  • 21. Data: 2011-04-04 08:32:27
    Temat: Re: Kara od wspolnoty mieszkaniowej
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 01 Apr 2011 17:18:34 +0200, Maruda napisał(a):

    > Czytać Uchwałę o Własności Lokali!

    LOL
    To uchwała tak? ;)))

  • 22. Data: 2011-04-04 10:20:51
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 01 Apr 2011 13:29:56 +0200, Barti napisał(a):

    > Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz. Na
    > zebraniu lokatorow, został przyjęty finansowy plan roczny, w ktorym
    > jednym z pkt. (inne ustalenia do planu) jest obciazenie wlascicieli
    > (akurat tych ktorych nie bylo na zebraniu) dwoch lokali kosztami wymiany
    > poreczy
    >
    > Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
    > prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

    Kwestia kluczowa, bo o tym nie piszesz wcale:
    Czy tych dwoch lokatorow zniszczylo te porecz, i czy to mozna w jakikolwiek
    sposob udowodnic?
    Jesli tak to jest to po prostu obciazenie kosztmai naprayw, i tak sie to
    powinno zazywac, a winowajcy zaplacic, i tyle.
    Jesli zas za naprawe placa wszyscy lokarorzy, nie tylko tych dwoch, to tez
    pewnie przegrasz.
    Bo zupelnie nie wiem na jakiej podstawie, tak bez powodu, dwoch akurat
    nieobecnych lokatorow mialoby za to placic jesli nie oni zniszczyli.

    --
    Mark

  • 23. Data: 2011-04-04 17:20:51
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-04-04 10:29, Kamil pisze:

    > A skąd domniemanie że w ogóle wspólnota ma jakiś ustawowy termin na zajęcie
    > stanowiska w sprawie "pisma pana kowalskiego"?
    > Przecież to nie KPA.
    > Chyba że jakiś inny zapis to normuje - możecie podać o ile takowy istnieje?
    > :)
    A tego to ja nie twierdziłem. Ja wskazałem tylko, ze w czasie
    korespondencji ucieka termin na skarżenie uchwały.

  • 24. Data: 2011-04-04 19:40:56
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-01 17:18, Barti wrote:

> [...]
    > 1a. Powództwo, o którym mowa w ust. 1, moze byc wytoczone przeciwko
    > wspólnocie mieszkaniowej w
    > terminie 6 tygodni od dnia podjecia uchwały na zebraniu ogółu
    > włascicieli albo od dnia powiadomienia
    > wytaczajacego powództwo o tresci uchwały podjetej w trybie
    > indywidualnego zbierania głosów.
    > 2. Zaskarzona uchwała podlega wykonaniu, chyba ze sad wstrzyma jej
    > wykonanie do czasu zakonczenia
    > sprawy.
    >
    > czyli mam rozumiec, ze jezeli zainteresowanych na zebraniu nie bylo, to
    > od dnia dostarczenia uchwaly do wiadomosci tychze?

    Nie. Przecież jest napisane.

    gacek

  • 25. Data: 2011-04-05 12:56:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Apr 2011, Barti wrote:

    > Witam wspoluzytkownik—w grupy.
    > Czy wspolnota mieszkaniowa, na zebraniu lokatorow moze zatwierdzic kare
    > pieniezn

    Nie.
    Wspólnotę tworzą właściciele, nie lokatorzy!
    Jak tam choć jeden lokator zajmował głos, to uchwała pada - do powtórki.
    Kwestią kary można zająć się później ;)

    pzdr, Gotfryd