  • 1. Data: 2005-03-11 12:48:27
    Temat: KPC art 782 par 2 ;) - Rodrig ... co powiesz ?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Brzmienie=>

    Art. 782. (577) § 1. Klauzulę wykonalności nadaje sąd
    jednoosobowo na wniosek wierzyciela. Tytułowi wydanemu w
    postępowaniu, które zostało lub mogło być wszczęte z urzędu, sąd
    nadaje klauzulę wykonalności z urzędu.
    § 2. Nakazowi zapłaty sąd nadaje klauzulę wykonalności z urzędu
    niezwłocznie po jego uprawomocnieniu się.

    Czyli, że co ? Wysyłam pozew ...

    I albo dostaję zwrotnie nakaz z klauzulą już, albo ew dowiaduje
    sie o sprzeciwach/zarzutach ???

    Coś za pięknie mi to wygląda.

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 2. Data: 2005-03-11 15:10:10
    Temat: Re: KPC art 782 par 2 ;) - Rodrig ... co powiesz ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> naskrobał/a w

    > I albo dostaję zwrotnie nakaz z klauzulą już, albo ew dowiaduje
    > sie o sprzeciwach/zarzutach ???
    >
    > Coś za pięknie mi to wygląda.

    To, że według tego co napisałeś, powód nie miałby szans na złożenie
    sprzeciwu, czy zarzutów, jest za pięknie?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kondomy nie sa calkiem bezpieczne. Moj przyjaciel mial zalozonego i przejechal go
    autobus.

  • 3. Data: 2005-03-11 15:23:06
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Goomich napisał(a):

    > To, że według tego co napisałeś, powód nie miałby szans na złożenie
    > sprzeciwu, czy zarzutów, jest za pięknie?

    Coś ci się popieprzyło koleżko ... do tego czytasz bez
    zrozumienia ...:

    sprzeciwach/zarzutach ???

    Idzie pozew ... i dłużnik albo wnosi owe zarzuty albo nie ...
    jeśli nie wrzuci , to wg mojej interpretacji tego zapisu
    powinienem dostać nakaz już z klauzulą ... czytaj, jedna
    czynność mniej dla wierzyciela - nie musi występować o klauzulę.

    KPW ???

  • 4. Data: 2005-03-11 15:40:43
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):
> [...]

    > wrzuci , to wg mojej interpretacji tego zapisu powinienem dostać nakaz
    > już z klauzulą ... czytaj, jedna czynność mniej dla wierzyciela - nie

    Przyznam że nie bardzo rozumiem w czym jest problem.
    Klauzulę nadaje się z urzędu jeżeli postępowanie toczyło się z urzędu,
    lub mogło zaostać wszczęte z urzędu. Postępowań które mogą zostrać
    wszczęte z urzędu nie ma aż tak wiele, to są w zasadzie wyjątki i nie
    należy do nich postępowanie o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu
    upominawczym.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 5. Data: 2005-03-11 15:46:25
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Przyznam że nie bardzo rozumiem w czym jest problem.

    § 2. Nakazowi zapłaty sąd nadaje klauzulę wykonalności z urzędu
    niezwłocznie po jego uprawomocnieniu się.

    Już wiesz ?
    O to to mi chodzi ...

  • 6. Data: 2005-03-11 15:47:00
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

> [...]
    > wszczęte z urzędu nie ma aż tak wiele, to są w zasadzie wyjątki i nie
    > należy do nich postępowanie o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu

    Wróć. Co to za nowelizacja KPC? Kiedy uchwalona i kiedy wchodzi?
    Bo jestem na 110 % pewnien, że jeszcze trzy tygodnie temu nie było tego
    przepisu.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 7. Data: 2005-03-11 15:47:52
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > § 2. Nakazowi zapłaty sąd nadaje klauzulę wykonalności z urzędu
    > niezwłocznie po jego uprawomocnieniu się.
    >
    > Już wiesz ?
    > O to to mi chodzi ...

    Skąd wziął sie ten przepis? Jeszcze trzy tygodnie temu go nie było. Masz
    namaiary na ustawę nowelizującą kpc?

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 8. Data: 2005-03-11 15:53:23
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Skąd wziął sie ten przepis? Jeszcze trzy tygodnie temu go nie było. Masz
    > namaiary na ustawę nowelizującą kpc?

    TO znajduje sie w aktualnym KPC.

    USTAWA
    z dnia 22 grudnia 2004 r.
    o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy -
    Prawo o ustroju sądów powszechnych
    (Dz. U. z dnia 21 stycznia 2005 r.)

  • 9. Data: 2005-03-11 15:53:50
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Wróć. Co to za nowelizacja KPC? Kiedy uchwalona i kiedy wchodzi?
    > Bo jestem na 110 % pewnien, że jeszcze trzy tygodnie temu nie było tego
    > przepisu.

    Nie było właśnie .. dlatego pytam ...

  • 10. Data: 2005-03-11 15:55:21
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

> [...]
    > USTAWA
    > z dnia 22 grudnia 2004 r.
    > o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy - Prawo o

    Weszła w życie z dniem 22/02/2005