  • 1. Data: 2005-09-22 13:16:00
    Temat: Jakie prawo ma Kobieta zwolniona z pracy za porozumieniem stron ,nie wiedzadz że jest w Ciązy
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Moja Dziewczyna została zwolniona z pracy po upływie 3 mc-y zawartej umowy ,
    dostała do podpisania następna umowe na okres 9 miesięcy, gdzie zaraz
    została poinformowana o tym ze jest zwolniona albo za porozumieniem stron ,
    lub za wypowiedzenie, wybrała tą 1-wszą propozycje.

    Po dwóch tygodniach dowiedziała sie ze jest w Ciąży więc odwołała sie do
    zakładu pracy z oświadczeniem że gdyby wiedziała że jest w Ciązy inaczej
    potoczyło by sie.(a gdy podpisywała te zwolnienie był to już 3 tydzień
    ciąży)

    Oświadczenie zostało dostarczone do zakładu pracy wraz z zaświadczeniem
    lekjarskim o Ciąży (obecnie jest to 11 tydzień

    Całe te oświadczenie i zaświadczenie złożone w zakładzie pracy nie dotarło
    do działu personalnego, dopiero 4 dni temu dzwoniąc na infolinie zakładu
    cały dział personalny sie o tym dowiedział.

    Dziś Dziewczyna została poinformowana telefonicznie że nie zostanie
    przywrócona do pracy,a wszystkeigo dowie się w pisemku które zakład na
    dniach przyśle.

    Powiedzcie mi państwo jakie są prawa i co ta dziewczyna ma teraz zrobić,
    napewno czekać na te pisemko, ale co dalej ??

  • 2. Data: 2005-09-22 13:22:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    maciej napisał(a):

    > Powiedzcie mi państwo jakie są prawa i co ta dziewczyna ma teraz zrobić,
    > napewno czekać na te pisemko, ale co dalej ??

    Wystąpić do Sądu Pracy o dopuszczenie do pracy. Zgłosić gotowość do
    pracy w zakładzie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-09-22 13:43:50
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wystąpić do Sądu Pracy o dopuszczenie do pracy. Zgłosić gotowość do pracy
    > w zakładzie.

    a na jakiej podstawie, przeciez nie byla w ciazy dluzszej niz 3 miesiace ?

    P.

  • 4. Data: 2005-09-22 13:44:37
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > została poinformowana o tym ze jest zwolniona albo za porozumieniem stron ,
    > lub za wypowiedzenie, wybrała t? 1-wsz? propozycje.

    Przeciez nie została zwolniona ... rozwiązanie stosunku pracy za
    porozumieniem stron to przeciez dobrowolna decyzja obu stron.

  • 5. Data: 2005-09-22 13:51:29
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> napisał(a):

    > Przeciez nie została zwolniona ... rozwiązanie stosunku pracy za
    > porozumieniem stron to przeciez dobrowolna decyzja obu stron.

    Jezu Chryste na grzance! Ileż można! Ile razy to już było wałkowane?

    2002.03.19, wyrok SN, I PKN 156/01, M.Prawn. 2003/1/11

    1. Błąd pracownicy, która złożyła pracodawcy ofertę rozwiązania umowy
    o pracę na mocy porozumienia stron, nie wiedząc, że jest w ciąży,
    polega na wadliwym powzięciu woli (mylnym wyobrażeniu o istniejącym
    stanie rzeczy).
    2. Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży, złożyła oświadczenie
    woli zmierzające do rozwiązania umowy o pracę może się uchylić od
    skutków tego oświadczenia niezależnie od tego, czy błąd został
    wywołany przez pracodawcę, czy wiedział on o błędzie lub mógł go z
    łatwością zauważyć.
    3. Pracownicy, która uchyliła się od skutków oferty rozwiązania umowy
    o pracę na mocy porozumienia stron złożonej pod wpływem błędu
    przysługuje wynagrodzenie za pracę na podstawie art. 81 KP.
    4. Oświadczenie pracownicy o uchyleniu się od skutków oświadczenia
    woli zmierzającego do rozwiązania umowy o pracę złożonego pod
    wpływem błędu, powinno być złożone pracodawcy w terminie
    przewidzianym do zgłoszenia gotowości podjęcia pracy po przywróceniu
    do niej, licząc od chwili wykrycia błędu.

    (Prywatnie uważam, że to bez sensu.)

    --
    JoP

  • 6. Data: 2005-09-22 14:56:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > (Prywatnie uważam, że to bez sensu.)

    a jakie to sprawiedliwe ... az sie na wymioty zbiera.

    "Kobiety rodza na calym swiecie..tylko u nas sie im za to pomniki stawia"
    (czy jakos tak)

    P.

  • 7. Data: 2005-09-22 15:47:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a na jakiej podstawie, przeciez nie byla w ciazy dluzszej niz 3 miesiace ?

    Przecież powołała się na wadę oświadczenia woli. Jeśli cofneła
    oświadczenie woli o rozwiązaniu stosunku pracy za porozumieniem stron to
    nadal jest pracownikiem. Skuteczność odwowałania oświadczenia woli
    będzie oceniał sąd pracy właśnie w procesie o dopuszczenie do pracy (gdy
    pracodawca stwierdzi iż stosunek pracy nie trwa bo nie było wady
    oświadczenia woli).
    A jak umowa będzie trwała to nie można jej wypowiedzieć. A druga umowa
    miała trwać 9 miesiący, a wiec niewątpliwie dłużej niż 3 miesiąc ciąży.
    Tak wiec w razie skutecznego cofnięcia oświadczenia woli zasadniczo nie
    można będzie jej zwolnić do końca trwania ciąży.

  • 8. Data: 2005-09-22 16:53:30
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    czy mimo ze kobieta wiedziala ze jest w ciazy, moze rozwiazac umowe za
    porozumieniem stron z pracodawca?? Bo jesli tak, to musiala by udowodnic
    ze nie wiedziala, ze jest w ciazy, czyli wykazac ze moze sie powolac na
    niewlasciwe oswiadczenie woli, a nie ze jej sie odwidzialo...

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 9. Data: 2005-09-23 07:35:17
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    Poczekamy jeszcze na te pisemko z zakładu pracy, a po tym chyba do sądu
    złoże papiery,
    znalazłem artykuł w jakie gazecie z opiskiem , zakład pracy jeżeli nawet
    zwolnił pracowniczke wypisując dyscyplinarne zwolnienie która
    nie wiedziałą o tym że jest w ciąży musiał ją przyjąć ponownie do tej pracy.

    być może i tu będzie podobnie , no wie wiem co dalej robić ,

  • 10. Data: 2005-09-23 23:01:01
    Od: "lokka" <l...@g...pl>

    ja mialam podobna sytuacje...mialam sie rozstawac z firma...za porozumieniem
    stron. Juz mialam podpisane wypowiedzenie itp, okazalo sie ze jestem w
    ciazy. Przywrocili mnie do pracy. Musieli a i ja chcialam (nie chcialam
    zmieniac pracy bedac w ciazy). Bo podpisujac papiery nie wiedzialam ze
    jestemw ciazy - a to byl 6 tydzien.
    Proponuje isc z tym do sadu pracy - po tym jak dostaniecie papierek z
    zakladu. Sprawa wygrana na 100 proc!

    Lokka