: "Podatnik" <a...@W...gazeta.pl>

    Hej,

    Poprosiłem adwokata o napisanie sprzeciwu do nakazu zapłaty, który dostałem.
    Napisał trzy zdania, skasował mnie na 2400zł. Ponoć na mniej nie mógł przy tej
    kwocie pozwu (19000zł). Strona która mnie pozwała chyba pogodziła się z
    zasadnością mojego odwołania, ale powiedziała mi, że będzie prosić sąd o
    zasądzenie od nich mniejszych kosztów niż te 2400, z uwagi na mały nakład
    pracy, który wykonał adwokat itp.

    Czy jest szansa, że zostanę "do tyłu" o część kosztów adwokata?

    M.

  • 2. Data: 2009-03-17 22:35:39
    Temat: Re: Czy mogę stracić na adwokacie?
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Podatnik" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy, który wykonał adwokat itp.
    >
    > Czy jest szansa, że zostanę "do tyłu" o część kosztów adwokata?

    To nie można było samemu tych trzech zdań napisać?

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2009-03-18 00:38:55
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    To nie można było nie wsiadać to "TAKI" 19 zł/km malutkimi literkami ?
    Może jasnie pan sq...n adwokat by z góry powiedział klientowi, ile takie obciągnięcie
    będzie kosztować??
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-03-18 07:52:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > To nie można było nie wsiadać to "TAKI" 19 zł/km malutkimi literkami ?
    > Może jasnie pan sq...n adwokat by z góry powiedział klientowi, ile takie
    > obciągnięcie będzie kosztować??

    dla mnie wogole paranoja jest pobieranie w takim wypadku honorarium w
    zaleznosci od spornej kwoty, a jakie to ma znaczenie, czy jezeli sadzimy sie
    o 100 pln, albo o 100mln pln to jego praca jest wieksza przy napisaniu tych
    3 zdan?

  • 5. Data: 2009-03-18 08:38:45
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przecież adwokatom ETYKA nie pozwala brac mniej.
    Nie chciałbys chyba, żeby Twój adwokat jadał w barze, a na wakacje jeździł zaledwie
    do Juraty.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-03-18 08:42:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Przecież adwokatom ETYKA nie pozwala brac mniej.
    > Nie chciałbys chyba, żeby Twój adwokat jadał w barze, a na wakacje jeździł zaledwie
    do Juraty.

    Etyka, zasady etyczne, to jeszcze niedawno zabraniały notariuszom
    brać mniej, bo oni mają stawki maksymalne. Adwokaci mają stawki
    minimalne, choć są od nich wyjątki - adwokat może wziąć mniej lub nic w
    pewnych szczególnych przypadkach.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-03-18 09:32:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 18, 8:52 am, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > o 100 pln, albo o 100mln pln to jego praca jest wieksza przy napisaniu tych

    A co uwazasz, ze naklad pracy, zaangazowanie i ew. odpowiedzialnosc
    jest taka sama? Nie badzmy smieszni. Dla mnie ma znaczenie czy spor
    jest o 100 zl czy o 100 000 000 zl. Nawet jesli w jedym i drugim
    przypadku jest to teoretycznie czysta formalnosc.

  • 8. Data: 2009-03-18 09:38:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > A co uwazasz, ze naklad pracy, zaangazowanie i ew. odpowiedzialnosc jest
    > taka sama?

    tak, jest taka sama, a odpowiedzialnosc szczegolnie, bo praktycznie zadna

    ciekawe dlaczego srodowisko prawnicze tak sie wzbrania przed systemem
    podobnym do tego w stanach, kiedy prawnik jedzie na procencie, ale jesli
    wygra sprawe, dostaje, przegra nie dostaje, i wtedy ustalamy sobie procent i
    wiadomo ze jego zaanazowanie jest duuuze

    tymczasem tutaj mamy procent, a i owszem, ale taki ktory dostaje zawsze,
    niezaleznie od tego czy wygra, czy przegra i ma w d... zanagazowanie bo
    dostanie i tak

  • 9. Data: 2009-03-18 09:40:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > tymczasem tutaj mamy procent, a i owszem, ale taki ktory dostaje zawsze,
    > niezaleznie od tego czy wygra, czy przegra i ma w d... zanagazowanie bo

    Dostanie? Zazwyczaj już dostał zanim cokolwiek zrobił.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-03-18 10:56:29
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > wygra sprawe, dostaje, przegra nie dostaje, i wtedy ustalamy sobie
    > procent i wiadomo ze jego zaanazowanie jest duuuze

    W filmach to fajnie wygląda.
    Spróbuj wynająć prawnika w Stanach to zobaczysz.

    Zauważ przy tym, ze sytuacja, jaka Ci się marzy, dotyczy sporów, gdzie
    Ty chciałbyś pozwać. A jaki procent i od czego liczony dasz adwokatowi w
    sytuacji, gdy Ty jesteś pozwany? W USA jest to od 30 do 50% wartości
    sprawy, Dałbyś w tej sytuacji po procesie 5700 (30% od 19000)? Przecież
    wygrał, no to wedle zaprezentowanej logiki należy mu się.

    A prywatnie mogę dodać, że należy szukać takiego prawnika (adwokata,
    radcy), który nie weźmie od razu całej sumy wg kosztów. Są tacy.
    Niekoniecznie trzeba dawać sprawę od razu pierwszemu, choć z drugiej
    strony - wygrał, sad zasądzi zwrot, więc będzie ok. Sąd raczej nei
    zasądzi mniej, bo 2400 to minimalna stawka.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl