  • 11. Data: 2011-04-01 15:18:34
    Temat: Re: Kara od wspolnoty mieszkaniowej
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-01 16:58, gacek pisze:

    > Na marginesie - od kiedy biegnie te 30 dni? Jak ktoć bŤdzie dwa miesiˆce
    > na wczasach to moýe wr—ci i dowiedzie siŤ, ýe sam ma zap¸aci 200k za
    > remont, bo tak wsp—lnota uchwali¸a - a termin na zaskarýenie minˆ¸?
    >

    > gacek

    Od zebrania, a w razie uzupe¸niajˆcego indywidualnego zbierania g¸os—w -
    od pisemnego zawiadomienia o podjŤciu uchwa¸y.

    Na zebraniu trzeba by, albo wys¸a pe¸nomocnika.

    Czyta Uchwa¸Ť o W¸asnoćci Lokali!

    --

    DziŤkujŤ. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 12. Data: 2011-04-01 15:18:35
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    > Na marginesie - od kiedy biegnie te 30 dni? Jak ktoś będzie dwa miesiące
    > na wczasach to może wrócić i dowiedzieć się, że sam ma zapłacić 200k za
    > remont, bo tak wspólnota uchwaliła - a termin na zaskarżenie minął?
    >

    > gacek

    Art. 25. [Zaskarzenie uchwały] 1. Własciciel lokalu moze zaskarzyc
    uchwałe do sadu z powodu jej
    niezgodnosci z przepisami prawa lub z umowa włascicieli lokali albo
    jesli narusza ona zasady
    prawidłowego zarzadzania nieruchomoscia wspólna lub w inny sposób
    narusza jego interesy.
    1a. Powództwo, o którym mowa w ust. 1, moze byc wytoczone przeciwko
    wspólnocie mieszkaniowej w
    terminie 6 tygodni od dnia podjecia uchwały na zebraniu ogółu
    włascicieli albo od dnia powiadomienia
    wytaczajacego powództwo o tresci uchwały podjetej w trybie
    indywidualnego zbierania głosów.
    2. Zaskarzona uchwała podlega wykonaniu, chyba ze sad wstrzyma jej
    wykonanie do czasu zakonczenia
    sprawy.

    czyli mam rozumiec, ze jezeli zainteresowanych na zebraniu nie bylo, to
    od dnia dostarczenia uchwaly do wiadomosci tychze?

    pzdr
    Barti

  • 13. Data: 2011-04-01 15:18:46
    Od: "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl>

    "Kto wyrządził szkodę zobowiązany jest do jej naprawienia".
    Takie rzeczy to nawet na wsi wiedzą.

    -----

    | Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz.
    | Na zebraniu lokatorow, zosta¸ przyjŤty finansowy plan roczny, w ktorym jednym z
    pkt. jest obciazenie wlascicieli dwoch lokali
    kosztami wymiany poreczy

  • 14. Data: 2011-04-01 15:47:48
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-04-01 16:03, wiatrak pisze:

    > Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów
    > remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

    Orzechy przeciw dolarom, że albo remontował to, co sam zniszczył, czyli
    była podstawa odpowiedzialności, albo chodziło o remont obciążający
    wszystkich członków wspólnoty.

  • 15. Data: 2011-04-01 17:38:01
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Orzechy przeciw dolarom, że albo remontował to, co sam zniszczył, czyli
    > była podstawa odpowiedzialności, albo chodziło o remont obciążający

    Jasne ze płacił za to co zniszczył. Mamy monitoring. A ty myślisz, ze ta
    wspólnota to chce obciążyć tych dwóch lokatorów tak bez powodu? W bajki
    wierzysz?

    wiatrak

  • 16. Data: 2011-04-01 22:40:42
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 01-04-2011 o 17:18:46 šćęłń󜟿 <a...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Takie rzeczy to nawet na wsi wiedz?.
    >

    > -----

    > jednym z pkt. jest obciazenie wlascicieli dwoch lokali

    Ale jak poprawnie skonfigurować czytnik to już nie :(

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2011-04-02 07:40:40
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Natychmiast sprzeciw do sądu, a na przyszłość szukaj innego mieszkania.

    ... z inną poręczą :-)

  • 18. Data: 2011-04-02 11:14:09
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-04-01 19:38, wiatrak pisze:

> [...]

    > Jasne ze płacił za to co zniszczył. Mamy monitoring. A ty myślisz, ze ta
    > wspólnota to chce obciążyć tych dwóch lokatorów tak bez powodu? W bajki

    A tego to nie wiem.
    Ale jeśli maj dowody, ze to oni zniszczyli, to po co cały szum?

  • 19. Data: 2011-04-02 11:17:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-02 13:14, Roman Rumpel pisze:

    > A tego to nie wiem.
    > Ale jeśli maj dowody, ze to oni zniszczyli, to po co cały szum?

    I nazwanie tego 'karą' jest zupełnie nie na miejscu.

    --
    spp

  • 20. Data: 2011-04-04 08:29:26
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 01 Apr 2011 15:34:59 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > Ano właąnie
    >
    > Ty sobie będziesz pisał do nich, a w tym czasie przeleci termin, ale
    > patrz niżej

    A skąd domniemanie że w ogóle wspólnota ma jakiś ustawowy termin na zajęcie
    stanowiska w sprawie "pisma pana kowalskiego"?
    Przecież to nie KPA.
    Chyba że jakiś inny zapis to normuje - możecie podać o ile takowy istnieje?
    :)