    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakie warunki8 musi spelnyc zabytek?
    Date: Fri, 13 Apr 2012 21:36:25 +0200

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jm9m96$tib$1@cougar.axelspringer.pl...

    > Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

    Że taka ustawa jest, to ja już znalzłem, ale przeczytanie tylu stron
    prawniczego bełkotu jest ponad ludzkie siły.
    Tym bardziej, że to jest ustawa bardzo szeroka i dotyczy nie tylko budynków.
    Proszę o odpowiedź kogoś zorientowanego. Konkretny paragraf, który to
    określa.

    > Od kogo?

    A ja nie określiłem od kogo. Od prezydenta miasta, z ministerstwa kultury, z
    Unii Europejskiej, a chociażby od samego diabła.
    Kto dofinansowuje remonty zabytków?
    Może inaczej. Mieszkam w Legnicy, w budynku, ktory ma okolo 120-130 lat.
    Przed wojna byly tu niemcy, a po wojnie do wyjscia wojsk radzieckich z
    Polski mieszkali tu oficerowie armii radzieckiej. Zajmowali cala dzielnice.
    Ja dostalem mieszkanie w tym budynku 18 lat temu. Podobnie pozostale
    mieszkania w budynku, i pozostale budynki w calej dzielnicy. Robilismy wtedy
    remont metodami gospodarczymi. A to oznacza na przyklad dach przelozony
    starymi dachowkami. Teraz chcieli bysmy zrobic nowy dach, i elewacje. Doszly
    nas sluchy, ze niektore budynki w dzielnicy otrzymaly dotacje do remontu z
    tytulu uznania za zabytki. Wiec chcial bym wiedziec, czy i my mamy taka
    mozliwosc.