  • 1. Data: 2010-02-01 11:05:30
    Temat: Jutro w Warszawie 2.02 proces Klaudiusza Wesołka
    Od: Obywatelskie nieposłuszeństwo <o...@o...info>

    Taktyka gnębienia porządnch obywateli przesłuchaniami, torturami,
    procesami, więzieniami, itp. jest stara jak świat. System bierze
    zawsze na cel tych którzy mogą mu zagrozić swoją działalnością. Jednym
    z najbardziej obecnie gnębionych obywateli w Polsce jest Klaudiusz
    Wesołek. We wtorek, 02.02 w Warszawie w sądzie na Mokotowie - Ogrodowa
    51A, godz. 12.00, sala 251 odbędzie się jego kolejny proces. Tym razem
    za napis na murze - Miller mieszka na kradzionym.
    Obecność obywateli na procesie i patrzenie na ręce sądowi zwiększa
    szanse niesprawiedliwie oskarżonego na sprawiedliwy wyrok. Kłamstwo
    unika światła.
    całość: http://24l.eu/25
    Materiał z serwisu Obywatelskie nieposłuszeństwo (zał. w 1999 r.) - www.obnie.info

  • 2. Data: 2010-02-01 11:11:11
    Temat: Re: Jutro w Warszawie 2.02 proces Klaudiusza Weso?ka
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-01 12:05, Obywatelskie niepos?usze?stwo pisze:
> [...]
    > Obecność obywateli na procesie i patrzenie na ręce sądowi zwiększa
    > szanse niesprawiedliwie oskarżonego na sprawiedliwy wyrok. Kłamstwo

    No cóż, sprawiedliwy wyroku według art 288 kk to od 3 mcy do 5 lat.

    Pomijam humorystyczne akcenty zagrożenia systemowi napisami na murze. To
    bodajrze u Mrożka był taki wielki opozycjonista, co pisał w toalecie
    "precz".

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 3. Data: 2010-02-01 11:25:56
    Temat: Re: Jutro w Warszawie 2.02 proces Klaudiusza Wesolka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman Rumpel pisze:

    > No cóż, sprawiedliwy wyroku według art 288 kk to od 3 mcy do 5 lat.

    288KK za mazanie po murze??

    Na ile wycenili usunięcie napisu? 250zł i jeden grosz? ;->

  • 4. Data: 2010-02-01 17:20:53
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-01 12:25, Andrzej Lawa pisze:

    > 288KK za mazanie po murze??

    Też uwazam, ze to przesada,ale spokojnie da się zastosować. NIe ma
    oddzielnego typu, ani nie ma kontratypu.

    > Na ile wycenili usunięcie napisu? 250zł i jeden grosz? ;->

    Nie wiem, na ile wycenili, w tym konkretnym przypadku, ale kilka dni
    temu, bodajże na gazeta.pl był artykuł o firmie w tym sie
    specjalizującej i podali cenę kilka tysięcy.
    Googiel wyrzuca ceny ok 80 zł/m2.

  • 5. Data: 2010-02-01 18:29:24
    Temat: Re: Jutro w Warszawie 2.02 proces Klaudiusza Weso
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Obywatelskie nieposłuszeństwo" <o...@o...info> napisał w
    wiadomości news:taddm5tiar8077mpqbd697tv3ku188p55a@4ax.com...
> [...]
    > unika światła.
    > całość: http://24l.eu/25
    > Materiał z serwisu Obywatelskie nieposłuszeństwo (zał. w 1999 r.) -

    A na czym owa spodziewana niesprawiedliwość ma polegać? Gość nie malował?
    To był jego mur? Pomyśl, co czuł właściciel muru, jako rano zobaczył napis
    i jak się bardzo wk... .

  • 6. Data: 2010-02-01 21:22:45
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> napisał(a):

    > No cóş, sprawiedliwy wyroku wedĹ&#65533;ug art 288 kk to od 3 mcy do 5 lat.

    A od kiedy pisanie po murze to przestępstwo z art. 288 par. 1 kk? Czyzby
    uchylili art. 63a kw?

  • 7. Data: 2010-02-01 21:42:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał

    > A od kiedy pisanie po murze to przestępstwo z art. 288 par. 1 kk?
    > Czyzby
    > uchylili art. 63a kw?

    Od wtedy, od kiedy przywrócenie elewacji do stanu poprzedniego
    może kosztować grube tysiące złotych.

  • 8. Data: 2010-02-02 19:10:19
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Od wtedy, od kiedy przywrócenie elewacji do stanu poprzedniego
    > może kosztować grube tysiące złotych.

    To oczywiście nieprawda. Mazanie po ścianie stanowi wykroczenie z art. 63a kw,
    niezależnie od tego, ile kosztuje jej przywrócenie do stanu poprzedniego. Tak
    samo jak wyłudzenie posiłku za 1000 zł w luksusowej restauracji albo przejazdu
    taksówką z Gdańska do Zakopanego to również wykroczenia, a nie przestepstwa,
    zaś wartość szkody nie ma tu nic do rzeczy.
    Malowanie po ścianach można uznac za przestepstwo z art. 288 par. 1 kk lub
    art. 124 par. 1 kw w jednym przypadku. Jakim, to sobie poszukaj, jesli chcesz
    - uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13.03.1984 r., sygn. akt VI KZP 48/83.

  • 9. Data: 2010-02-02 20:04:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał

    > To oczywiście nieprawda.

    Oczywiście?

> [...]
    > jesli chcesz
    > - uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13.03.1984 r., sygn. akt VI KZP

    "tylko wówczas, gdy w wyniku tego działania nastąpiło pomniejszenie
    wartości materialnej lub użytkowej budynku, obiektu lub innej rzeczy w
    takim stopniu, że do usunięcia tego uszkodzenia konieczne jest
    naruszenie ich substancji."

    Czyli jednak nie oczywiście.

    Nie wiem jaki przypadek wówczas SN rozpatrywał ani jaki był wybryk
    Wesołka z pierwszego posta. Jeśli mamy zwykłą otynkowaną ścianę, którą
    wystarczy pomalować to sprawa jest prosta i względnie tania. A teraz
    wyobraź sobie gmach wykończony porowatą okładziną z której ani farby
    nie da się usunąć ani nie wchodzi w rachubę zamalowanie napisu. Trzeba
    rozebrać i odbudować kilkadziesiąt czy więcej metrów kwadratowych
    ściany osłonowej a koszty idą w setki tysięcy. Dalej wykroczenie?

  • 10. Data: 2010-02-02 23:07:13
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    tutaj jest trochę więcej o samym wspomnianym i kontekście:
    http://www.ipn.gov.pl/portal/pl/245/11801/Oswiadczen
    ie_Prezesa_IPN_w_sprawie_Kl
    audiusza_Wesolka.html

    Pozdrawiam