  • 1. Data: 2005-03-11 12:20:05
    Temat: Rabat, mieszkanie i podatek od tego?
    Od: "BliSki." <BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie>

    Witam,
    Mam następujący problem o którym już pisałem na
    pl.soc.prawo.podatki, jednakże nikt tam mi na to pytanie nie odpowiedział.
    Może na tej grupie będzie ktoś wiedział coś w tej sprawie:

    Sorrki jeśli takie cos już tu się pojawiło ale nie mogę znaleźć.
    Jest taka sytuacja.

    Lokator zmienia prawo do lokalu z lokatorskiego
    na własnościowe.
    Spółdzielnia mieszkaniowa daje mu pewien rabat (bonifikatę).
    Dodam, że w jednym z pism jest zapis, że bonifikata ta jest za
    jednorazową wpłatę na konto spółdzielni.
    A teraz jak się okazuje
    wystawia PIT-8C i trzeba od wysokości tego rabatu odprowadzić podatek?!?!

    Jaki jest przepis prawny, że od bonifikaty płaci się podatek?
    Przyznam szczerze, że nie słyszałem żeby np. ktoś, kto w salonie
    samochodowym dostał rabat na samochód płacił od tego jakiś podatek.
    To w takim razie dlaczego jest jakiś dziwny podatek od tego rabatu
    na mieszkanie?

    --
    -o--***--o-
    Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki(tu kreska)Wp (a') wirtualna (kropa) i tu

  • 2. Data: 2005-03-11 17:45:15
    Temat: Re: Rabat, mieszkanie i podatek od tego?
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "BliSki." <BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > -o--***--o-
    > Pozdr, (R) BliSki. (tm) m a i l : BliSki(tu kreska)Wp (a') wirtualna

    Witam. Tak to już jest. Tego typu bonifikata uznawana jest przez ustawodawcę
    za przychód ( to karkołomnie brzmi, ale tak jest ) i stąd ten podatek. -
    patrz ar.20 ustawy o pdof.

  • 3. Data: 2005-03-11 22:23:49
    Od: "BliSki." <BliSki-Wp-(NS_)-@spam.nie>

    "Małgorzata i Eugeniusz" wrote:

    > Witam.

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Tak to już jest. Tego typu bonifikata uznawana jest przez ustawodawcę za przychód (
    to karkołomnie brzmi, ale tak jest ) i stąd
    > ten podatek. -

    Nie rozumiem do końca dlaczego od mieszkania tak jest traktowany
    a od samochodu już nie ;(((((

    > patrz ar.20 ustawy o pdof.

    Mozna prosić jakiegoś linka??
    Dziękuję z góry, bo nie mogę się tego doszukac.

  • 4. Data: 2005-03-23 21:56:52
    Od: "BliSki." <B...@z...w.stopce>

    "BliSki." autowrote:
    > Lokator zmienia prawo do lokalu z lokatorskiego
    > na własnościowe.[...]
    > wystawia PIT-8C i trzeba od wysokości tego rabatu odprowadzić podatek?!?!

    Nikt z Was już nic w tym temacie nie napisze?
    =8-0
    Nikt sie z tym w praktyce nie spotkał?
    Nie chce mi się wierzyć.