  • 1. Data: 2012-04-13 19:52:38
    Temat: Ubezpieczenie na zycie a samobujstwo
    Od: Kamil <k...@g...com>

    W rodzinie znajomych ojciec rodziny popelnil samobojstwo (mial silna
    depresje) . W firmie Generali gosc stwierdzil ze gdyby nie mial
    depresji dostalby wyplacone ale poniewaz mial depresje na 99 % rodzina
    nie dostanie. Czy to nie jest odwrotnie?CZy wogole przy samobojstwie
    dostaje sie wyplacone pieniadze?

  • 2. Data: 2012-04-13 19:57:36
    Temat: Re: Ubezpieczenie na zycie a samobujstwo
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-13 19:52, Kamil pisze:
> [...]
    > dostalby wyplacone ale poniewaz mial depresje na 99 % rodzina nie
    > dostanie. Czy to nie jest odwrotnie?CZy wogole przy samobojstwie dostaje

    A OWU czytał?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 3. Data: 2012-04-13 19:59:17
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 13-04-2012 19:52, Kamil pisze:
> [...]
    > dostalby wyplacone ale poniewaz mial depresje na 99 % rodzina nie
    > dostanie. Czy to nie jest odwrotnie?CZy wogole przy samobojstwie dostaje

    Z reguły samobójstwa nie są objęte ubezpieczeniem na życie, ale wszystko
    zależy od zapisu umowy. Najlepiej po prostu przeczytać umowę ubezpieczenia.

    T.

  • 4. Data: 2012-04-13 20:23:50
    Od: Kamil <k...@g...com>

    Am 13.04.2012 19:59, schrieb Tom:

    > Z reguły samobójstwa nie są objęte ubezpieczeniem na życie, ale wszystko
    > zależy od zapisu umowy. Najlepiej po prostu przeczytać umowę ubezpieczenia.
    >
    > T.
    Z tego ponizej by wynikalo ze gdy po wiecej niz roku popelniono
    samobojstwo nalezy sie wyplata.Natomiast 3 punkt znowu wyklucza
    wyplate?Jak to rozumiec?
    Artykuł XII
    Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności
    Towarzystwa
    4. samobójstwa Ubezpieczonego popełnionego
    w okresie 1. roku od początku odpowiedzialności
    w stosunku do tego Ubezpieczonego.
    2. Towarzystwo nie ponosi odpowiedzialności za skutki
    zdarzeń spowodowanych nieszczęśliwym wypadkiem,
    który miał miejsce przed rozpoczęciem odpowiedzialności
    Towarzystwa w stosunku do Ubezpieczonego.
    3. O ile Umowa Dodatkowa tak stanowi, Towarzystwo
    nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli zdarzenie
    ubezpieczeniowe powstało w następstwie:
    3. samookaleczenia, usiłowania popełnienia
    samobójstwa;

  • 5. Data: 2012-04-13 20:23:56
    Od: Kamil <k...@g...com>

    Am 13.04.2012 19:57, schrieb maruda:

    > A OWU czytał?
    znalazlem ponizsze w necie i nic nie pisze o depresji tylko o samobojstwie .

    http://www.myubezpieczamy.pl/dokumenty/html/OWU_NA_Z
    YCIE_CENTRUM_MAX_GENERALI
    Artykuł XII
    Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności
    Towarzystwa
    1. Towarzystwo nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli śmierć
    Ubezpieczonego nastąpiła bezpośrednio lub pośrednio
    w wyniku:
    1. wojny, działań wojennych lub stanu wojennego,
    aktywnego i dobrowolnego uczestnictwa w aktach
    przemocy, terroryzmu, zamieszkach lub rozruchach
    społecznych
    3. prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwości lub
    pod wpływem środków odurzających;
[...]
    1. prowadzenia pojazdu bez określonych
    w stosownych przepisach prawa uprawnień
    do prowadzenia danego pojazdu lub prowadzenia
    pojazdu w stanie po spożyciu alkoholu albo w stanie
    nietrzeźwości;
    2. spożycia lub spożywania alkoholu, środków
    odurzających lub psychotropowych, nie zaleconych
    przez lekarza;
    3. samookaleczenia, usiłowania popełnienia
    samobójstwa;
    4. poddania się eksperymentowi medycznemu
    lub zabiegowi o charakterze medycznym,
    przeprowadzonemu poza kontrolą lekarza lub
    innych osób uprawnionych, nieuzasadnionego
    nieskorzystania z porady lekarskiej,
    nieprzestrzegania zaleceń lekarskich

  • 6. Data: 2012-04-13 20:30:05
    Temat: Re: Ubezpieczenie na zycie a samobojstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > dostalby wyplacone ale poniewaz mial depresje na 99 % rodzina nie
    > dostanie. Czy to nie jest odwrotnie?CZy wogole przy samobojstwie dostaje

    1. Na litość! Używaj słownika ortograficznego!

    2. Wyłączenie odpowiedzialności za skutki _usiłowania_ samobójstwa
    dotyczy skutków _usiłowania_ samobójstwa (a nie skutecznego jego
    popełnienia).

    3. Generalnie zgodnie z cytowanymi fragmentami jeśli samobójstwo miałoby
    miejsce później niż rok od podpisania umowy - ubezpieczyciel powinien
    zapłacić, ale...

    4. ... czy gdzieś w reszcie umowy nie ma nic o ograniczeniach
    odpowiedzialności w przypadku zatajenia choroby istniejącej przed
    zawarciem umowy, a ta depresja trwała dłużej niż ta umowa, hmm?

  • 7. Data: 2012-04-14 02:01:55
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    e.net...
> [...]
    > nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli zdarzenie
    > ubezpieczeniowe powstało w następstwie:
    > 3. samookaleczenia, usiłowania popełnienia

    Punkt trzeci mówi o usiłowaniu popełnienia samobójstwa, a wcześniej mowa o
    skutecznym samobójstwie jest.

  • 8. Data: 2012-04-14 03:05:37
    Od: Kamil <k...@g...com>

    Am 14.04.2012 02:01, schrieb Przemek Lipski:
    > U?ytkownik "Kamil"<k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    e.net...

    > Punkt trzeci mówi o usi?owaniu pope?nienia samobójstwa, a wcze?niej mowa o
    > skutecznym samobójstwie jest.

    Tak przypuszczalem ze chodzi o to. ale nie bylem pewny.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-04-14 03:05:39
    Od: Kamil <k...@g...com>

    Am 13.04.2012 20:30, schrieb Andrzej Lawa:

> [...]
    > odpowiedzialności w przypadku zatajenia choroby istniejącej przed
    > zawarciem umowy, a ta depresja trwała dłużej niż ta umowa, hmm?

    Wlasnie moze sie leczyl juz wczesniej i agent Generali to mial na
    mysli.Nie wiem jednak teraz tego czy leczyl sie przed podpisaniem umowy.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-04-14 10:36:45
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-13 20:23, Kamil pisze:

    > Z tego ponizej by wynikalo ze gdy po wiecej niz roku popelniono
    > samobojstwo nalezy sie wyplata.Natomiast 3 punkt znowu wyklucza
    > wyplate?Jak to rozumiec?

    Rozumieć to tak:
    Niejednoznaczności są celowe.
    Gdy zawierasz umowę i je dostrzeżesz, to "agent" (czy inny naciągacz)
    wyjaśni Ci, że masz to rozumieć na swoją korzyść. Gdy zaś przychodzi do
    wypłaty odszkodowania, to ich papuga, a także w razie Twojego uporu -
    sąd wyjaśni Ci, ze jednak nie.

    Tylko dureń się ubezpiecza.

    (Pominąwszy tych mądrych i dociekliwych, którzy starannie czytają polisę
    i OWU i wiedzą, że ich przypadek został przeoczony przez TU)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.