    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KOLONIE - odpowiedzialność dzieci, rodziców, wychowawców
    Date: Sat, 27 Jun 2009 23:35:46 +0200

    W wiadomości news:h262mi$igb$1@atlantis.news.neostrada.pl Maciek
    <f...@e...one.nospam.pl> pisze:

    > No i chyba tym trafiłeś w sedno. Praca opiekuna jest stresująca, prawnie
    > "na krawędzi dużych kłopotów" i płatna nędznie.
    > Nie mniej jednak kolonijny wychowawca nie jest bez szans. Jak już
    > napisano, trzeba mu udowodnić zaniedbanie, niedopełnienie obowiązków,
    > czy jak to teraz modne - nieprzestrzeganie procedur.
    > Powinien tez mieć ubezpieczenie OC.
    > No i - jak sam napisałeś - za ewentualne szkody wyrządzone przez
    > wychowanka - odpowiadają opiekunowie prawni. Domyślnie dlatego, że taki
    > gówniarz nie zastosował się do poleceń wychowawcy. A to zwalnia tego
> [...]
    Brałem udział w tzw. "szkoleniu" dotyczącym odpowiedzialności opiekunów
    różnych typów imprez dla nieletnich.
    Na prostą logikę wynikało z niego tylko jedno - nie ładować się w to.
    Ubezpieczenie musi być nie tylko OC, ale i wypadkowe i opiekun polisę winien
    mieć przy sobie.
    Opieka to działanie 24h/dobę, nieważne że ludzie np. czasami sypiają.
    Cokolwiek się złego wydarzy na dzień dobry na celowniku jest opiekun.
    Dopiero potem może próbować się oczyścić z zarzutów czy podejrzeń, a i tak
    smród będzie się wlókł za nim.
    Problemów może mu narobić nawet kilkugodzinna wycieczka do ZOO z posranymi
    bachorami.
    IMO wg obecnego stanu nie warto, niech się progeniturą zajmuje kto ją
    zrobił.

    --
    Jotte