  • 31. Data: 2009-06-19 19:02:20
    Temat: Re: Jazda po spożyciu.
    Od: BartekK <s...@N...org>

    KRZYZAK pisze:

    > Art. 178a. § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    > środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym
    > lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do lat 2
    A pod-lądowego nie napisali, znaczy że w kopalni można jeździć ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 32. Data: 2009-06-19 19:25:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1gb0i$qbs$1@node2.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > tak jak ten co zasnal za kierownica i go zawineli za prowadzenie pod
    > wplywem. A w mojej ocenie on tylko pilnowal pojazd ;)
    > Kolega mu zle zaparkowal.
    A może idąc sobie po pijaku zobaczył stojące auto i uznał, że czas się
    przekimać? ;)
    Winę trzeba udowodnić, niekoniecznie będąc złapanym na gorącym uczynku.
    Nadal złośliwie obstaję przy stanowisku, że siedzenie za kierownicą w
    stojącym (nawet na jezdni) samochodzie nie oznacza prowadzenia.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2009-06-19 23:26:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Od którego momentu staję sie nietrzeźwym kierującym ?
    > Jak siadam nietrzeźwy na siedzeniu kierowcy ?
    > Jak wkładam kluczyk do stacyjki ?
    > Jak uruchomie silnik /?
    > a moze jak ruszę ?

    W praktyce w orzecznictwie utarł się pogląd, że dochodzi do usiłowania w
    chwili, gdy kierujący siada za kierownicą z zamiarem kierowania pojazdem.
    Usiłowanie jest karane tak, jak przestępstwo / wykroczenie dokonane, toteż
    praktycznej strony znaczenia to nijakiego nie ma. Natomiast ów zamiar jest
    oczywiście ocenny i nie da się udzielić jakiejś ostrej i uniwersalnej
    odpowiedzi, od którego momentu już dochodzi do usiłowania.

    Osobiście stoję na stanowisku, że o wiele lepszym jest uniemożliwienie
    ruszenia nietrzeźwemu kierującemu, choćby obarczone ryzykiem uznania przez
    sąd, że jeszcze do usiłowania nie doszło, niż dopuszczenie w celu
    upewnienia
    się co do zamiarów kierującego do ruszenia z miejsca. Późniejszy pościg i
    zatrzymanie może być bardzo niebezpieczne, zarówno dla gonionego, jak i
    goniących oraz osób postronnych, które przypadkowo się znajdą w strefie
    działań pościgowo-blokadowych. nie jest mi znany przypadek, by sąd nawet
    uznając, że brak wystarczających dowodów uzasadniających oskarżenie o
    zamiar
    jazdy pod wpływem, jednocześnie uznał działania policjantów czy innych
    interweniujących osób za przekroczenie uprawnień do ujęcia czy zatrzymania
    sprawcy. Jeśli nawet przyjąć, że do przestępstwa nie doszło, to na pewno
    istniało uzasadnione przypuszczenie, że sprawca zamiar popełnienia
    przestępstwa ma, co uprawnia do podejmowania kroków mających zapobiec jego
    popełnieniu.

  • 34. Data: 2009-06-20 07:51:27
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Nadal złośliwie obstaję przy stanowisku, że siedzenie za kierownicą w
    > stojącym (nawet na jezdni) samochodzie nie oznacza prowadzenia.

    no dokladnie. To jest jeden z licznych przypadkow gdzie nie dziala
    domniemanie niewinnosci. Bo do czasu jak policjant nie zlapie Cie na
    "prowadzeniu" nie powinno mu przejsc przez glowe stawianie takich zarzutow.
    Jak ma swiadka to juz jest jakis krok.

    A u nas jak to zwykle wszystko do gory nogami. Jestes pod wplywem, spisz w
    aucie == musiales prowadzic pod wplywem

    Icek

  • 35. Data: 2009-06-20 09:33:52
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Akurat.

    Akurat to na fleku po swoim terenie można jeździć ile wlezie.

    Inz.prawa

  • 36. Data: 2009-06-20 10:25:00
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    to po parkingu TESCO mozna jeździć na bani ?
    szef tesco

  • 37. Data: 2009-06-20 11:12:20
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    *piotr'ek* <p...@g...pl> napisali:

    > Akurat to na fleku po swoim terenie można jeździć ile wlezie.

    Ustawodawca uwaza inaczej.

  • 38. Data: 2009-06-20 12:16:02
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ustawodawca uwaza inaczej.

    Ustawodawca się pomylił i tyle.

    Inż.prawa

  • 39. Data: 2009-06-20 12:36:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > Akurat to na fleku po swoim terenie można jeździć ile wlezie.

    Akurat bylo do wejscia policjanta na twoj teren.
    Sie kiedys zdziwisz jak wejdzie razem z drzwiami i jeszcze po drodze ci
    psa odstrzeli.

  • 40. Data: 2009-06-20 12:36:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > Ustawodawca się pomylił i tyle.

    pomyłką to akurat jestes ty na tej grupie. I to od samego początku