  • Data: 2012-11-08 09:32:23
    Temat: Re: Jakie konsekwencje za brak opłacenia składek KRUS?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Nov 2012, z wrote:

    > Ale mi się rozchodzi o odsetki z KRUS i to w jaki sposób ta instytucja
    > _poszukuje_ swoich klientów :-)
    > Wydaje mi się że nie poszukuje i nikt ich nie powiadamia.
    >
    > Bo niby jak. W zusie chyba nie ma informacji o hektarach (nabytych,
    > sprzedanych)

    To może działać tak - nieobowiązkowo, czyli w jednym miejscu Polski
    ktoś to robi a w innym nie, ZUS może np. zapytać KRUSu czy ktoś taki
    się do nich przeniósł :P

    > Chyba jest szansa jeśli nigdy do tej instytucji już się nie zgłoszę sam...

    Możliwe :)
    Jak to mawiają, każdy na własną odpowiedzialność :]

    > Cały czas zakładam że nie ma takiej komunikacji ZUS-KRUS.
    > W przypadku przejścia do ZUSu trzeba przecież osobiście KRUS informować
    > i przedstawiać umowę o pracę.

    Z tego nic nie wynika.
    Urzędy często mają ścieżkę pozwalajacą na zduplikowanie danych, czyli
    raz otrzymują od petenta i drugi raz od innego urzędu.
    Trzeba przyznać, że w stronę "do KRUS" faktycznie nie jest to
    oczywiste (bo statystycznie mało kto ma te hektary).

    pzdr, Gotfryd