  • 1. Data: 2012-04-13 14:59:07
    Temat: Jakie warunki8 musi spelnyc zabytek?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Jakie warunki musi spelnic budynek, zeby mogl zostac uznany za zabytek? I
    otrzymac dofinansowanie do remontu (na przyklad dachu, czy elewacji)?

  • 2. Data: 2012-04-13 19:03:34
    Temat: Re: Jakie warunki8 musi spelnyc zabytek?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-13 14:59:07 +0200, "Ajgor" <n...@...pl> said:

    > Witam.
    >
    > Jakie warunki musi spelnic budynek, zeby mogl zostac uznany za zabytek?

    Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

    > otrzymac dofinansowanie do remontu (na przyklad dachu, czy elewacji)?

    Od kogo?

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-04-13 21:36:25
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

    Że taka ustawa jest, to ja już znalzłem, ale przeczytanie tylu stron
    prawniczego bełkotu jest ponad ludzkie siły.
    Tym bardziej, że to jest ustawa bardzo szeroka i dotyczy nie tylko budynków.
    Proszę o odpowiedź kogoś zorientowanego. Konkretny paragraf, który to
    określa.

    > Od kogo?

    A ja nie określiłem od kogo. Od prezydenta miasta, z ministerstwa kultury, z
    Unii Europejskiej, a chociażby od samego diabła.
    Kto dofinansowuje remonty zabytków?
    Może inaczej. Mieszkam w Legnicy, w budynku, ktory ma okolo 120-130 lat.
    Przed wojna byly tu niemcy, a po wojnie do wyjscia wojsk radzieckich z
    Polski mieszkali tu oficerowie armii radzieckiej. Zajmowali cala dzielnice.
    Ja dostalem mieszkanie w tym budynku 18 lat temu. Podobnie pozostale
    mieszkania w budynku, i pozostale budynki w calej dzielnicy. Robilismy wtedy
    remont metodami gospodarczymi. A to oznacza na przyklad dach przelozony
    starymi dachowkami. Teraz chcieli bysmy zrobic nowy dach, i elewacje. Doszly
    nas sluchy, ze niektore budynki w dzielnicy otrzymaly dotacje do remontu z
    tytulu uznania za zabytki. Wiec chcial bym wiedziec, czy i my mamy taka
    mozliwosc.

  • 4. Data: 2012-04-13 22:08:27
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 13.04.2012 21:36, Ajgor pisze:
> [...]
    > tytulu uznania za zabytki. Wiec chcial bym wiedziec, czy i my mamy taka

    Nawet jakbyście mieli taką możliwość, to raczej bym unikał. Bo może coś
    dostaniecie a może nie? A może przyznają wam, ale nie wypłacą bo coś tam.

    A remont zabytku, to wymagania formalne których spełnienie ponoć
    strasznie kosztuje oraz żre nerwy.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-04-13 22:20:45
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 2012-04-13 21:36, Ajgor pisze:
    > U?ytkownik "Bydl?"<p...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > ?e taka ustawa jest, to ja ju? znalz?em, ale przeczytanie tylu stron
    > prawniczego be?kotu jest ponad ludzkie si?y.
    > Tym bardziej, ?e to jest ustawa bardzo szeroka i dotyczy nie tylko budynk?w.
    > Prosz? o odpowied? kogo? zorientowanego. Konkretny paragraf, kt?ry to
    > okre?la.

    Jak ta ustawa to według Ciebie prawniczy bełkot, to szukaj pomocy na
    innych forach.

  • 6. Data: 2012-04-13 22:56:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2012 21:36:25 UTC+2 użytkownik Ajgor napisał:
> [...]
    > tytulu uznania za zabytki. Wiec chcial bym wiedziec, czy i my mamy taka
    A pytałeś u administratora? Oni z reguły sa bardzo dobrze rozeznani w temacie i
    pomoga jakąs kase zz dotacji wyrwać.

  • 7. Data: 2012-04-14 10:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Apr 2012, Ajgor wrote:

    > Że taka ustawa jest, to ja już znalzłem, ale przeczytanie tylu stron
    > prawniczego bełkotu jest ponad ludzkie siły.

    To spytaj gugla.
    Na poczatek stwierdzisz, ze wszystkie wymienione przypadki odwołuja
    się do zabytku ujętego w rejestrze zabytków, a nie każdego (czyli
    nie wystarczy sama "przedwojennosc" budynku).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-04-14 12:47:00
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-13 21:36:25 +0200, "Ajgor" <n...@...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Że taka ustawa jest, to ja już znalzłem, ale przeczytanie tylu stron
    > prawniczego bełkotu jest ponad ludzkie siły.

    No, to mi się też nie chce.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-04-14 19:13:10
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "mecenas" napisał w wiadomości news:4F888A9D.2080405@onet.pl...

    > Jak ta ustawa to według Ciebie prawniczy bełkot, to szukaj pomocy na
    > innych forach.

    A ja wlasnie caly czas myslalem, ze TO jest forum, na ktorym mozna uzyskac
    jakas porade, jesli nie zna sie ustaw. Jak by takie ustawy nie byly dla mnie
    prawniczym belkotem, to sam bym byl prawnikiem. I zamiast pytac innych,
    udzielal bym porad. Ale na pewno madrzejszych od twojej.

  • 10. Data: 2012-04-14 19:14:46
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości
    ion-forums@vbsy30...

    > A pytałeś u administratora? Oni z reguły sa bardzo dobrze rozeznani w
    > temacie i pomoga jakąs kase zz dotacji wyrwać.

    Jakiego administratora? Ten budynek jest nasza prywatna wlasnoscia (caly
    wykupiony).