  • 1. Data: 2005-09-22 10:35:06
    Temat: Pozew sadowy
    Od: "Fuzzy" <m...@g...pl>

    Witam,

    mam problem z napisaniem pozwu/doniesienia na osobe ktora wyludzila ode mnie
    i dwoch innych osob pieniadze. Szukalem w sieci ale jakos nie moge znalezc
    odpowiedniego pisma. Nie bardzo wiem jak mam sie do tego zabrac a czas leci.
    Prosze o pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Fuzzy

  • 2. Data: 2005-09-22 14:31:48
    Temat: Re: Pozew sadowy
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Fuzzy napisał(a):

> [...]
    > odpowiedniego pisma. Nie bardzo wiem jak mam sie do tego zabrac a czas leci.

    Pozew, a doniesienie to zupelnie co innego.

    Jezeli chcesz zawiadomic prokurature o przestepstwie to wez kartke i
    opisz swoimi slowami co i jak sie dzialo. Dopisz swoje dane, a reszt
    powiedza Ci w biurze podawczym na miejscu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-22 16:24:11
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > opisz swoimi slowami co i jak sie dzialo. Dopisz swoje dane, a reszt
    > powiedza Ci w biurze podawczym na miejscu.

    Czyli wystarczy jak zawiadomie prokurature o zaistnialym fakcie i oni sie juz
    tym zajma? Czy lepiej jest pozwac ta osobe, ale bede pewnie ponosil koszty...

    --
    Pozdrawiam,
    Fuzzy

  • 4. Data: 2005-09-22 16:24:20
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 5. Data: 2005-09-22 17:52:25
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin napisał(a):

    > Czyli wystarczy jak zawiadomie prokurature o zaistnialym fakcie i oni sie juz
    > tym zajma? Czy lepiej jest pozwac ta osobe, ale bede pewnie ponosil koszty...

    Zawiadomic prokurature to jedno (postepowanie karne), a dochodzenie
    zwrotu pieniadzy to drugie (postepowanie cywilne).

    Pokrzywdzony moze tez dochodzic zwrotu tych pieniedzy w postepowaniu
    karnym, wystepujac z tzw powodztwem adhezyjnym.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-09-22 18:28:57
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiedniego pisma. Nie bardzo wiem jak mam sie do tego zabrac a czas leci.

    No własnie... i chyba rok po podpisaniu aktu nic niemozna zrobic???

  • 7. Data: 2005-09-22 20:19:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fuzzy napisał(a):
    > mam problem z napisaniem pozwu/doniesienia na osobe ktora wyludzila ode mnie
    > i dwoch innych osob pieniadze.

    wyłudziła (na czym to polegało?) czy pożyczyła i nie oddała?

    KG

  • 8. Data: 2005-09-22 20:20:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mithos napisał(a):
    > Pokrzywdzony moze tez dochodzic zwrotu tych pieniedzy w postepowaniu
    > karnym, wystepujac z tzw powodztwem adhezyjnym.

    albo składając wniosek o orzeczenie obowiązku naprawienia szkody jako
    środka karnego

    KG

  • 9. Data: 2005-09-22 20:22:39
    Od: "Fuzzy" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Zawiadomic prokurature to jedno (postepowanie karne), a dochodzenie
    > zwrotu pieniadzy to drugie (postepowanie cywilne).

    Czyli mimo, ze zawiadomie prokurature to i tak musze wytoczyc
    sprawe "cywilnie" aby odzyskac stracone pieniadze?

    > Pokrzywdzony moze tez dochodzic zwrotu tych pieniedzy w postepowaniu
    > karnym, wystepujac z tzw powodztwem adhezyjnym.

    I to mnie wlasnie przeraza: mnogosc niezrozumialych terminow i brak czasu na
    zapoznanie sie z nimi. Najgorsze jest to, ze jutro musze isc do prokuratury :(
    Czy moglbys mi przyblizyc w jaki sposob to wszystko sprawnie przeprowadzic?
    Bardzo prosze o pomoc...
    I jeszcze jedno: czy moge sie zglosic z ta sprawa do dowolnej prokuratury w
    kraju, czy musze isc tam do ktorej niejako "naleze" poprzez adres
    zameldowania?

    --
    Pozdrawiam,
    Fuzzy

  • 10. Data: 2005-09-22 20:25:09
    Od: "Fuzzy" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > albo składając wniosek o orzeczenie obowiązku naprawienia szkody jako
    > środka karnego

    Ktory, Waszym zdaniem, sposob jest pewniejszy/latwiejszy/szybszy na
    odzyskanie pieniedzy? I w jaki sposob to wszystko przeprowadzic? Jestem w
    tych sprawach zielony-prosze o pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Fuzzy