  • 1. Data: 2005-03-11 11:40:13
    Temat: jak to wyglada prawnie
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    Witajcie,

    Moj znajomy ma maly problem zwiazany raczej z wyrzutami sumienia ;) niz
    ogolnie przyjetymi normami prawnymi, gdyz wszystko odbywalo sie na gebe
    bez papierow. Otoz jakies 2 lata temu zglosili sie do niego znajomi,
    azeby zrobil im strone, co tez uczynil - napisal specjalnie dla nich -
    CMSa, zrobil projekt graficzny, praktycznie wszystko bylo gotowe, gdy
    jednak stwierdzono, ze grafika jest jednak brzydka i trzeba ja wymienic
    - za to co zrobil dostal - zaliczke 4/5 cale sumy. Na materialy dot.
    nowej grafiki czekal polroku... oczywiscie o tej sprawie juz zapomnial
    i zajmowal sie innymi projektami, po polroku znajomi zglosili sie do
    niego z materialami (dosylanymi jeszcze na raty przez kolejnych pare
    tygodni/miesiecy...), w miedzyczasie - czyli w przerwach miedzy jednym
    a drugim projektem, zrobil grafike, ale juz nie mial czasu na
    dostosowanie jej do cmsu - sprawa ucichla, kontakt sie urwal, po roku
    znajomi sie zglaszaja by oddal im kase, twierdzac, ze nic nie zrobil i
    bezprawnie wzial ta kase. Teraz pytanie:

    a) oddac calosc
    b) oddac polowe calosci
    c) nic nie oddawac

    IMHO to tak: projekt zostal skonczony, wina jest obopolna - znajomi, ze
    zwlekali z materialami na nowy projekt, a on, ze nie dokonczyl
    projektu, ja bym wybral opcje b, a odpada, w koncu on tez poswiecil
    czas na przygotowanie calosci a znajomi ociagali sie z przyslaniem
    materialow do poprawki...

    Co by wybrala slepa Temida? :)

    --
    pozdrawiam serdecznie rafi

    +++++++++++to++nie++jest++reklama++;)+++++++++++
    www.BAZAREK.pl - DARMOWE SKLEPY INTERNETOWE,
    Otwórz sklep online i zarabiaj-bez opłat, bez prowizji
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  • 2. Data: 2005-03-11 11:53:43
    Temat: Re: jak to wyglada prawnie
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *ErkA* wrote in <news:Xns961680E44C0F1WpiszTuSwojIDToken@217.97.235.
    9>
    :

    > Co by wybrala slepa Temida? :)

    A bedziesz jej pytał? Jak kasa była z reki do reki i nie zależy mu na
    znajomosci to niech im powie żeby się bujali.

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem

  • 3. Data: 2005-03-11 11:56:54
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    _ValteR_ napisał(a):

    > A bedziesz jej pytał?
    jestem pewien, ze bedzie milczala jak slup.... mow do slupa a slup
    jak.. :D

    > Jak kasa była z reki do reki i nie zależy mu na
    > znajomosci to niech im powie żeby się bujali.
    No tak - ale z powodu wyrzutow sumienia zastanawia sie co ma zrobic..
    kto ma miekkie serce, musi miec twarda d4 ;)

  • 4. Data: 2005-03-11 12:03:54
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Teraz pytanie:
    >
    > a) oddac calosc
    > b) oddac polowe calosci
    > c) nic nie oddawac

    Dokończyć projekt.

  • 5. Data: 2005-03-11 12:42:40
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > Dokończyć projekt.

    raczej nie wchodzi z gre - znalezli innych "znajomych"

  • 6. Data: 2005-03-11 12:50:14
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "ErkA" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > raczej nie wchodzi z gre - znalezli innych "znajomych"

    To niech odda zadatek.

  • 7. Data: 2005-03-11 13:02:52
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    Heming napisał(a):

    > Użytkownik "ErkA" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > To niech odda zadatek.

    czyli w takim razie, praca jaka wlozyl w ten projekt jest nic nie
    warta? Oczywiscie nie chce dyskutowac o wyzszosci swiat grudniowych do
    marcowych/kwietniowych... jedynie zastanawiam sie co bedzie fair ;)

  • 8. Data: 2005-03-11 13:36:07
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > warta? Oczywiscie nie chce dyskutowac o wyzszosci swiat grudniowych do
    > marcowych/kwietniowych... jedynie zastanawiam sie co bedzie fair ;)

    Ale jego w dalszym ciagu wiaze umowa. Ja bym zrobil tak: na podstawie art.
    640 kc wezwalbym zamawiajace do dostarczenia niezbednych materialow i
    zagrozil, ze jesli tego nie uczynia odstapie od umowy. Dalbym im termin np.
    1 miesiac (moze byc krocej). Oczywiscie oni tego nie zrobia, bo nie bedzie
    im sie chcialo skoro juz miala upragniona www. Ale jesli tego nie zrobia to
    ja po uplywie odstepuje od umowy i wtedy zadatek bedzie moj :)

    Jest tylko jeden haczyk. Jesli ci znajomi dostarcza kumplowi te materialy w
    wyznaczonym terminie, bedzie on musial dokonczyc dzielo (strone), bo w
    przeciwnym razie naraza sie na roszczenie ze strony zamawiajacego w
    wysokosci sumy rownej podwojnej kwocie zadatku.

    hem

  • 9. Data: 2005-03-11 14:20:31
    Od: #Techdan# <t...@o...pl>

    Użytkownik Heming napisał:
> [...]

    > im sie chcialo skoro juz miala upragniona www. Ale jesli tego nie zrobia to
    > ja po uplywie odstepuje od umowy i wtedy zadatek bedzie moj :)

    ale jak rozumiem, gdy zdecyduje sie zrobic www z materialow ktore
    dostarcza, beda musieli jeszcze zaplacic brakujaca 1/5 kwoty jaka
    obiecali za caly projekt?

  • 10. Data: 2005-03-11 14:24:30
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "#Techdan#" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale jak rozumiem, gdy zdecyduje sie zrobic www z materialow ktore
    > dostarcza, beda musieli jeszcze zaplacic brakujaca 1/5 kwoty jaka
    > obiecali za caly projekt?

    Tak