  • Date: Mon, 20 Jul 2009 11:03:27 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    <1o81j7pl30quc$.4u20j9ut0djv.dlg@40tude.net> <h3pgqv$fkm$1@news.onet.pl>
    <1l93dvfjvze24.5qtdpykex0k5$.dlg@40tude.net> <h3phs5$jtf$1@news.onet.pl>
    <1...@h...googlegroups.com>
    <h3pppk$ia9$1@news.ds.pg.gda.pl>
    <a...@y...googlegroups.com>
    <h3prhp$qad$1@news.ds.pg.gda.pl> <f...@n...lechistan.com>
    <h3q3ks$7ec$1@news.ds.pg.gda.pl> <d...@n...lechistan.com>
    <h409ec$bpu$1@news.ds.pg.gda.pl>

    Michał pisze:

    > Posługujesz się mitami. Łatwiejszych sposobem wpłynięcia na rynek są
    > regulacje prawne pod pięknymi pozorami, niż "wykupowanie". I to jest
    > wykorzystywany mechanizm, bo łatwiej przekupić urzędnika czy kupić
    > ustawę niż zmonopolizować wolny rynek.

    Tu się zgadzam.

    Aczkolwiek mam wrażenie, że rozumujesz prymitywnymi schematami - tj.
    uważasz, że skoro dla mnie kapitalizm jest zły, to uważam gospodarkę
    centralnie sterowaną przepisami za dobrą. To błąd.

    > Wolny rynek zawsze jesz najkorzystniejszy dla małych i słabych, którzy
    > tym samym mają swobodę działania i możliwość obrony, a nie silnych
    > przedsiębiorców, którzy jeszcze inne instrumenty i do tego tańsze.

    Wolny rynek a kapitalizm - rozważ to :-P

    > Mam wrażenie, że piszesz o czymś zupełnie innym niż wolny rynek albo nie
    > rozumiesz istoty pojęcia.

    Piszę głównie o kapitalizmie.

    > Wiesz na czym poleca wrogie przejęcie? Jeśli właściciel nie chce, to nie
    > sprzedaje i najbardziej wrogi podmiot nic mu zrobi. Wrogie przejęcie

    Jeśli jest jeden właściciel (lub niewielka ich grupa) i zależy mu (im)
    na danej firmie, a nie tylko na "czystym" zysku.