  • 1. Data: 2005-03-11 11:15:55
    Temat: mieszkanie kwaterunkowe
    Od: "Niunius" <w...@-...onet.pl>

    Witam
    Mam mieszknie kwaterunkowe.Niestety sytuacja rodzinna (chora mama) zmusza
    mnie do wyjazdu na jakiś czas (niewiem ile na rok czy na 5 lat) wraz z
    rodziną żeby zaopiekować się nią
    Mam kilka pytań
    1. Czy mogę wynajmować te mieszkanie (szkoda tak sobie oddać a wrócić to na
    pewno chcę)
    2. Jeżeli nie to czy gmina może po moim powrocie znaleźć mi nowe mieszkanie?
    3. Co proponujecie mi w tym przypadku?
    4. Czy w ogóle mam jakieś szanse zatrzymać to mieszkanie?
    Dziękuję i pozdrawiam
    Anna

  • 2. Data: 2005-03-11 12:44:53
    Temat: Re: mieszkanie kwaterunkowe
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Niunius" <w...@-...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d0rumg$n5e$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > rodziną żeby zaopiekować się nią
    > Mam kilka pytań
    > 1. Czy mogę wynajmować te mieszkanie (szkoda tak sobie oddać a wrócić to

    To sie nazywa podnajem i nie wolno tego robic w mieszkaniach komunalnych,
    ale niektorzy obchodza ten przepis i zamiast wynajmowac uzyczaja bezplatnie
    mieszkanie.

    > 2. Jeżeli nie to czy gmina może po moim powrocie znaleźć mi nowe
    mieszkanie?

    Moze, ale nie musi :)

    > 3. Co proponujecie mi w tym przypadku?

    Wspomniana umowe uzyczenia, ale najlepiej komus z rodziny (zaufanemu) i
    zamelduj taka osobe tylko na pobyt czasowy (nigdy staly). ALE UWAGA: jako,
    ze jestem tylko studentem prawa, a nie prawnikiem, wiec najlepiej bedzie jak
    sie poradzisz jakiego prawnika, ktory jest biegly w sprawach mieszkaniowych.

    > 4. Czy w ogóle mam jakieś szanse zatrzymać to mieszkanie?

    Sa.