  • 1. Data: 2010-08-12 17:25:12
    Temat: Karalność pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Chodzi o pracownika dydaktycznego (nauczyciela) zatrudnionego w szkole na
    podstawie Karty Nauczyciela.
    Stosunek pracy takiego nauczyciela wygasa z mocy prawa (art. 26 ust. 1 pkt
    3) w razie prawomocnego skazania za przestępstwo popełnione umyślnie.
    Skąd organ zatrudniający nauczyciela dowiaduje się o takim fakcie?
    Oskarżony wcale nie musi w toku postępowania ujawnić gdzie pracuje i w jakim
    charakterze (zresztą w ogóle nic nie musi ujawniać, a nawet może kłamać do
    woli).
    Czy sąd zasięga w tej mierze informacji gdzieś i przekazuje?
    Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2010-08-12 17:36:00
    Temat: Re: Karalność pracownika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > pkt 3) w razie prawomocnego skazania za przestępstwo popełnione umyślnie.
    > Skąd organ zatrudniający nauczyciela dowiaduje się o takim fakcie?

    dokładnie na tej samej zasadzie jak bank o śmierci posiadacza konta.
    Jak ktoś im powie.
    Zatrudniany nauczyciel składa oświadczenie, że nie był karany.
    Raczej nikt tego nie weryfikuje.
    Potem juz nikt sie tym nie interesuje dopoki ktos sprawy nie wygrzebie.

  • 3. Data: 2010-08-14 14:41:51
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-08-12 19:25, Jotte pisze:
> [...]
    > kłamać do woli).
    > Czy sąd zasięga w tej mierze informacji gdzieś i przekazuje?

    może (a nawet powinien - z tym że bardziej już prokurator) zasięgnąć

    > Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

    zasięga - bo jest mu to często potrzebne do określenia wymiar kary
    przekazuje - poszukałbym w kkw

    KG

  • 4. Data: 2010-08-14 15:11:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i469v4$ijo$1@news.onet.pl kam <...@...pl> pisze:

    > może (a nawet powinien - z tym że bardziej już prokurator) zasięgnąć
    Gdzie zasięga? W US, ZUS?

    > zasięga - bo jest mu to często potrzebne do określenia wymiar kary
    Chodzi mi o podstawę prawną.

    > przekazuje - poszukałbym w kkw
    Będę czytał.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-08-14 18:17:46
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-08-14 17:11, Jotte pisze:
    > Gdzie zasięga? W US, ZUS?

    może
    choć zazwyczaj tego nie robi, poprzestając na oświadczeniu oskarżonego
    (zarówno co do miejsca zatrudnienia, jak i wysokości dochodów)

    > Chodzi mi o podstawę prawną.

    podstawa prawna udzielenia informacji przez odpowiednie instytucje
    zazwyczaj jest w ustawach regulujących ich działalność
    a określenie tego, co w ramach postępowania należy ustalić - w kpk

    KG

  • 6. Data: 2010-08-14 19:11:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i46mju$ctd$1@news.onet.pl kam <...@...pl> pisze:

    > może
    > choć zazwyczaj tego nie robi, poprzestając na oświadczeniu oskarżonego
    > (zarówno co do miejsca zatrudnienia, jak i wysokości dochodów)
    Oskarżony nie musi tego ujawniać.
    Ani w śledztwie, ani w czasie rozprawy. Co więcej może łgać do woli.
    W zasadzie bezkarnie.

    > podstawa prawna udzielenia informacji przez odpowiednie instytucje
    > zazwyczaj jest w ustawach regulujących ich działalność
    > a określenie tego, co w ramach postępowania należy ustalić - w kpk
    Poszukam, choć to benedyktyńska robota.
    Miałem nadzieję, że ktoś po prostu wie i mi powie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2010-08-14 19:58:01
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-08-14 21:11, Jotte pisze:
    > Poszukam, choć to benedyktyńska robota.

    poszukaj w ogólnych przepisach dotyczących postępowania i postępowania
    przygotowawczego

    KG

  • 8. Data: 2010-08-16 19:38:57
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    W rozumieniu Art. 49 pkt 6 ustawy o promocji zatrudnienia z dnia .20.IV.2004
    "bezrobotnych, którzy po odbyciu kary pozbawienia wolności nie podjęcli
    zatrudnienia" traktuje się jako osoby będące "w szczególnej sytuacji na
    rynku pracy, a co za tym idzie mogą być dodatkowo stosowane art 50-61a tejże
    ustawy, a co za tym idzie do 6 miesięcy od terminu rejestracji powinna być
    im przedstawiona oferta pracy w ramach:
    - szkolenia
    - stażu
    - podjęcia pracy zarobkowej
    - zatrudnienia
    - umowy o prace interwencyjne lub roboty publiczne

    Warto o tym pamietać, bo chociaż w jakimś sensie jest to paradoks (że "kwiat
    polskiego społeczeńśtwa" który miał konflikt z prawem jest z tego tytułu w
    pewien sposób na rynku pracy "nobilitowany"), to możesz się na tej podstawi
    uiegać o staż, prace interwencyjne, lub inną formę zatrudnienia/odbycia
    kursu przygotowawczego pod kątem podjęcia ew. pracy. Co ciekawe wszystko to,
    jeżeli uda się na coś takiego przy odrobinie przychylności "załapać" jest
    finansowane ze środków funduszu pracy, nie "ciągnąc po kieszeni pracodawcy",
    lecz Starostę, pod którego podlega określony urząd.. Dlatego warto o tym
    pamiętać rejestrując się w UP i wbrew pozorom coś takiego można "przekuć" w
    zaletę pracownika, którego zatrudnienie finansuje po części lub w całości
    Starosta

    Pozdrawiam, M.

    --
    http://www.sciaga.pl/profil/miloszk/ - kompendium wiedzy z politologii
    .

  • 9. Data: 2010-08-17 07:28:48
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT witek scripsit:

> [...]
    > Raczej nikt tego nie weryfikuje.
    > Potem juz nikt sie tym nie interesuje dopoki ktos sprawy nie wygrzebie.

    Kiedyś wystarczyło oświadczenie, a teraz trzeba przedstawić zaświadczenie o
    niekaralności.

    --
    Jacek Skowroński http://jacek.alauda.pl

  • 10. Data: 2010-08-18 08:53:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Aug 2010, Jotte wrote:

    > Poszukam, choć to benedyktyńska robota.
    > Miałem nadzieję, że ktoś po prostu wie i mi powie.

    Może tu:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    +++
    art. 297
    § 1. Akta, w tym akta zawierajšce informacje wymienione w art. 182,
    naczelnicy urzędów skarbowych oraz naczelnicy urzędów celnych udostępniajš
    wyłšcznie:
    [...]
    3) sšdom lub prokuratorowi - w zwišzku z toczšcym się postępowaniem,
    [...]
    7) służbom ochrony państwa, Agencji Wywiadu, Centralnemu Biuru
    Antykorupycjnemu, Policji, Żandarmerii Wojskowej, [...]
    ---

    Nie chciało mi się sprawdzać w jakim zakresie stosuje się przepisy
    Ordynacji podatkowej do celów ZUS, ale albo w Ordynacji albo
    w ustawie o SUS powinno być odesłanie.

    pzdr, Gotfryd